ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Την κατ’ αρχήν έγκριση, αλλά με αρκετές παρατηρήσεις έδωσε η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) στο master plan του ΟΛΠ, όπως ανακοινώθηκε και επισήμως, επιβεβαιώνοντας το σχετικό ρεπορτάζ του mononews.gr.
Όπως αναφέρει στη σχετική ανακοίνωσή της η ΕΣΑΛ, στην 79η Συνεδρίασή της, η οποία πραγματοποιήθηκε την 1/7/2019, η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.) είχε μοναδικό θέμα συζήτησης την Μελέτη Προγραμματικού Σχεδίου (Master Plan) της Οργανισμός Λιμένα Πειραιά Α.Ε.
Δεδομένου ότι δεν υπήρξε νεώτερη υποβολή Master Plan από μέρους της ΟΛΠ ΑΕ, η συζήτηση εστιάστηκε στο περιεχόμενο του Υπομνήματος Απαντήσεων και Διευκρινήσεων που είχε υποβάλει η ΟΛΠ ΑΕ μετά την 78η Συνεδρίαση και στο περιεχόμενο της Υπουργικής Απόφασης της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού σχετικά με το Master Plan της ΟΛΠ ΑΕ. (ΑΔΑ 789Φ4653Π4-81Η)
Υπενθυμίζεται ότι η Ε.Σ.Α.Λ. – κατά την 78η Συνεδρίαση της τον Φεβρουάριο 2019 – είχε εγκρίνει όλες τις Υποχρεωτικές Επενδύσεις που προβλέπονται στην Σύμβαση Παραχώρησης (ΣΠ2016) μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ ΑΕ. Η δημοσίευση δε της σχετικής Απόφασης στο ΦΕΚ αναμένεται τις προσεχείς ημέρες.
Στην 79ης Συνεδρίασή της, η Ε.Σ.Α.Λ. απεφάσισε ότι:
- αποδέχεται τις εξής Πρόσθετες Επενδύσεις:
- Κατασκευή Νέας Αποθήκης στην περιοχή πρώην ΟΔΔΥ (ΠΕ01) λαμβάνοντας υπόψη σχετικό έγγραφο του Υπ. Υποδομών – Μεταφορών,
- Κατασκευή Πενταώροφου Κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στην περιοχή Γ2 (ΠΕ02) εφόσον υπήρξαν αποσαφηνίσεις και με τις προϋποθέσεις που τέθηκαν στην προηγούμενη συνεδρίαση,
- Προμήθεια Οικολογικών Λεωφορείων (Eco Buses – ΠΕ03),
- Κατασκευή Επιβατικού Σταθμού Κρουαζιέρας (ΠΕ04), (Σημειώνεται ότι η Ε.Σ.Α.Λ. είχε απορρίψει την κατασκευή και λειτουργά MALL στο νέο Προβλήτα Κρουαζιέρας)
- Αναδιαμόρφωση κτιρίου Παγόδας σε ξενοδοχείο 5* και συνεδριακό κέντρο (ΠΕ05) σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που τέθηκαν στην Απόφαση του ΥΠΠΟΑ,
- Αναδιαμόρφωση δύο αποθηκών σε 4* & 5* ξενοδοχεία (ΠΕ06) σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που τέθηκαν στην Απόφαση του ΥΠΠΟΑ,
- Κατασκευή 5* ξενοδοχείου στο Πόρτο Λεόνε (ΠΕ09) σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που τέθηκαν στην Απόφαση του ΥΠΠΟΑ,
- δεν αποδέχεται την Πρόσθετη Επένδυση που αφορά στην Κατασκευή ναυπηγοεπισκευής για Mega Yachts στην περιοχή Γ1 (ΠΕ08) καθώς και την χρήση «ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ» στις ζώνες ΣΤ’ και ΙΒ’.
Επί πλέον, η Ε.Σ.Α.Λ. προτείνει την μετατροπή της υφιστάμενης αποθήκης ΣΙΛΟ σε Δημόσιο Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά, πρόταση με την οποία συμφωνεί και η ΟΛΠ ΑΕ όπως δήλωσε με επιστολή του προς την Γεν. Γραμματεία ΛΛΠΝΕ ο Δ/νων Σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ.
Στην συζήτηση έγινε σαφές ότι περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά ζητήματα θα εξεταστούν στο πλαίσιο της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) και των επί μέρους Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ).
Τέλος, η Ε.Σ.Α.Λ. έκρινε ότι για να είναι δυνατή θεσμικά η τελική έγκριση του Master Plan της ΟΛΠ ΑΕ συνολικά, πρέπει σύμφωνα με τα οριζόμενα στη Σύμβαση Παραχώρησης να υποβληθεί εκ νέου αναθεωρημένη μελέτη Master Plan (τεύχη και σχέδια) με συμπληρωμένα και τροποποιημένα όλα τα στοιχεία που απαιτούνται σύμφωνα με τις παραπάνω παρατηρήσεις, τις αποφάσεις της Ε.Σ.Α.Λ. και τις υπουργικές αποφάσεις του ΥΠΠΟΑ.
Σημειώνεται πως η παραπάνω απόφαση έρχεται σε συνέχεια της συμφωνίας ανάμεσα στην κυβέρνηση και την Cosco πριν από περίπου τρεις μήνες, μετά την απόφαση του ΚΑΣ να κηρύξει μέρος του λιμανιού αρχαιολογικό χώρο και τις έντονες αντιδράσεις που προκλήθηκαν σε διεθνές επίπεδο.
Να σημειωθεί επίσης πως η χθεσινή συνεδρίαση της ΕΣΑΛ ήταν μαραθώνια, καθώς τα 13 μέλη της Επιτροπής κλήθηκαν να αποφανθούν σε ένα σχέδιο 1.000 σελίδων, το οποίο είχε αποσταλεί μόλις την περασμένη Τετάρτη.
Υπενθυμίζεται το master plan, το οποίο αποτελεί το βασικό επενδυτικό σχέδιο για την αναβάθμιση του λιμανιού στον Πειραιά σε εμπορευματικό κόμβο, χωρίζεται σε δυο μέρη: στις υποχρεωτικές επενδύσεις που θα πρέπει να υλοποιήσει ο Οργανισμός βάση της σύμβασης παραχώρησης του 2016 και τις προαιρετικές, τις οποίες αναλαμβάνει οικειοθελώς ο νέος βασικός μέτοχος, η κινέζικη Cosco.
Μάλιστα, ο πρόεδρος του ΟΛΠ Yu Zen Gang στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης των μετόχων που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα ανέφερε ότι η έγκριση του master plan και οι επενδύσεις που περιλαμβάνει θα ανοίξουν τον δρόμο για να γίνει το λιμάνι του Πειραιά ακόμη πιο λαμπρό.
Το 2018 ο αριθμός διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι άγγιξε τα 5 εκατ. TEU που είχε ως αποτέλεσμα των λιμάνι του Πειραιά να καταστεί δεύτερο στη Μεσόγειο ενώ στόχος είναι μέσα στα επόμενα χρόνια, η ετήσια διακίνηση να φθάσει στα 10 εκατ. TEU.
Επιπλέον, ο τζίρος της εταιρείας από τα 110 εκατ. ευρώ ανήλθε στα 130 εκατ. ευρώ το 2018, ενώ η μετοχή του ΟΛΠ παρουσίασε αύξηση 50% στο Χρηματιστήριο Αθηνών.