ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Dorian LPG του Τζον Κ. Χατζηπατέρα παρέλαβε το πλοίο HLS Citrine. Πρόκειται για ένα πλοίο VLGC, συνολικής χωρητικότητας 51.269 dwt, του οποίου το μήκος είναι 230 μέτρα. Το πλοίο έχει ναυπηγηθεί με σχεδιασμό να καταναλώνει και καύσιμο LPG.
Η εταιρεία στο πλαίσιο της ενίσχυσης του στόλου της έχει προγραμματίσει την παραλαβή άλλων τριών πλοίων εντός της τρέχουσας χρονιάς. Σήμερα ο στόλος της Dorian LPG αποτελείται από 22 LPG carriers, από τα οποία τα 20 πλοία είναι πλοιοκτησίας της εταιρείας.
Υπενθυμίζεται ότι τα έσοδα της εταιρείας κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2022 διαμορφώθηκαν στα 103,3 εκατομμύρια δολάρια. Το καθαρό εισόδημα ανήλθε στα 51,3 εκατομμύρια δολάρια ή 1,27 δολάριο ανά μετοχή, για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022, σε σύγκριση με 16,6 εκατομμύρια δολάρια ή 0,41 δολάρια ανά μετοχή, για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2021.
Η ηγετική ομάδα της εταιρείας είναι:
Ιωάννης Χατζηπατέρας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Dorian LPG Ltd: Ο Ιωάννης Χ. Χατζηπατέρας είναι Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος. Ο Τζον Χατζηπατέρας, που γεννήθηκε το 1950, ασχολείται ενεργά με τη διοίκηση ναυτιλιακών εταιρειών από το 1972. Από το 1972 έως το 1992, ο Γιάννης Χατζηπατέρας ήταν Διευθύνων Σύμβουλος της Peninsular Maritime Ltd., στο Λονδίνο και στη συνέχεια διετέλεσε Πρόεδρος της Eagle Ocean.
Έχει διατελέσει μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας, του Συμβουλίου της Intertanko και είναι μέλος του Baltic Exchange από το 1972 και του Αμερικανικού Γραφείου Ναυτιλίας από το 2011.
Επίσης, υπήρξε μέλος του Συμβουλίου της Σχολής Γλώσσας και Γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου Georgetown και είναι διαχειριστής του Kidscape, ενός κορυφαίου φιλανθρωπικού οργανισμού του Ηνωμένου Βασιλείου. Διετέλεσε Διευθυντής της SEACOR Holdings Inc., ενός παγκόσμιου παρόχου εξοπλισμού θαλάσσιων μεταφορών και υπηρεσιών logistics, από το 2000 έως το 2013.
Ιωάννης Κ. Λυκούρης, Chief Executive Officer, Dorian LPG (USA) LLC: Ο Ιωάννης Κ. Λυκούρης, υπηρετεί ως Chief Executive Officer της Dorian LPG (USA) LLC και είναι διευθυντής της Dorian LPG Ltd. από την ίδρυσή της τον Ιούλιο του 2013. Προηγουμένως, ο Ι. Λυκούρης ήταν Διευθυντής και Αντιπρόεδρος και Ταμίας της Eagle Ocean, Inc., από το 1993 και της Eagle Ocean Transport, Inc., από το 2004, όπου συμμετείχε στη χρηματοδότηση πριν και μετά την παράδοση νεότευκτων και μεταχειρισμένων πλοίων στους τομείς δεξαμενόπλοιων, υγραερίου και ξηρού χύδην φορτίου, συμπεριλαμβανομένης της εκτέλεσης πολλών συμβάσεων πώλησης και αγοράς .
Οι αρμοδιότητες του Ιωάννη Λυκούρη περιελάμβαναν επίσης λειτουργικά και τεχνικά θέματα καθώς και επενδυτική στρατηγική για μια σειρά χαρτοφυλακίων αλλοδαπών εντολέων που εκπροσωπούνται από τις εταιρείες. Πριν ενταχθεί στην Eagle Ocean, Inc., ο Ι. Λυκούρης υπηρέτησε ως Διευθυντής της Peninsular Maritime Ltd. μιας εταιρείας μεσιτείας πλοίων στο Λονδίνο, στην οποία προσχώρησε το 1974, και διηύθυνε τα τμήματα Οικονομικών και Λογιστικών. Έχει επίσης υπηρετήσει ως διαχειριστής για την Αμερικανική Γεωργική Σχολή (The Thessaloniki Agricultural and Industrial Institute), από το 2011 έως το 2017 και σήμερα είναι Επίτιμος διαχειριστής. Ο Ι. Λυκούρης είναι κάτοχος πτυχίου Διοίκησης Επιχειρήσεων από το Ithaca College και MBA στα Χρηματοοικονομικά από το Πανεπιστήμιο Cornell.
Κωνσταντίνος Μαρκάκης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Dorian LPG Management Corp: Ο Κωνσταντίνος Ι. Μαρκάκης υπηρετεί ως Πρόεδρος και Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος, στη Dorian LPG Management Corp. από το 2013, που διαδραμάτισε βασικό ρόλο στην επέκταση του γραφείου και του στόλου, αναλαμβάνοντας την παράδοση των 19 New Building VLGCs μεταξύ Ιουλίου 2014 και Φεβρουαρίου 2016. Επιπλέον, έχει υπηρετήσει στην Dorian (Hellas) S.A. ως Γραμματέας, Ταμίας, Διευθυντής από το 1984 έως το 1998 και ως Πρόεδρος και Διευθυντής από το 1998 έως σήμερα. Ο Ι. Μαρκάκης αποφοίτησε από το Κολλέγιο Αθηνών το 1969 και από την Νομική του Πανεπιστημίου Αθηνών το 1976. Από το 1976 έως το 2004 έχει υπηρετήσει σε διάφορες διοικητικές και εκτελεστικές θέσεις, σε εταιρείες διαχείρισης πλοίων Med Line SA / Epirotiki Lines / Royal Olympic Κρουαζιέρες και ασχολήθηκε με Εμπορικά, Λειτουργικά, Ασφάλεια καθώς και Νομικά και Ασφαλιστικά θέματα.
Theodore B. Young, Chief Financial Officer και Treasurer, Dorian LPG Ltd.: Ο Theodore B. Young υπηρέτησε ως Chief Financial Officer και Treasurer της Dorian LPG (USA) LLC από τον Ιούλιο του 2013 και ως Επικεφαλής Εταιρικής Ανάπτυξης για την Eagle Ocean από το 2011 έως το 2013. Από το 2004 έως το 2011, ο Τ. Young ήταν Ανώτερος Διευθύνων Σύμβουλος και μέλος της Επιτροπής Επενδύσεων στην Irving Place Capital (IPC), όπου εργάστηκε σε επενδύσεις στους τομείς της βιομηχανίας, των μεταφορών και των επιχειρηματικών υπηρεσιών. Πριν από την ένταξή του στην IPC, ο Τ. Young ήταν Διευθυντής στην Harvest Partners, μια εταιρεία εξαγορών στη μεσαία αγορά με έδρα τη Νέα Υόρκη, από το 1997 έως το 2004. Εκεί δραστηριοποιήθηκε σε βιομηχανικές συναλλαγές και διαδραμάτισε βασικό ρόλο στην πολυεθνική επενδυτική στρατηγική της εταιρείας. Πριν από την καριέρα του στα ιδιωτικά κεφάλαια, ο Τ. Γιανγκ ήταν τραπεζίτης επενδύσεων με τη Merrill Lynch and Co. και την SBC Warburg Dillon Read και τους προκατόχους της στη Νέα Υόρκη, τη Ζυρίχη και το Λονδίνο. Ο Τ. Young είναι κάτοχος πτυχίου από το Dartmouth College και MBA από το Wharton School του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια με κατεύθυνση στη λογιστική.
Άλεξ Χατζηπατέρας, SEVP, Dorian LPG (USA) LLC και MD, Dorian LPG Management Corp: Ο Αλέξανδρος Χατζηπατέρας υπηρετεί ως Ανώτερος Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Dorian LPG (ΗΠΑ) LLC και Διευθύνων Σύμβουλος Dorian LPG Management (Αθήνα) από τον Ιούλιο του 2022 και Γραμματέας της Dorian LPG (USA) LLC από τον Ιούλιο του 2013 και είναι γιος του Ιωάννη Χατζηπατέρα. Στο παρελθόν έχει διατελέσει Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης. Οι κύριοι τομείς εστίασης του Α. Χατζηπατέρα είναι η εμπορική στρατηγική, οι πωλήσεις και οι αγορές και η διαχείριση των εργασιών της εταιρείας στην Ελλάδα. Από την ένταξή του στην Eagle Ocean το 2006, ο Α. Χατζηπατέρας έχει συμμετάσχει στη διαχείριση του προγράμματος νεότευκτων Aframax και VLGC στα ναυπηγεία Sumitomo Shipyard στην Ιαπωνία και Hyundai Heavy Industries στη Νότια Κορέα και επίσης έχει συμμετάσχει σε ναυλώσεις aframax spot. Από τον Νοέμβριο του 2016, υπηρετεί ως Διευθυντής στην Επιτροπή Μελών του UK P&I Club. Ο Α. Χατζηπατέρας έχει συνεργαστεί στενά με μεγάλες εταιρείες πετρελαιοειδών για να εξασφαλίσει έγκριση για μελλοντικές ευκαιρίες ναύλωσης και επιχειρηματικής ανάπτυξης νεότευκτων. Πριν από την ένταξή του στην Eagle Ocean, ο Α. Χατζηπατέρας εργάστηκε ως Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης στη Avenue A / Razorfish, μιας κορυφαίας εταιρείας ψηφιακών συμβούλων και διαφημίσεων με έδρα το Σαν Φρανσίσκο. Ο Α. Χατζηπατέρας αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Georgetown με Bachelor of Arts στην Ιστορία και είναι κάτοχος EMBA από το HEC Paris.
Tim Hansen, Chief Commercial Officer/Director, Dorian LPG (DK) ApS.: Ο Tim Hansen εντάχθηκε στην Dorian LPG το 2014 ως Chartering Manager και το 2015 έγινε MD για το Helios LPG Pool London Office, ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του στη θάλασσα στην AP Moeller Maersk, ασχολούμενος με τα δεξαμενόπλοια, εμπορευματοκιβώτια και πλοία ξηρού φορτίου τερματίζοντας τη θαλάσσια καριέρα του ως κυβερνήτης πλοίων μεταφοράς υγραερίου. Ο Τ. Hansen διετέλεσε Υπολοχαγός στο Βασιλικό Ναυτικό της Δανίας, όπου υπηρέτησε ως κυβερνήτης σε σκάφη VTS και εκτέλεσε διάφορες υπηρεσίες ακτοφυλακής. Το 1999, εντάχθηκε στην ομάδα της Maersk με αρμοδιότητες σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των supercargo, των επιχειρήσεων και της ναύλωσης στο τμήμα ξηρού φορτίου, της Maersk Line Senior Charter στο Broestroem. Το 2002 άρχισε να επικεντρώνεται στον τομέα του υγραερίου και από το 2004 μέχρι την έξοδο της Maersk από τον κλάδο του υγραερίου το 2013 ήταν Senior Charterer υπεύθυνος για την καθημερινή απασχόληση πλοίων εύχρηστων, μεσαίου μεγέθους και VLGC.
Η οικογένεια
Η οικογένεια Χατζηπατέρα κατάγεται από τις Οινούσσες και θεωρείται απο τις παραδοσιακές ναυτιλιακές εταιρείες που κυρίως δραστηριοποιήθηκαν στο Λονδίνο. Γενάρχης της οικογένειας είναι ο πλοίαρχος Κωνσταντίνος Ι. Χατζηπατέρα (1856-1943).
Ο πρωτότοκος γιος του, Ιωάννης (1888 – 1979), μαζί με τα αδέρφια του Νικόλαο (1890-1975) και Αδαμάντιο (1893-1974) μετά την λήξη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου από το Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη, επανεκκίνησαν τις δραστηριότητες τους στο χώρο της ναυτιλίας, ενώ, το 1969 ίδρυσαν ένα πρωτοποριακό επιχειρηματικό εγχείρημα με το όνομα, «Oinoussian Maritime».
Ο πλοίαρχος Ιωάννης Κ. Χατζηπατέρας μαζί με τους γιους του, Κωνσταντίνο (1920- 2000), που νυμφεύθηκε την Μάρω Μ. Λύρα, Μάρκο (1931- ), που νυμφεύθηκε την Καλλιόπη Κ.Δ. Πατέρα, Νικόλαο (1932- ), που νυμφεύθηκε την Ειρήνη Μ. Χρ. Λαιμού και Παντελή (1937-), που νυμφεύθηκε την Μέτα Δ. Δράκου, ίδρυσαν το 1952 στο Λονδίνο την εταιρεία John C. Hadjipateras & Sons, ενώ οι γιοι του το 1969 θα ανοίξουν γραφείο στον Πειραιά, με την επωνυμία Archipelagos Shipping SA.
H εταιρεία διαχείρισης πλοίων (management company) Dorian (Hellas) S.A., εγκατεστημένη στην Ελλάδα με τον Νόμο 89/67, ιδρύθηκε το 1973 από τη μητέρα του Ιωάννη Κ. Χατζηπατέρα, Μαρία Μάρκου Λύρα, και την Ειρήνη, σύζυγο Γεωργίου Δάμπαση, και δραστηριοποιείται ανέκαθεν και αποκλειστικά με τη διαχείριση ποντοπόρων πλοίων
Το 1976 η εταιρεία διέθετε πέντε δεξαμενόπλοια που η μεταφορική τους ικανότητα ανέρχονταν σε 300.000 dwt.
Το 1982 ο στόλος αριθμούσε επτά δεξαμενόπλοια, όμως η χωρητικότητα τους ήταν 800.000 dwt.
Διαβάστε επίσης
Pyxis (Βαλέριος Βαλέντης): Χρηματοδότηση 15,5 εκατ. δολαρίων από την Τράπεζα Πειραιώς
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μελόνι: Τα σημεία εκκίνησής μας είναι διαφορετικά, πρέπει να συναντηθούμε στα μισά του δρόμου
- ΔΕΗ: Γιατί οι αναλυτές την τοποθετούν στις κορυφαίες επιλογές τους το 2025
- FT: Γιατί το Κατάρ απειλεί να σταματήσει τις πωλήσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη
- FT-Σύμβουλοι Τραμπ: Αποχώρηση από τον ΠΟΥ «από την πρώτη μέρα»