“Η ενεργειακή μετάβαση στη ναυτιλία έχει ξεκινήσει και όλοι οι εμπλεκόμενοι παράγοντες της αλυσίδας ασχολούνται με την μείωση των εκπομπών άνθρακα και με το να κάνουν τη ναυτιλία καθαρότερη. Αυτό το έργο όμως δεν είναι εύκολο και θα απαιτήσει συνεργασία από όλους τους φορείς του κλάδου και όχι μόνo”, επισήμανε στο συνέδριο της Capital Link, ο Ιωάννης Χιωτόπουλος, Senior Vice President Regional Manager Southeast Europe Middle East and Africa, του Νηογνώμονα DNV.

Επίσης, ο Ιωάννης Χιωτόπουλος, πρόσθεσε:

“Υπάρχουν ήδη σημάδια προόδου. Σύμφωνα με την πλατφόρμα Alternative Fuels Insights (AFI) της DNV, η μετάβαση σε έναν καθαρότερο στόλο βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και πάνω από το 50% των παραγγελιών που δίνονται για νέα πλοία, αφορούν πλέον πλοία που θα μπορούν να τροφοδοτούνται με εναλλακτικά καύσιμα.

Προς το παρόν, αυτού του είδους τα πλοία αντιπροσωπεύουν περίπου το 7% του παγκόσμιου στόλου, υποδεικνύοντας ότι υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος.

Η επιτάχυνση με την οποία γίνεται η μετάβαση στο τεχνολογικό κομμάτι είναι ενθαρρυντική, αλλά η ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος για την υποστήριξη εναλλακτικών καυσίμων όπως η μεθανόλη και η αμμωνία, συνεχίζεται. Αυτή η διαδικασία θα πάρει χρόνο, οπότε για να επιτύχουμε τους βραχυπρόθεσμους στόχους απαλλαγής από τις εκπομπές του άνθρακα που έχει θέσει ο ΙΜΟ, πρέπει να διερευνήσουμε πολλές πιθανές λύσεις”.

“Και αυτή η διερεύνηση, συνέχισε ο Ι. Χιωτόπουλος, ξεκινά με την ενεργειακή απόδοση”, ενώ στη συνέχεια συμπλήρωσε: “Μια σειρά επιλογών ενεργειακής απόδοσης είναι ήδη διαθέσιμες, παρέχοντας στους πλοιοκτήτες απλούς, οικονομικά αποδοτικούς τρόπους για τη μείωση των εκπομπών και τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς.

Η μείωση της ταχύτητας ταξιδιού και η επιλογή της βέλτιστης διαδρομής, παρέχουν πιο αποτελεσματική διαχείριση, ενώ τεχνολογικές λύσεις όπως η υποβοηθούμενη από τον άνεμο πρόωση και το σύστημα ανάκτησης θερμότητας μπορούν να προσφέρουν ακόμη μεγαλύτερα κέρδη. Η ψηφιοποίηση μπορεί να ενισχύσει αυτές τις αποδόσεις, ενώ παράλληλα μειώνει την πολυπλοκότητα της διαδικασίας των αναφορών που πρέπει να γίνονται για τις εκπομπές, σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς.

Στην DNV πιστεύουμε ότι ενωμένοι μπορούμε να κερδίσουμε την μάχη της απανθρακοποίησης. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, θα πρέπει ολόκληρη η αγορά να αξιοποιήσει και να επιστρατεύσει όλη την τεχνογνωσία και την τεχνολογική καινοτομία που διαθέτει, καθώς και το πνεύμα συνεργασίας.

Αυτός ο δρόμος είναι δύσκολος, αλλά μπορούμε να τα καταφέρουμε, εφόσον κάνουμε τα σωστά βήματα σήμερα έτσι ώστε να θέσουμε τις βάσεις για την επίτευξη του στόχου μελλοντικά.”

Διαβάστε επίσης:

Δημήτρης Κουτσόπουλος: (Deloitte): Χαμηλή ετοιμότητα του κλάδου της ναυτιλίας στην αντιμετώπιση των απειλών στον κυβερνοχώρο

Οι Λιμενικοί σώζουν ζωές στη θάλασσα

Shell: Ενισχύει τη θέση της στην αγορά LNG με την απόκτηση της Pavilion – Ο στόχος έως το 2030