Συνεχίζονται οι διπλωματικές διαμεσολαβήσεις και εκκλήσεις προς το Ιράν προκειμένου να απελευθερώσει τα δύο δεξαμενόπλοια και τα πληρώματά τους.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπουργείο Εξωτερικών και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας αναζητούν καθημερινά τρόπους ώστε να απελευθερωθούν τα πληρώματα των δύο πλοίων που βρίσκονται υπό κατάληψη στο Ιράν.

1

Υπενθυμίζεται ότι τα πλοία Delta Poseidon και Prudent Warrior καταλήφθηκαν από το Σώμα των Φρουρών της Ισλαμικής Επανάστασης (IRGC) της χώρας στον Περσικό Κόλπο τον περασμένο μήνα, σε μια κίνηση αντιποίνων.

Ναυτιλιακές πηγές αναφέρουν ότι τα δύο δεξαμενόπλοια είναι αγκυροβολημένα στο ιρανικό λιμάνι Μπαντάρ. Στο πλοίο επέβαιναν τουλάχιστον εννέα Έλληνες υπήκοοι και ένας Κύπριος.

Εκπρόσωπος της Τεχεράνης δήλωσε και πάλι πρόσφατα ότι τα πληρώματα είναι «καλά στην υγεία τους» και δεν έχουν τεθεί υπό κράτηση.

Η κατάληψη των δύο πλοίων έγινε λίγες μέρες αφότου η Αθήνα ανακοίνωσε ότι θα παραδώσει στις ΗΠΑ 700.000 βαρέλια ιρανικού αργού πετρελαίου από ένα δεξαμενόπλοιο υπό ρωσική σημαία που κατέσχεσε.

Το ρωσικό πλοίο, το οποίο προσπάθησε να αλλάξει τη σημαία του στο Ιράν, κατασχέθηκε στις 19 Απριλίου ανοιχτά της Καρύστου λόγω παγκόσμιων κυρώσεων που συνδέονται με τον πόλεμο της Ρωσίας με την Ουκρανία. Οι κυρώσεις των ΗΠΑ και της ΕΕ εμποδίζουν επίσης τις χώρες να αγοράζουν ιρανικά πετρελαϊκά προϊόντα.

Την περασμένη Τρίτη, το Ιράν γνωστοποίησε ότι η Ελλάδα απελευθέρωσε το ρωσικό τάνκερ μετά από δικαστική απόφαση να επιστρέψει το πετρέλαιο στην Τεχεράνη.

«Η ελληνική κυβέρνηση εξέδωσε απόφαση για το σκοπό αυτό και τώρα παρακολουθούμε τη διαδικασία άρσης της κατάσχεσης του πλοίου και της επιστροφής του στον πλοιοκτήτη του», ανέφεραν οι λιμενικές και ναυτιλιακές αρχές του Ιράν σε ανακοίνωσή τους.

Ωστόσο, ελληνικό δικαστήριο απαγόρευσε προσωρινά την αναχώρηση του πλοίου από τα χωρικά ύδατα της χώρας λόγω «οικονομικών αξιώσεων» από εταιρεία ρυμουλκών.

Επίσης, λέγεται ότι το δεξαμενόπλοιο του Γ. Προκοπίου έχει υποστεί έκτακτη Επιθεώρηση από Ειδικούς Πραγματογνώμονες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση για την τύχη του πλοίου και του ιρανικού πετρελαίου.

Με άλλα λόγια, παρά τις δικαστικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί και διευκολύνουν την αναχώρηση του πρώην ρωσικού δεξαμενόπλοιου, υπάρχουν εκκρεμότητες που δεν επιτρέπουν την ταυτόχρονη απελευθέρωση των τριών πλοίων, από την Ελλάδα και το Ιράν.

Διαβάστε επίσης:

Η Diana Shipping πούλησε πλοίο στην OceanPal Inc με 22 εκατ. δολάρια

Η Naval Group υπέγραψε την πρώτη συμφωνία πλαίσιο για το πρόγραμμα FDI HN με την ελληνική εταιρεία MEVACO