ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Υπερδραστηριότητα καταγράφεται και στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους στον τομέα των αγορών και των πωλήσεων των ποντοπόρων πλοίων.
Οι Έλληνες εφοπλιστές αξιοποιούν όλες τις ευκαιρίες που τους παρουσιάζονται και πρωταγωνιστούν για ακόμη ένα εξάμηνο στις πωλήσεις πλοίων, κατοχυρώνοντας τεράστια κέρδη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει το mononews.gr πούλησαν συνολικά 121 πλοία και εισέπραξαν 2,902 δισ. δολάρια. Ειδικότερα πούλησαν 84 φορτηγά πλοία, αξίας 1,434 δισ. δολάρια και 37 δεξαμενόπλοια, αξίας 1,469 δισ. δολάρια.
Ταυτόχρονα όμως, από τα κέρδη που είχαν από τις πωλήσεις πλοίων, κυρίως από το προηγούμενο έτος 2023, προχώρησαν σε αγορές 128 φορτηγών και δεξαμενοπλοίων, καταβάλλοντας το ποσό των 3,678 δισ. δολάρια.
Αναλυτικότερα, οι «Greeks» αγόρασαν 95 φορτηγά πλοία, αξίας 2.220,65 εκατ. δολάρια και 33 δεξαμενόπλοια, αξίας 1.457,80 εκατ. δολαρίων.
Με άλλα λόγια, ο τζίρος των Ελλήνων εφοπλιστών, στις αγορές και στις πωλήσεις φορτηγών και τάνκερ στο πρώτο εξάμηνο του 2024, υπερέβη τα 6,580 δισεκατομμύρια δολάρια.
Το αντίστοιχο εξάμηνο του 2023, οι Έλληνες εφοπλιστές πούλησαν 142 πλοία, αξίας 3,903 δισ. δολαρίων και αγόρασαν 118 πλοία, αξίας 3,013 δισ. δολάρια.
Ο συνολικός τζίρος στο πρώτο εξάμηνο του 2023 των Ελλήνων εφοπλιστών ήταν 6,916 δισ. δολάρια.
Είναι μια περίοδος που ορισμένοι ναυτιλιακοί παράγοντες αναζητούν επειγόντως να αγοράσουν πλοία.
Πριν λίγες ημέρες διέρρευσε ότι η κινεζική ναυτιλιακή εταιρεία Bal Container , πούλησε δύο πλοία με συνολικό κέρδος 48 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η σημαντική είδηση από αυτή την πώλησε είναι ότι στα πλοία αυτά δεν είχε τοποθετηθεί ούτε η τρόπιδα στο ναυπηγείο, δεδομένου ότι τον μήνα Ιούνιο του 2022 η Bal παρήγγειλε δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μεταφορικής ικανότητας 14.000 TEU από το κινεζικό ναυπηγείο Jiangnan Shipyard, που είναι τμήμα της China State Shipbuilding και η παράδοση είχε προγραμματιστεί για το 2025.
Σε ανάλογες κινήσεις έχουν προβεί και ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες.
Όσον αφορά τις ναυτιλιακές εταιρείες των Ελλήνων εφοπλιστών, έγινε επίσης γνωστό ότι από τις αρχές του 2023, έως και σήμερα, η TEN, εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία του Νίκου Τσάκου, πούλησε 13 πλοία συνολικής χωρητικότητας 1,1 εκατομμυρίου dwt με μέσο όρο περίπου 18,5 ετών.
Ταυτόχρονα, έχει αγοράσει και πρόσθεσε στον στόλο της εταιρείας 20 νεότευκτα πλοία συνολικής χωρητικότητας 2,25 εκατομμύρια dwt, με μέση ηλικία τα 1,2 έτη.
Επίσης, ο Βαγγέλης Μαρινάκης, της Capital πριν λίγες ημέρες, πούλησε τάνκερ με 78,8 εκατ. δολάρια με κέρδος 28 εκατ. δολάρια!
Επισημαίνεται ότι ο Ευάγγελος Μαρινάκης, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, πούλησε δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου σε αγοραστές από το Αζερμπαϊτζάν, σε μια τιμή που προσεγγίζει 78,8 εκατομμύρια δολάρια.
Εκτιμάται ότι το 2018, ο Βαγγέλης Μαρινάκης, πλήρωσε γύρω στα 50 εκατομμύρια δολάρια όταν παρήγγειλε το πλοίο στο ναυπηγείο Daehan Shipbuilding.
Υπενθυμίζεται επίσης ότι 75 Έλληνες εφοπλιστές ναυπηγούν συνολικά 544 ποντοπόρα πλοία.
Αναλυτικότερα, ναυπηγούν 166 φορτηγά πλοία, 246 δεξαμενόπλοια, 29 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 103 πλοία μεταφοράς Gas.
Από τους εβδομήντα πέντε Έλληνες εφοπλιστές, οι κορυφαίοι δεκατρείς ναυπηγούν 317 πλοία, ενώ οι υπόλοιποι εξήντα δύο έχουν παραγγείλει 227 πλοία.
Ο Γιώργος Προκοπίου εμφανίζεται να ναυπηγεί τα περισσότερα πλοία που ανέρχονται σε 74 πλοία και ακολουθεί ο Γιώργος Οικονόμου με 43, ο Βαγγέλης Μαρινάκης με 41, ο Κρίτων Λεντούδης με 35 πλοία, η Μαρία Αγγελικούση με 23 πλοία, η Αγγελική Φράγκου με 19 πλοία, ο Λέων Πατίτσας με 15 πλοία, η Άννα Αγγελικούση με 12 πλοία, ο Γιάννης Κούστας με 12 πλοία, ο Κωνσταντίνος Μαρτίνος με 111 πλοία, ο Πάρης Κασιδόκωστας – Λάτσης με 10 πλοία και ο Νικόλας Τσάκος με 10 πλοία.
Στα φορτηγά πλοία πρώτος έρχεται ο Γιώργος Προκοπίου με 26 πλοία, δεύτερος ο Γιώργος Οικονόμου με 16 πλοία και ο Θανάσης Λασκαρίδης με 12 πλοία.
Στα δεξαμενόπλοια, πρώτος είναι και πάλι ο Γιώργος Προκοπίου με 40 πλοία, δεύτερος ο Κρίτωνας Λεντούδης με 18 πλοία, τρίτος ο Γιώργος Οικονόμου με 16 πλοία, αλλά με τον ίδιο αριθμό πλοίων και ο Βαγγέλης Μαρινάκης.
Στα πλοία μεταφοράς κοντέινερ πρώτος είναι ο Γιάννης Κούστας με 12 πλοία, η Αγγελική Φράγκου με 8 πλοία, η Eurobulk με 4 πλοία, η Cosmoship με 3 και ο Νίκος Τσάκος με 2 πλοία.
Στα πλοία μεταφοράς Gas πρώτος είναι ο Βαγγέλης Μαρινάκης με 25 πλοία, δεύτερος ο Κρίτωνας Λεντούδης με 15 πλοία, η Μαρία Αγγελικούση με 12 πλοία και ο Γιώργος Οικονόμου με 11 πλοία.
Από εννέα πλοία ναυπηγούν ο Κώστας Δελαπόρτας και ο Πόλυς Β. Χατζηιωάννου και η Pioneer Logistics.
Από οκτώ πλοία, ο Θοδωρής Κυριακού και η Ευγενία Ανδριανοπούλου.
Από επτά πλοία ο Πάνος Λασκαρίδης, ο Βασίλης Μπακολίτσας, ο Γιώργος με τον Παναγιώτη Αγγελόπουλου.
Από έξι πλοία ναυπηγούν ο Χάρης Βαφειάς, Ευάγγελος Αγγελάκος, ο Γιώργος Δελαπόρτας, ο Παντελής Κολλάκης, ο Πέτρος Παππάς, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος και ο Νίκος Σάββας.
Bulker
Tanker
Διαβάστε επίσης
Γιάννης Χατζηπατέρας: Γενναίες αυξήσεις σε μισθούς και μπόνους για την διοίκηση της Dorian LPG
Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 4,57 εκατομμύρια δολάρια
Βραβεία «Ευκράντη»: Τιμήθηκαν Ν. Πατέρας, Άννα Αγγελικούση, Ν. και Στρ. Τσαλαμανιός, Β. Λογοθέτης, Capital Gas, Neptune
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Θ. Καρποδίνη (ΕΟΠΥΥ): Οι έλεγχοι, οι βιοδείκτες και οι αλλαγές στη συνταγογράφηση
- Αγωγή ύψους 450 εκατ. ευρώ κατά του Δημοσίου για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο
- Επενδύσεις 2 δισ. σε ακίνητα πριν την εκπνοή του 2024 – Έσοδα 4,2 δισ. από τις ιδιωτικοποιήσεις
- Αφοι Βρισιμτζή – Champion ΑΕΒΕ: Πλειστηριασμός για την εταιρεία των 90 ετών