ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στην συνεδρίαση παρευρέθηκαν ο Πρόεδρος της Επιτροπής Χωροταξίας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της Κ.Ε.Δ.Ε, κ. Κουκοδήμος Κωνσταντίνος, Δήμαρχος Κατερίνης, καθώς και τα μέλη της Επιτροπής που εκπροσωπούσαν αρκετούς Δήμους της Ελλάδας.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης παρουσιάστηκαν από τους εισηγητές του θέματος τα ζητήματα που αφορούν την αδειοδότηση και λειτουργία Υδατοδρομίων στην Ελλάδα, οι λόγοι που καθυστερούν την έναρξη των πτήσεων, έγινε ιστορική αναδρομή της παρουσίας των Υδροπλάνων στη χώρα, και επισημάνθηκαν τα συνολικά οφέλη των τοπικών κοινωνιών από το πτητικό έργο των Υδροπλάνων.
Ειδικότερα, κατά την παρουσίαση του θέματος, αναδείχθηκε ότι τα Υδροπλάνα θα αποτελέσουν στην Ελλάδα μια αξιόπιστη λύση ως επιπλέον συγκοινωνιακή επιλογή για νησιωτικές και παράκτιες περιοχές. Σε κάποιες δε περιπτώσεις, θα προσφέρουν τη βασική διέξοδο, ιδίως τους χειμερινούς μήνες, για τα μικρά και απομακρυσμένα νησιά μας, που δε διαθέτουν χερσαίο αεροδρόμιο.
Τα υδροπλάνα από την ίδια τους τη φύση και τον σχεδιασμό τους αποτελούν ιδεωδώς ευέλικτα μέσα μεταφοράς, ιδιαιτέρως απαραίτητα για χώρες όπως η Ελλάδα με πολλά και διάσπαρτα μικρά νησιά και, αντίστοιχα, μικρές τοπικές κοινωνίες, που μολονότι αντιμετωπίζουν ζωτικά καθημερινά προβλήματα, αναγκαίο είναι, για κοινωνικούς και Εθνικούς λόγους, να υποστηριχθούν με κάθε τρόπο, να μείνουν ζωντανές, παραγωγικές και συνδεδεμένες με τον κυρίως κορμό της χώρας.
Ιδιαίτερη αξία για το κοινωνικό σύνολο θα έχει η επιχειρησιακή ικανότητα των υδροπλάνων για την εκτέλεση νοσοκομειακών πτήσεων καθώς θα δίνεται μια αξιόπιστη συγκοινωνιακή επιλογή σε περίπτωση που παραστεί ζήτημα υγείας.
Επίσης η λειτουργία των Υδατοδρομίων θα συμβάλει στην ευρύτερη ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών μέσω των οικονομικών δραστηριοτήτων που θα προκύψουν από τη λειτουργία των υδατοδρομίων- υδροπλάνων. Οι νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν από την λειτουργία των υδατοδρομίων και των αεροπορικών εταιρειών υδροπλάνων θα ξεπεράσουν τις χίλιες (1000) άμεσες και δυο χιλιάδες (2000) έμμεσες οι οποίες θα καλυφθούν, στο μεγαλύτερο ποσοστό τους, από μόνιμους κατοίκους των Νησιών όπου θα δραστηριοποιηθούν τα Υδροπλάνα.
Περαιτέρω, κατά τη συνεδρίαση παρουσιάστηκαν διαφάνειες από τον προγραμματισμό της εταιρείας “Grecian Air Seaplanes” που στοχεύει να δραστηριοποιηθεί με πτήσεις υδροπλάνων στις βασικές Περιφέρειες της χώρας (Ιόνιο, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη, Αργοσαρωνικός, κ.λ.π).
Αρκετά από τα παρευρισκόμενα μέλη της Επιτροπής έλαβαν το λόγο διατυπώνοντας ερωτήσεις αλλά και ουσιαστικές προτάσεις με έμφαση στην αναγκαιότητα να αδειοδοτηθούν υδατοδρόμια πρωτίστως στα παραμεθόρια νησιά για λόγους Εθνικής σημασίας. Στο πλαίσιο αυτό τα Μέλη πρότειναν να αναλάβει η Κ.Ε.Δ.Ε. πρωτοβουλία ώστε να ενταχθεί στο Πρόγραμμα Τρίτσης η κατασκευή των υδατοδρομίων (με προτεραιότητα στα μικρά νησιά) ώστε οι άδειες που θα εκδοθούν να ανήκουν στις αρμόδιες τοπικές Αρχές αποτελώντας σημαντική υπεραξία των νησιών αυτών.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Χωροταξίας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της Κ.Ε.Δ.Ε, κ. Κουκοδήμος Κωνσταντίνος αναφερόμενος στο θέμα δήλωσε: «Είναι σαφές ότι η δραστηριοποίηση των Υδροπλάνων θα προσθέσει μια πρωτοποριακή μεταφορική δυνατότητα στα νησιά, στις παράκτιες και παραλίμνιες περιοχές της Ελλάδας.
Με σωστό και στρατηγικό προγραμματισμό μπορούν να γίνουν ο συνδετικός κρίκος, που λείπει από το συγκοινωνιακό δίκτυο, ώστε να επιτευχθεί ο στρατηγικός στόχος αδιάλειπτης και ποιοτικής συνδεσιμότητας μεταξύ της νησιωτικής και της ηπειρωτικής Ελλάδας. Μια συνδεσιμότητα που αποτελεί το μεγάλο ζητούμενο για λόγους Αναπτυξιακούς, Τουριστικούς και ευρύτερα Κοινωνικούς.
Για το λόγο αυτό η Επιτροπή Χωροταξίας Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της Κ.Ε.Δ.Ε, αποφάσισε ομόφωνα να συμβάλλει με στοχευμένες ενέργειες, όπως η πρόταση για ένταξη των υδατοδρομίων στο πρόγραμμα Τρίτσης, προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες και να μπορέσουν το συντομότερο δυνατόν να ξεκινήσουν οι πτήσεις των Υδροπλάνων» .
Ο Πρόεδρος της «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ» κ. Τάσος Γκόβας δήλωσε: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που η Κ.Ε.Δ.Ε με το σημαντικότατο θεσμικό της ρόλο, καθώς εκπροσωπεί το σύνολο των Δήμων της Ελλάδας, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες που θα βοηθήσουν στην υλοποίηση του εγχειρήματος των υδροπλάνων.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Πρόεδρο της Επιτροπής κύριο Κουκοδήμο και τα Μέλη για την εποικοδομητική συζήτηση και τις ουσιαστικές προτάσεις τους για την επίτευξη του στόχου δημιουργίας εκτενούς δικτύου Υδατοδρομίων που θα επιτρέψει την βιώσιμη λειτουργία των υδροπλάνων. Ενημερώσαμε τους συμμετέχοντες για τις τεχνικές λεπτομέρειες του project.
Είναι αδιαμφισβήτητο ότι η λειτουργία των Υδατοδρομίων και η συνεπακόλουθη δραστηριοποίηση των υδροπλάνων θα αποτελέσει ένα έργο πνοής που θα αναζωογονήσει τις τοπικές οικονομίες, μέσα από τον τουρισμό και παράλληλα θα βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων τους».
Ακολούθως ο Πρόεδρος της Ελληνικής Λέσχης Υδροπλάνων, Πιλότος και Εκπαιδευτής κ. Ρωσσίδης Κώστας επισήμανε ότι:
«Η ευελιξία του Υδροπλάνου, σε συνδυασμό με την ασφάλεια που παρέχει το καθιστά ιδανικό πτητικό μέσο για μια χώρα με το γεωγραφικό ανάγλυφο της Ελλάδας.
Το υδροπλάνο με τα κατασκευαστικά του χαρακτηριστικά μπορεί να καλύψει ένα ευρύ φάσμα συγκοινωνιακών αναγκών και να εμπλουτίσει τις δυνατότητες μετακίνησης των κατοίκων των παράκτιων περιοχών, με ένα ποιοτικό και καινοτόμο για την Ελλάδα μεταφορικό μέσο. Το ζητούμενο είναι να δημιουργηθεί το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο που θα επιτρέπει την γρήγορη αδειοδότηση των υδατοδρομίων.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν γίνει τροπολογίες στη νομοθεσία που κινούνται στη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο θα πρέπει να τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα ώστε να ξεκινήσουν άμεσα το πτητικό τους έργο τα Υδροπλάνα».
Διαβάστε επίσης:
Μάχη για τα Υδατοδρόμια: Κατατέθηκαν οι προτάσεις των δύο εταιρειών για το υδατοδρόμιο της Ζακύνθου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!