Η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας, Bahri, προχώρησε στην ναύλωση 14 υπερ-δεξαμενόπλοιων (VLCC) προκειμένου να μεταφέρει αργό πετρέλαιο στους πελάτες της διεθνώς, μετά την ανακοίνωση της χώρας για αύξηση της ημερήσιας παραγωγής.

Με την κίνηση αυτή η Bahri, η οποία διαθέτει στόλο με 42 VLCC, εκτίναξε στα ύψη τις τιμές των ναύλων στα τεράστια τάνκερ, εν μέσω “φρενίτιδας ναυλώσεων”, αναφέρουν ναυλομεσίτες.

Ειδικότερα, τα ναύλα στα τάνκερ για τη διαδρομή Μέση Ανατολή προς Κίνα, υπερδιπλασιάστηκαν και διαμορφώθηκαν σε 70.000 δολάρια ημερησίως από 30.000 δολάρια την ημέρα που ήταν τη Δευτέρα, αναφέρει το Reuters επικαλούμενο πηγές της ναυτιλιακής αγοράς.

Σημειώνεται ότι η Σαουδική Αραβία και η Ρωσία ανακοίνωσαν ότι θα αυξήσουν την παραγωγή το σαββατοκύριακο, καθώς η τριετής συμφωνία που είχαν μεταξύ τους και με άλλες μεγάλες πετρελαιοπαραγωγές χώρες για μείωση της προσφοράς, κατέρρευσε την Παρασκευή, βυθίζοντας τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου.

Πηγές αναφέρουν ότι, έκλεισε συμφωνία στη spot αγορά για τη ναύλωση ενός VLCC για ταξίδι από τον Κόλπο της Μέσης Ανατολής προς την Άπω Ανατολή σε WS 105, ενώ τώρα οι πλοιοκτήτες προσφέρουν πλοία στα WS 135.

Πολύπλοκη χαρακτηρίζει την αγορά ναυλομεσίτης, παρομοιάζοντας την με την εικόνα του περασμένου Οκτωβρίου, όταν οι τιμές των ναύλων στη spot αγορά είχαν εκτιναχθεί σε WS 300 ημερησίως. Ωστόσο, σύντομα υποχώρησαν από τα υψηλά τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει το tradewinds, χθες η Bahri ναύλωσε το χωρητικότητας 320,475-dwt Maran Canopus (κατασκευής 2007) και το χωρητικότητας 309,990-dwt Maran Thaleia (κατασκευής 2011) για ταξίδια από τον Κόλπο της Μέσης Ανατολής μέχρι τον Κόλπο των ΗΠΑ, στα WS 60 και WS 62,5 αντίστοιχα. Τα δύο τάνκερ ανήκουν στον στόλο της Maran Tankers, του ομίλου του Γιάννη Αγγελικούση.

Επίσης, η Bahri ναύλωσε το χωρητικότητας 299,999-dwt τάνκερ Boston (κατασκευής 2012) της Dynacom του Γιώργου Προκοπίου, για ένα πιο σύντομο ταξίδι από τη Μέση Ανατολή στην Ερυθρά Θάλασσα στα WS 120 και το χωρητικότητας 299,999-dwt Agios Fanourios 1 (κατασκευής 2016) που ανήκει στο στόλο της Eastern Mediterranean του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου, για παρόμοια διαδρομή, στα WS 98.5.

Αναλυτές αναφέρουν ότι μετά από αυτές τις έντονες διακυμάνσεις που παρατηρούνται στις τιμές των ναύλων των μεγάλων τάνκερ VLCC, θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον πως θα διαμορφωθούν τελικά αυτές τις επόμενες ημέρες και ποιες ναυτιλιακές θα ωφεληθούν περισσότερο.