Οι Έλληνες εφοπλιστές παραμένουν σε όλη τη διάρκεια του τρέχοντος έτους πρώτοι στις αγορές πλοίων, αλλά και στις πωλήσεις και διαλύσεις πλοίων.

Η αύξηση της αξίας των πλοίων είναι ο κύριος λόγος που οι Έλληνες εφοπλιστές πωλούν τα πλοία τους καταγράφοντας τεράστια κέρδη.

1

Από την αρχή του έτους μέχρι και τις 21 Αυγούστου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied οι “Γκρικς” πούλησαν 154 πλοία και εισέπραξαν 3.374,5 δισ. δολάρια.

Ταυτόχρονα όμως, αγόρασαν στην ίδια χρονική περίοδο 185 πλοία και πλήρωσαν 3.941,3 δισ. δολάρια. Ειδικότερα, οι Έλληνες εφοπλιστές πρόσθεσαν στο στόλο τους 88 φορτηγά πλοία, 91 δεξαμενόπλοια, 3 πλοία μεταφοράς κοντέινερ και 2 μεταφοράς φυσικού αερίου.

Ο τζίρος από τις πωλήσεις και τις αγορές πλοίων των Ελλήνων εφοπλιστών ανέρχεται σε 7.315,8 δισ. δολάρια.

Στις αγορές πλοίων, μετά τους Έλληνες εφοπλιστές οι Κινέζοι αγόρασαν 149 πλοία, ακολουθούν οι Τούρκοι με 43 πλοία, οι Ελβετοί με 42 πλοία, της Σιγκαπούρης με 40 πλοία, οι Γερμανοί με 30 πλοία, οι Ολλανδοί με 27 πλοία, της Μέσης Ανατολής με 25 πλοία, οι Ιταλοί με 15 πλοία, οι Ινδονήσιοι με 14 πλοία και από διάφορες χώρες 600 πλοία.

Από τα 154 πλοία που πούλησαν, τα 73 ήταν φορτηγά πλοία, τα 53 δεξαμενόπλοια, τα 18 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 6 μεταφοράς φυσικού αερίου.

Στις πωλήσεις δεύτεροι είναι οι Ιάπωνες με 114 πλοία, οι Κινέζοι με 106 πλοία, της Σιγκαπούρης με 85 πλοία και οι Γερμανοί με 65 πλοία.

Συνολικά άλλαξαν χέρια 1.250 πλοία παγκοσμίως. Με άλλα λόγια, σε κάθε τέσσερις συναλλαγές είχαν συμμετοχή οι Έλληνες εφοπλιστές.

Οι Έλληνες εφοπλιστές διέλυσαν επίσης 16 πλοία, ακολούθησαν εφοπλιστές από τις ΗΠΑ με 12 πλοία και οι Ιάπωνες με 11 πλοία.

Συνολικά διαλύθηκαν 332 πλοία και τα περισσότερα διαλύθηκαν στο Μπαγκλαντές με 72 πλοία, στην Ινδία 69 πλοία, στην Τουρκία με 42 πλοία, στο Πακιστάν 29 πλοία.

Διαβάστε επίσης:

Thenamaris: Παρέλαβε το 12ο MR2 τάνκερ της – Στα 62 τα δεξαμενόπλοια του στόλου της

Η Performance Shipping άντλησε 1,3 εκατ. δολάρια