ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αναλυτικότερα, δαπάνησαν 724,1 εκατ. δολάρια για την αγορά των 45 πλοίων και εισέπραξαν 485,6 εκατ. δολάρια από την πώληση των 27 πλοίων.
Οι εφοπλιστές, σύμφωνα με την Allied, εξασφάλισαν 18 φορτηγά πλοία, 24 δεξαμενόπλοια 1 πλοίο μεταφοράς κοντέινερ και 1 πλοίο GAS, ενώ πώλησαν 9 φορτηγά, 11 δεξαμενόπλοια, 3 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 3 πλοία GAS.
Επίσης, σύμφωνα με τη VesselsValue, συνολικά 1.286 πλοία προστέθηκαν στο βιβλίο παραγγελιών το προηγούμενο έτος 2021, σημειώνοντας αύξηση 32,7% από τα 969 πλοία που παραγγέλθηκαν το 2020. Αυτό συνδυάζεται με μια σημαντική αύξηση της τιμής για ορισμένα πλοία.
Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών του 2020 ήταν συνολικής αξίας 42,83 δισ. δολαρίων, σε σύγκριση με τα 91,61 δισ. δολάρια του 2021, δηλαδή υπήρξε αύξηση κατά 114%.
Πού θα ναυπηγηθούν
Όπως αναμενόταν, η μεγάλη πλειονότητα των πλοίων που παραγγέλθηκαν το 2021 θα ναυπηγηθούν σε ναυπηγεία στην Κίνα, τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία. Ο αριθμός των επιβεβαιωμένων πλοίων σε αυτές τις τρεις χώρες ανέρχεται συνολικά σε 1.217 και ειδικότερα, 682 στην Κίνα, 391 στη Νότια Κορέα και 144 στην Ιαπωνία.
Άλλες αξιοσημείωτες κατασκευαστικές χώρες είναι το Βιετνάμ και η Ινδία, με 21 και 12 πλοία αντίστοιχα.
Εξάλλου, συνεχίζεται και το 2022 το κρεσέντο νέων παραγγελιών LNG carriers στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία. Συγκεκριμένα η Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. (KSOE) ανακοίνωσε ότι εξασφάλισε παραγγελία για την κατασκευή LNGC έναντι 217 εκατ. δολαρίων. Το χωρητικότητας 174.000 κ.μ. πλοίο θα κατασκευαστεί από το ναυπηγείο Hyundai Samho Heavy Industries Co. και θα παραδοθεί στους ιδιοκτήτες του το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Η KSOE εντός 2022 έχει εξασφαλίσει 37 παραγγελίες αξίας 4,37 δισ. δολαρίων έχοντας καλύψει κατά 25% τον ετήσιο στόχο παραγγελιών ύψους 17,4 δισ.δολαρίων.
Παράλληλα η Samsung Heavy Industries Co. ανακοίνωσε παραγγελία για τέσσερα LNGCs αξίας 840 εκατ. δολαρίων. Τα «πράσινα» πλοία θα παραδοθούν έως τον Σεπτέμβριο του 2025. H Samsung Heavy αναμένει ακόμη περισσότερες παραγγελίες για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου απόρροια της αύξησης της ζήτησης για θαλάσσια μεταφορά και των περιβαλλοντικών κανονισμών του ΙΜΟ.
Διαβάστε επίσης:
Έλληνες εφοπλιστές: Πωλήσεις πλοίων ύψους 888 εκατ. δολαρίων – Τα super deals
Diana Shipping: Κέρδη 57,4 εκατομμυρίων δολαρίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σωκράτης Φάμελλος: Είναι μια καλή μέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ, είναι μια καλή μέρα για την αριστερά
- Τουρισμός: Πανευρωπαϊκή πρωτιά της Ελλάδας στη φορολογία των ξενοδοχείων
- Γιώργος Οικονόμου: Επιμένει για την «άλωση» της Performance με στόχο την Αλίκη Παληού, η οποία «πυροβολεί» στο αδύνατο σημείο του
- Τι μαγειρεύει ο maître Λιβάνιος, τα ραντεβού του Εξάρχου και το ράλι στην Αττικής, τα μυστικά της ΓΕΚ και τα 19 ευρώ, το beef Σταϊκούρα – Ταχιάου, τι θα στηρίξει ο Μηταράκης, και ο καινοτόμος Ρέμος