ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι επιχειρηματίες έθεσαν ζητήματα κόστους σχετικά με τις χρεώσεις του ΟΛΠ, αναβάθμισης εγκαταστάσεων, μείωσης γραφειοκρατίας και επανέλαβαν ότι τάσσονται υπέρ της αναγέννησης των ναυπηγείων, της «πράσινης» ανακύκλωσης πλοίων, του εκσυγχρονισμού της ναυπηγοεπισκευής και την αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων της θαλάσσιας κυκλικής οικονομίας και γαλάζιας ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή.
Σε ανακοίνωση του επιμελητηρίου αναφέρεται ότι: Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, επισκέφτηκε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και συναντήθηκε με τον υπουργό, Γιάννη Πλακιωτάκη, και τον υφυπουργό, Κώστα Κατσαφάδο, για θέματα που απασχολούν τις επιχειρήσεις – μέλη του Επιμελητηρίου στο πλαίσιο της εποικοδομητικής μεταξύ τους συνεργασίας.
Κατά την συνάντηση με τον υφυπουργό, ανταλλάχθηκαν, παρουσία και του διευθύνοντος συμβούλου της ΟΛΠ ΑΕ, ‘Αγγελου Καρακώστα, θέσεις για τα ζητήματα που απασχολούν τις παραγωγικές τάξεις σχετικά με την επένδυση και τη λειτουργία στο λιμάνι του Πειραιά που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του ΥΝΝΠ. Επίσης, επισημάνθηκε η δυνατότητα συνεργασίας της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας με τα συναρμόδια υπουργεία για βελτιωτικές παρεμβάσεις σε φορολογικές, τελωνειακές και άλλες διαδικασίες ψηφιοποίησης και απλοποίησης λιμενικών δραστηριοτήτων. Η διοίκηση του ΕΒΕΠ εξέθεσε στον υφυπουργό, αλλά και τον εκπρόσωπο του ΟΛΠ, τις θέσεις για ζητήματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων της ΑΑΔΕ με στόχο, όπως τονίστηκε, την απάλειψη προβλημάτων τα οποία έχουν εντοπιστεί και καταγραφεί από το επιμελητήριο και για τα οποία έχει υποβληθεί αναλυτικό υπόμνημα καθώς και σχετικές προτάσεις.
Στη συνάντηση τέθηκε το θέμα των χρεώσεων από την ΟΛΠ ΑΕ στους χρήστες και ζητήθηκε η μείωση του τιμήματος της κάρτας εισόδου στο λιμάνι, η επέκταση της δωρεάν παραμονής των εμπορευματοκιβωτίων προς εξαγωγή, από τις επτά στις δώδεκα ημέρες, της επανεξέτασης των χρεώσεων στη ναυπηγοεπισκευή και τους δεξαμενισμούς, λόγω των σοβαρών προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η πανδημία στις επιχειρήσεις υποστήριξης της ναυτιλίας. Επίσης, τέθηκε το θέμα της αποκατάστασης και αναβάθμισης των εγκαταστάσεων της ΝΕΖ στο Πέραμα, οι οποίες όμως αναμένεται να ολοκληρωθούν σε δύο χρόνια. Προτάθηκε και συμφωνήθηκε η συγκρότηση ad hoc ομάδας εργασίας ΕΒΕΠ – ΟΛΠ για όλα τα εκκρεμή θέματα, καθώς και για κοινές μελλοντικές ενέργειες σχετικά με e-business, e-commerce, market awareness και κυρίως το «άνοιγμα των κοντέινερς» μεταφόρτωσης με τη δυνατότητα μέρους της μεταποίησης να γίνεται στη χώρα μας, πριν προωθηθεί στον τελικό προορισμό.
Από την πλευρά, του ο εκπρόσωπος της ΟΛΠ-COSCO, κ. Καρακώστας, διαβεβαίωσε για την μη ίδρυση θυγατρικής εταιρίας εφοδιασμού πλοίων, ενώ δεσμεύτηκε να απαντήσει σε προτάσεις φορέων για τη στήριξη των ελληνικών εφοδιαστικών και άλλων επιχειρήσεων, που η ανταγωνιστικότητα και η εξωστρέφειά τους εξαρτάται από «υπεραπλοποιημένες διαδικασίες» πρόσβασής τους από το λιμάνι του Πειραιά, σε κάθε πλοίο, σε κάθε μέρος του κόσμου.
Σε συνέχεια σχετικής επιστολής και πάγιας θέσης του ΕΒΕΠ για «ηλεκτρονική άδεια» εργασιών 24/7 σε ναυπηγεία και πλοία, τα στελέχη του υπουργείου εξέτασαν και εισηγήθηκαν θετικά για τη δυνατότητα λειτουργίας της «e-ΔΛΑ» αρχής γενομένης με μια πιλοτική εφαρμογή ηλεκτρονικών αδειών διάρκειας 45 ημερών.
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Κώστας Κατσαφάδος, στη συνάντηση με τον πρόεδρο του ΕΒΕΠ Βασίλη Κορκίδη, ανέδειξε τα ζητήματα που αφορούν το restart στην επιχειρηματικότητα και το πλαίσιο των ναυτιλιακών δραστηριότητων στα λιμάνια της χώρας, αλλά και τις σχέσεις της COSCO με το επιχειρείν της πόλης, ώστε η ναυτιλιακή οικονομία να πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια. Δήλωσε, επίσης, πως στηρίζει κάθε πρωτοβουλία με την πρόθεση συνεργασίας, συνεννόησης και συνέργειας μεταξύ Δημοσίου, φορέων και φυσικά της ιδιωτικής πρωτοβουλίας από τον δραστήριο κλάδο της ναυτιλιακής επιχειρηματικότητας.
Το επιμελητήριο δεσμεύτηκε να αποστείλει σχετική επιστολή στην ΟΛΠ ΑΕ και την ΣΕΠ ΑΕ με νομικά τεκμηριωμένα αιτήματα, που θα κοινοποιήσει στο υπουργείο και άλλους θεσμικούς φορείς και, βεβαίως, θα αναμένει με ενδιαφέρον τις απαντήσεις της ΟΛΠ-COSCO, ειδικά στο αίτημα μιας ευέλικτης τιμολογιακής-εκπτωτικής πολιτικής από την πλευρά της ΟΛΠ ΑΕ, επισημαίνοντας ότι αυτό καθίσταται επιβεβλημένο λόγω των συνθηκών και των επιπτώσεων στην αγορά από την επέλαση της πανδημίας.
Διαβάστε επίσης:
Συνέδριο Slide2Open Shipping Finance 2021 – Μια νέα συνεδριακή εμπειρία
Επανέρχεται στην ενεργό δράση ελικόπτερο του Λιμενικού Σώματος
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση