ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Να εντείνει τις προσπάθειές της προκειμένου να ακουστεί «η φωνή» της ναυπηγικής και κατασκευαστικής βιομηχανίας της Ευρώπης, δεσμεύτηκε η κα. Ελένη Πολυχρονοπούλου, η οποία εξελέγη αντιπρόεδρος τις Sea Europe στη διάρκεια των εργασιών της γενικής συνέλευσης της Ένωσης που εκπροσωπεί τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία και τους κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού.
«Αυτή είναι μια σημαντική στιγμή για τη βιομηχανία, όπου η συνεργασία και η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών είναι ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση των προκλήσεών, τη βελτίωση της απόδοσης των πλοίων και την επίτευξη των κλιματικών στόχων που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός», σχολίασε η κα. Πολυχρονοπούλου, η οποία είναι πρόεδρος των Ελλήνων Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού – HEMEXPO. «Η HEMEXPO είναι μέλος της SEA Europe από το 2015 και συνεργαζόμαστε στενά με όλα τα μέλη της Sea Europe για να υποστηρίξουμε την ευρωπαϊκή βιομηχανία, ώστε να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής».
«Είναι πραγματική τιμή για μένα να εκλέγω αντιπρόεδρος της SEA Europe και χαίρομαι που θα έχω την ευκαιρία για να εμβαθύνω τον ρόλο των εταίρων της HEMEXPO και να παράσχω περαιτέρω υποστήριξη στον κλάδο».
Η Ελένη έχει αφιερώσει την καριέρα της στην ανάπτυξη και ανάπτυξη της ελληνικής βιομηχανίας κατασκευής εξοπλισμού πλοίων. Εκτός από το ρόλο της ως Πρόεδρος της HEMEXPO, είναι Εκτελεστική Αντιπρόεδρος στη Environmental Protection Engineering, Business Development Manager for ballast water technology στην εταιρεία ERMA FIRST και πρόεδρος της METIS Cyberspace Technology SA.
Κατά τη διάρκεια της AGM, η SEA Europe διόρισε τον René Berkvens, Διευθύνοντα Σύμβουλο του Damen Group ως νέο πρόεδρό.
Οι προσκλήσες
Το νέο διοικητικό συμβούλιο της Sea Europe έρχεται σε μια περίοδο που οι προκλήσεις για τον κλάδο είναι πολλές. Τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία, που στηριζονται στις κατασκευές κρουαζιεροπλοίων, μέσα στο 2020 κατέγραψαν πτώση μέσα στο 2020, κατά 64% σε ό,τι αφορά τη χωρητικότητά και κατά 72% σε ό,τι αφορά την αξία των συμβολαίων, συγκριτικά με το 2019. Αιτία ήταν οι τεράστιες παρενέργειες που έφερε στην βιομηχανία κρουαζιέρας η πανδημία.
Σύμφωνα με την Sea Europe τη προηγούμενη δεκαετία η ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία σημείωνε σταθερή πρόοδο σε ετήσια βάση. Από τη μια η διαρκής άνοδος της βιομηχανίας κρουαζιέρας που ευνόησε τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία και στην άλλη πλευρά τα απόνερα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης που ξεκίνησε το 2009 που είχαν σαν αποτέλεσμα οι νέες ναυπηγήσεις εμπορικών πλοίων στα ναυπηγεία της Ασίας να πέσουν κατακόρυφα, ανέβασαν τη δυναμική του κλάδου στην Ευρώπη. Όμως η πανδημία έριξε στο ναδίρ τη κρουαζιέρα με αποτέλεσμα την ίδια πορεία να ακολουθήσουν και τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία.
Οι ναυπηγικές εγκαταστάσεις σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες έκλεισαν προσωρινά τον Μάρτιο-Απρίλιο 2020, καθώς οι κυβερνήσεις επέβαλαν μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Πολλά ναυπηγεία έβαλαν ξανά μπροστά, σταδιακά, το δίμηνο Μαΐου – Ιουνίου του 2020, αλλά εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις στην κατασκευή πολλών πλοίων, ενώ προσπαθούν να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση για τη συνέχιση των δραστηριοτήτων τους.
Σε αντίθεση με την Ευρώπη, σημειώνει η Sea Europe, οι περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες της Ασίας κάνουν τις παραγγελίες τους για νέα πλοία στις χώρες που είναι εγκατεστημένες. Το 2020, για παράδειγμα, οι Κινέζοι εφοπλιστές κατέθεσαν σχεδόν το 100% των παραγγελιών τους σε κινέζικα ναυπηγεία (μετρούμενο σε CGT), ενώ στη Νότια Κορέα το αντίστοιχο ποσοστό έφτασε το 91% και για τους Ιάπωνες περίπου το 70%. Αυτή η κατάσταση έρχεται σε αντίθεση με την Ευρώπη, όπου οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές έθεσαν μόνο το 5% των παραγγελιών τους στην Ε.Ε., σε σύγκριση με το 95% των νέων παραγγελιών τους (σε CGT) που πραγματοποιήθηκαν στην Ασία. Εξέλιξη που θεωρείται απόλυτα φυσιολογική, αφού τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία εδώ και δεκαετίες έχουν βγει από την αγορά κατασκευής εμπορικών πλοίων (δεξαμενόπλοια, bulk carriers, containerships και άλλα), αφού δεν μπορούν να συναγωνιστούν στο κόστος τις ασιατικές μονάδες, οι οποίες όμως πολλές φορές έχουν επιδοτηθεί από τα κράτη τους, κάτι που στην Ευρώπη απαγορεύεται, ακόμα και σήμερα, ρητά, με κάποιες εξαιρέσεις για τις πράσινες τεχνολογίες.
Διαβάστε επίσης:
Στο Λιμάνι του Πειραιά ο Γιάννης Πλακιωτάκης ενόψει της εξόδου για το τριήμερο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σωκράτης Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να γίνει και θεσμικά η αξιωματική αντιπολίτευση της χώρας
- Υπουργικό Συμβούλίο: Υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη – Η ατζέντα της Δευτέρας
- Ζελένσκι: Η ένταξη στο ΝΑΤΟ είναι «εφικτή»
- Μελόνι: Τα σημεία εκκίνησής μας είναι διαφορετικά, πρέπει να συναντηθούμε στα μισά του δρόμου