ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ελπιδοφόρες είναι οι εκτιμήσεις των αναλυτών για τον κλάδο της ναυτιλίας το 2021, με τα θεμελιώδη -σε γενικές γραμμές- να είναι καλύτερα από αυτά της προηγούμενης χρονιάς λόγω της κυκλοφορίας του εμβολίου για τον κορονοϊό σε όλο τον κόσμο και της διαμόρφωσης του βιβλίου παραγγελιών διεθνώς, σε εντυπωσιακά χαμηλά επίπεδα.
Σε άρθρο του splash247.com ο Joakim Hannisdahl, επικεφαλής ανάλυσης της Cleave Securities, με έδρα το Όσλο, εξέφρασε την άποψη ότι το 2021 θα αποτελέσει μία χρονιά με μεγάλες ευκαιρίες για τους επενδυτές του κλάδου της ναυτιλίας.
«Κοιτώντας μπροστά στο 2021, η προοπτική για τη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι πολύ καλύτερη από αυτή του 2020. Η εικόνα της προσφοράς παρουσιάζει ολοένα και μεγαλύτερη βελτίωση, με τους περισσότερους δείκτες παραγγελιών σε σχέση με το στόλο, να διαμορφώνονται στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 20 ετών, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου διαμορφώνεται σταδιακά, υψηλότερα”, δήλωσε ο Randy Giveans, αντιπρόεδρος της Jefferies.
Παράλληλα, εκτίμησε ότι δύσκολα η ζήτηση εμπορευμάτων το νέο έτος θα κινηθεί χειρότερα από το 2020, οπότε η Jefferies προβλέπει ότι με ευκολία η αύξηση της ζήτησης θα ξεπεράσει την αύξηση της προσφοράς.
Ο Jonathan Chappell, αναλυτής του κλάδου ναυτιλίας στην Εvercore ISI, χρησιμοποιώντας ποδοσφαιρικούς όρους για να περιγράψει την εξέλιξη της αγοράς το 2021, εκτιμά ότι θα είναι ένα παιχνίδι με δύο ημίχρονα, επισημαίνοντας ότι ο τομέας των τάνκερ πρέπει να προετοιμαστεί για δύο δύσκολα τρίμηνα, πριν ο κόσμος “επιστρέψει σε κάποια ομαλότητα μετά την διάθεση των εμβολίων”.
Ο J Mintzmyer, επικεφαλής της Value Investor’s Edge, δήλωσε ότι το ενδιαφέρον του εστιάζεται περισσότερο στις μετοχές του τομέα εμπορευματοκιβωτίων για το 2021, κυρίως επειδή η τρέχουσα αύξηση των ναύλων φέρνει συμφωνίες ενός ή δύο ετών, ή και μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας, ωστόσο, οι μετοχές δεν έχουν ακόμη ενισχυθεί.
Σε ανάλογο ύφος είναι και οι εκτιμήσεις του Δρ Adam Kent, διευθύνοντος συμβούλου της Maritime Strategies International (MSI) με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά: “Ίσως η πιο θεαματική και με την πρώτη ματιά μη αναμενόμενη εξέλιξη, δεδομένου του βασικού μακροοικονομικού σκηνικού, ήταν τα επίπεδα στα οποία κατόρθωσε να διαμορφωθεί η ναυλαγορά εμπορευματοκιβωτίων κατά το 4ο τρίμηνο του 2020».
Παράλληλα, προέβλεψε ότι ο τομέας θα συνεχίσει να τα πηγαίνει καλά το 2021, σε μια εποχή κατά την οποία οι αλυσίδες εφοδιασμού και τα δίκτυα εταιρειών τακτικών γραμμών έχουν φτάσει στα όριά τους, από την ισχυρή ζήτηση.
Από την πλευρά του ο Joakim Hannisdahl, της Cleave Securities, αναφέρει ότι η αγορά ξηρού φορτίου αποτελεί την κορυφαία επιλογή του, δεδομένου του χαμηλότερου βιβλίου παραγγελιών έναντι του στόλου, που έχει καταγραφεί ιστορικά.
Χωρίς ενδείξεις παραγγελιών για νέες κατασκευές, αυτή η χαμηλή ανάπτυξη του στόλου θα μπορούσε να συνεχιστεί στα μέσα αυτής της δεκαετίας, υποστήριξε, προσθέτοντας ότι η Cleaves αναμένει μια ισχυρή ανάκαμψη της ζήτησης το 2021, με την κινεζική κατανάλωση των αυξημένων εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία και Αυστραλία να αποτελεί κινητήριο δύναμη.
Ο Burak Cetinok, επικεφαλής ανάλυσης της Arrow, επίσης πιστεύει ότι ο τομέας ξηρού φορτίου θα υπεραποδώσει έναντι των τάνκερ και των containerships το 2021.
Κορυφαία η ελληνική ναυτιλία για άλλη μια χρονιά στα AMVER Awards 2020
Έλληνες εφοπλιστές: Νέες παραγγελίες πλοίων αξίας 3,45 δισ. δολαρίων το 2020 – Οι πρωταγωνιστές
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση