Συνεχώς αυξάνονται οι γυναίκες της ελληνικής ναυτιλίας, που αναλαμβάνουν πλέον “το τιμόνι” των ναυτιλιακών εταιρειών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει το mononews.gr, μόνο οι εννέα επιδραστικότερες γυναίκες του ελληνικού εφοπλισμού, κατέχουν και διαχειρίζονται συνολικά περί τα 590 ποντοπόρα πλοία, που η συνολική τους αξία υπερβαίνει τα 35 δισ. δολάρια!

Οι εννέα καπετάνισσες είναι, η Μαρία Αγγελικούση, Μελίνα Τραυλού, Αγγελική Φράγκου, Άννα Αγγελικούση, Ιωάννα Προκοπίου, Σεμίραμις Παληού, Ισμήνη Παναγιωτίδη, Ευγενία Ανδριανοπούλου και Αλίκη Παληού.

Μάλιστα, τρεις από τις εννέα, ( Α. Φράγκου, Σ. Παληού και Αλ. Παληού) διευθύνουν ναυτιλιακές εταιρείες που είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, ενώ μια τέταρτη (Ισμήνη Παναγιωτίδη) βρίσκεται στη διαδικασία εισαγωγής εταιρείας.

Οι σημερινές καπετάνισσες είναι στον χώρο του εφοπλισμού προερχόμενες από μεγάλες ναυτιλιακές οικογένειες, ωστόσο συνεχίζουν μια σημαντική και ιστορική δραστηριότητα, της Λασκαρίνας Μπουμπουλίνας, της Μαντώς Μαυρογένους και της Δόμνας Βισβίζη, που τα εμπορικά τους πλοία τα μετέτρεψαν σε πολεμικά και συμμετείχαν ενεργά στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα του 1821.

Η πιο σύγχρονη καπετάνισσα είναι η Καδιώ Σιγάλα που σε ηλικία 40 ετών ήρθε στον Πειραιά από τη Σαντορίνη και θεωρείται η πρώτη γυναίκα που ασχολήθηκε τον προηγούμενο αιώνα με τη ναυτιλία.

Το δικό της άρωμα έδωσε και η Χριστίνα Ωνάση, κόρη του Αριστοτέλη Ωνάση, που ήταν και η πρώτη γυναίκα που συμμετείχε στα διοικητικά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Όπως και η Άννα Δρακοπούλου, κόρη του Γιώργου Δρακόπουλου.

Η ενασχόληση της γυναίκας στη ναυτιλία, δεν περιορίζεται μόνο στον εφοπλισμό. Οι γυναίκες συμμετέχουν ενεργά σε διεθνείς φορείς και οργανισμούς της ελληνικής ναυτιλίας, όπως είναι η Έλπη Πετράκη, η Μαρίλη Φραγκίστα, η Βιβή Κολλιοπούλου, η Δωροθέα Ιωάννου, η Μαρία Δεληγιάννη, η Παγιέτ Παλαιολόγου, η Δέσποινα Παναγιώτου – Θεοδοσίου, η Ειρήνη Νταϊφά, η Ειρήνη Νοτιά και πολλές άλλες

Σημαντικό είναι το γεγονός ότι η γυναικεία απασχόληση συνεχίζει να παρουσιάζει ισχυρή αυξητική τάση στην ελληνική ναυτιλία. Αναλυτικότερα, το 2023, οι γυναίκες ναυτικοί, που ήταν εγγεγραμμένες στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, εκπροσωπούσαν το 7,1% της συνολικής ναυτικής απασχόλησης στην Ελλάδα και στο Μητρώο ήταν καταγεγραμμένες 1.838 γυναίκες, υπερβαίνοντας σημαντικά τον διεθνή και ευρωπαϊκό μέσο όρο (1,2% για το 2021 και 2,4% για το 2022 αντίστοιχα).

Αλλά, ας δούμε τις εννέα κορυφαίες γυναίκες της ελληνικής ναυτιλίας

Η Μαρία Ι. Αγγελικούση

Η Μαρία Αγγελικούση, διευθύνει τρεις ναυτιλιακές εταιρείες: Maran Gas Maritime – Maran Tankers και Maran Dry Management Inc. Διαχειρίζεται ένα στόλο με 165 πλοία και η αξία τους ανέρχεται στα 17.184,5 εκ. δολάρια. Από τα 165 τα 24 είναι υπό ναυπήγηση. Η συνολική χωρητικότητα του στόλου είναι 26.604.990 dwt.

Για την στήριξη της στην Ελλάδα και στο ελληνικό νηολόγιο, η Μαρία Αγγελικούση, δήλωσε πρόσφατα: “ Η συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων μας έχει υψωμένη την ελληνική σημαία στα πλοία του στόλου μας. Ο όμιλος Αγγελικούση ήταν και θα παραμένει μία ελληνική οικογενειακή επιχείρηση, γιατί αυτό είναι ένα βασικό στοιχείο του DNA μας και επίσης πιστεύουμε στην Ελλάδα”.

Η Μαρία Αγγελικούση είναι τρίτης γενιάς καραβοκύρισσα, κόρη του Γιάννη Αγγελικούση και εγγονή του Αντώνη Αγγελικούση, που στην Κατοχή συμμετείχε στην απαγωγή του Γερμανού Στρατηγού Κράιπε στην Κρήτη και θεωρείται ο ιδρυτής της οικογενειακής ναυτιλιακής επιχείρησης. Φέρει το όνομα της γιαγιάς της Μαρίας Παπαλιού, της ιστορικής ναυτικής οικογένειας.

Σπούδασε γιατρός, συμμετείχε σε αποστολές στη ζούγκλα της Αφρικής, αλλά τώρα διευθύνει την κορυφαία ναυτιλιακή Angelicoussis Shipping Group, από το Μέγαρο της εταιρείας που καταλαμβάνει ένα ολόκληρο τετράγωνο στην Καλλιθέα με πρόσοψη στη λεωφόρο Συγγρού.

Κινείται μεταξύ Λονδίνου και Αθήνας, αλλά διατηρεί ισχυρούς δεσμούς με την εθνική οικονομία, δεδομένου ότι τα περισσότερα πλοία των εταιρειών, Maran Tankers, Maran Dry, Maran Gas, ταξιδεύουν με ελληνική σημαία, και απασχολεί εκατοντάδες Έλληνες ναυτικούς.

Με άλλα λόγια, περίπου ένα στα τέσσερα ποντοπόρα πλοία που είναι νηολογημένα στην Ελλάδα ανήκουν στη Μαρία Αγγελικούση.

Η Άννα Α. Αγγελικούση

Η Άννα Αγγελικούση, διευθύνει τις ναυτιλιακές εταιρείες Pantheon Tankers Management, Alpha Gas S.A. και Alpha Bulkers Shipmanagement. Διαθέτει ένα στόλο με 93 πλοία και η αξία τους φτάνει τα 6.615,5 εκ. δολάρια.
Στην εταιρεία συμμετέχουν και τα παιδιά της, Αντώνης και Φραγκίσκος Κανελλάκης, από το γάμο της με τον Χρήστο Κανελλάκη.

Είναι κόρη του αείμνηστου Αντώνη Αγγελικούση, που δημιούργησε την ομώνυμη ναυτιλιακή εταιρεία.

Αγγελική Ν. Φράγκου

Η Αγγελική Φράγκου, είναι επικεφαλής της εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας Navios Maritime Partners L.P. Διαθέτει ένα στόλο από 177 πλοία που η συνολική τους αξία προσεγγίζει τα 2.535,15 εκ. δολάρια. Αυτή την περίοδο ναυπηγεί 25 νεότευκτα πλοία, µε την αξία τους να ξεπερνά τα 1,8 δισ.
Η Αγγελική Φράγκου είναι κόρη του Καρδαμυλίτη καπετάν Νικόλα Φράγκου, ιδρυτή της οικογενειακής ναυτιλιακής εταιρείας. Ωστόσο, στις αρχές της δεκαετίας του ’90 χάραξε την δική της ρότα στη ναυτιλία και διευθύνει σήμερα ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται πάνω από 200 πλοία.

Η Αγγελική Φράγκου, για πρώτη φορά συμπεριελήφθη από τους Lloyd’s ανάμεσα στους 100 πλουσιότερους του κόσμου και στις κορυφαίες 10 γυναίκες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2017. Η Αγγελική Φράγκου σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Farleigh Dickinson στο Νιου Τζέρσεϊ των ΗΠΑ και ακολούθως πήρε master από το Columbia University. Στη συνέχεια, το 1987 εργάστηκε ως αναλύτρια στην Republic National Bank, όπου παρέμεινε ως το 1989.

Σε ηλικία, μόλις 25 ετών αγοράζει το πρώτο της πλοίο, το Fulvia και ίδρυσε την εταιρία Franser και αργότερα την Maritime Enterprises Management. Εξαγόρασε στη συνέχεια την International Shipping Enterprises, την οποία το 2004 εισήγαγε στην δευτερογενή αγορά της Νέας Υόρκης, αντλώντας περί τα 200 εκατ. δολάρια.

Η επόμενη κίνηση ήταν εντυπωσιακή, δεδομένου εξαγόρασε τη ναυτιλιακή εταιρεία Navios της οικογένειας Δαυίδ. Η μεγάλη και εντυπωσιακή άνοδος της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης έγινε όταν εισήγαγε τις μετοχές της Navios Maritime Partners το 2007 και της Navios Maritime Acquisition ένα χρόνο αργότερα, το 2008.

Αξίζει να επισημανθεί ότι το εύρος και η ευελιξία των επιχειρηματικών κινήσεων της Αγγελικής Φράγκου είναι πράγματι εντυπωσιακές, αξιοπρόσεκτες και αποτελούν αντικείμενο μελέτης από τους ναυτιλιακούς παράγοντες.

Από τις πέντε εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες που διέθετε στα Χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης και του Όσλο το 2018 σήμερα φαίνεται ότι μάλλον θα διατηρήσει μόνο μία, που αποτελεί και τη ναυαρχίδα των ναυτιλιακών εταιρειών της.

Στη διάρκεια του 23ου Οικονομικού συνεδρίου για την Ναυτιλία του Marine Money, η Αγγελική Φράγκου, επιχείρησε να αιτιολογήσει το εγχείρημα της:

“Δημιουργήσαμε τη μεγαλύτερη εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία με 140 πλοία σε τρεις τομείς κυρίως στην φορτηγό ναυτιλία στα δεξαμενόπλοια και στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Έχουμε δεκαπέντε τύπους πλοίων συνολικά. Δημιουργήσαμε μία εταιρεία με 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια περιουσιακά στοιχεία.

Έχει πλεονεκτήματα η συγκεκριμένη επιχειρηματική κίνηση. Αυτό που προσπαθούμε να πετύχουμε είναι η εξισορρόπηση των εταιρειών που έχουν ένα τύπο πλοίου και να αντιμετωπίσουμε τη διακύμανση των τιμών της ναυλαγοράς σε διάφορους τομείς. Και αυτό το μάθαμε από το παρελθόν. Έχεις σημαντικά πλεονεκτήματα ως προς τη διαχείριση. Εξισορροπώντας τις διακυμάνσεις της αγοράς, πετυχαίνεις, έχοντας μία εταιρεία με μεικτό στόλο”.

Μελίνα Ν. Τραυλού

Η Μελίνα Τραυλού, διευθύνει την Neptune Lines Shipping, ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς αυτοκινήτων. Διαχειρίζεται στόλο με 23 πλοία, που η αξία των πλοίων φτάνει το 1.326,3 εκ. δολάρια.

Η Μελίνα Τραυλού, παράλληλα ασκεί τα καθήκοντα της προέδρου στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και της ΣΥΝ- ΕΝΩΣΙΣ., μέσω της οποίας ο ελληνικός εφοπλισμός προσφέρει στο κοινωνικό σύνολο.

Η Neptune Lines της Μελίνας Τραυλού, πριν λίγους μήνες παρήγγειλε δύο μονάδες μεταφοράς αυτοκινήτων, σε ναυπηγείο της Κίνας. Τα δύο πλοία, θα είναι διπλού καυσίμου, τα οποία θα καίνε και LNG είναι πλοία της επόμενης γενιάς, 4.200 ceu και θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Fujian Mawei Shipyard της Κίνας.

Η εταιρεία ανέθεσε στη Fujian Mawei Shipbuilding στο Fuzhou να ναυπηγήσει και να παραδώσει τα αδελφά πλοία, το έτος 2026.

Η Neptune Lines, που ιδρύθηκε το 1975, από τον Νίκο Τραυλό . Ο στόλος αποτελείται από 23 πλοία μεταφοράς οχημάτων που κυμαίνονται από 1.500 έως 6.500 ceu.

Η Μελίνα Τραυλού γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Northeastern στη Βοστώνη των ΗΠΑ.

Είναι Πρόεδρος των ναυτιλιακών εταιρειών Neptune Lines Shipping and Managing Enterprises S.A., που κυριαρχεί στην Ελλάδα πάνω από τέσσερις δεκαετίες στον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών οχημάτων και της Neptune Dry Management Company, που δραστηριοποιείται στον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών ξηρού φορτίου.

Είναι Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, του Greek National Committee του νηογνώμονα DNV-GL, του διοικητικού συμβουλίου του Hellenic Mutual War Risks Association (Bermuda) Limited καθώς και του Board of Trustees του Πανεπιστημίου Northeastern της Βοστώνης. Επίσης, είναι Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Malta International Shipowners Association και διατελεί Επίτιμος Πρόξενος του Προξενείου της Δανίας στον Πειραιά.

Αξιακός της κώδικας η κοινωνική αλληλεγγύη. Η κοινωνική προσφορά τόσο των εταιριών της, όσο και της ιδίας είναι διαχρονική, συνεπής και αναγνωρισμένη και ξεχωρίζει στο χώρο της ναυτιλίας για τη διακεκριμένη δράση όσον αφορά στο περιβάλλον, στην κοινωνία και την εταιρική διακυβέρνηση.

Είναι ιδρυτικό μέλος και Πρόεδρος της ΣYN-ENΩΣIΣ, που είναι ο «βραχίονας» κοινωνικής προσφοράς που έχει αναπτύξει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών καθώς και ιδρυτικό μέλος της Axion Hellas, που στηρίζει έμπρακτα ευάλωτες ομάδες σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας. Συμμετείχε ενεργά και στην ίδρυση της μη κυβερνητικής οργάνωσης για τη στήριξη της νεανικής επιχειρηματικότητας, Endeavor Greece.

Στο Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) στην COP 28 στο Ντουμπάι, που πραγματοποιήθηκε με θέμα «Shaping the Future of Shipping: Delivering a Net Zero World», η Μελίνα Τραυλού, υπογράμμισε τον ρόλο της ναυτιλίας ως του πιο φιλικού προς το περιβάλλον κλάδου μεταφοράς και επισήμανε: “η ναυτιλία έχει ξεπεράσει τους περισσότερους άλλους βιομηχανικούς κλάδους όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, λαμβάνοντας υπόψη ότι είναι μια βιομηχανία δέσμια των ορυκτών καυσίμων.

Μην ξεχνάτε ότι η ναυτιλία μεταφέρει περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και εκπέμπει λιγότερο από το 1/15 των εκπομπών της χώρας με τις μεγαλύτερες εκπομπές. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 20 περίπου ετών, η ναυτιλιακή δραστηριότητα έχει σχεδόν διπλασιαστεί- ωστόσο οι εκπομπές από τη ναυτιλία σε όρους παγκόσμιας παραγωγής CO2 έχουν μειωθεί από περίπου 2,9% σε 2,2%.

Όμως η ναυτιλία δεν αρκείται σε αυτό, πρέπει να κάνουμε περισσότερα. Δεν πρέπει να αμφισβητείται η βούληση της βιομηχανίας μας να ωθήσει προς το καθαρό μηδέν. Ως εκ τούτου, αγκαλιάζουμε τους πιο φιλόδοξους στόχους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, όπως αυτοί συμφωνήθηκαν στη στρατηγική ορόσημο του 2023 για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου”.

Η πρόεδρος της ΕΕΕ υπογράμμισε επίσης: “Ένα άλλο σημαντικό γεγονός είναι ότι η ναυτιλία είναι η πιο οικονομικά αποδοτική και ενεργειακά αποδοτική μορφή μεταφοράς.

Η ναυτιλία έχει καταφέρει να εκμεταλλευτεί τις οικονομίες κλίμακας στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, με άμεσα οικονομικά οφέλη για τον παγκόσμιο καταναλωτή.

Η αποδοτικότητα του κόστους της βιομηχανίας μας πρέπει, με κάθε τρόπο, να διαφυλαχθεί. Αυτό σημαίνει ότι η αλλαγή πρέπει να γίνει με τρόπο που να προστατεύει τη βιωσιμότητα του κλάδου μας, χωρίς αρνητικές επιπτώσεις στην ευημερία των πολιτών του κόσμου.

Ως εκ τούτου, είναι επίσης ζωτικής σημασίας τα προτεινόμενα μέτρα μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου να λαμβάνουν υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των διαφόρων τομέων της ναυτιλίας, προστατεύοντας τη βιωσιμότητά τους”.

Σεμίραμις Σ. Παληού

Η Σεµίραµις Παληού, διευθύνει την εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Diana Shipping και ένα στόλο που αποτελείται από 38 πλοία, που η αξία τους ανέρχεται στο 1.078,3 εκ. δολάρια.

Η Σεμίραμις Παληού, κόρη του Συμεών Παληού, είναι Διευθύνων Σύμβουλος της Diana Shipping Inc., μιας κορυφαίας παγκόσμιας ναυτιλίας εταιρείας που ειδικεύεται στη μεταφορά εμπορευμάτων ξηρού φορτίου. Άρχισε να εργάζεται στην εταιρεία από το 2015, υπηρετώντας σε διάφορες θέσεις μεταξύ των οποίων Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Διευθύνων Σύμβουλος, Λειτουργός, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής.

Εκτός από τον ρόλο της στη Diana Shipping, η Σεμίραμις Παλιού συμμετέχει επίσης ως Διευθύνων Σύμβουλος και στην Diana Shipping Services S.A., η οποία είναι εταιρεία διαχείρισης πλοίων.

Η Σεμίραμις Παληού, έχει ενεργό ρόλο σε διάφορους βιομηχανικούς οργανισμούς και επιτροπές.

Επί του παρόντος είναι Πρόεδρος της HELMEPA και πρόεδρος της INTERMEPA, οργανώσεις αφιερωμένες τα τελευταία 40 χρόνια στην προώθηση της προστασίας των θαλασσών μας μέσω εκπαίδευσης, δραστηριοτήτων και δράσεων για τους ναυτικούς μας και την ευρύτερη κοινωνία.

Υπό την ηγεσία της HELMEPA εστιάζει πλέον στους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης όπως ορίζονται από τα Ηνωμένα Έθνη, για την προώθηση της κοινωνικής, οικονομικής και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας.

Είναι επίσης αντιπρόεδρος της ελληνικής επιτροπής της Det Norske Veritas, μέλος της

Ελληνικής επιτροπής του Nippon Kaiji Kyokai, στην ελληνική επιτροπή του Bureau Veritas και στον Αμερικάνικο Νηογνώμονα.

Επίσης, είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της UK P&I Club, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και στο Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ.

Το πάθος της Σεμίραμις Παλιού για τη ναυτιλιακή βιομηχανία της εμφυσήθηκε από μικρή, έχοντας γεννηθεί σε οικογένεια με μακρόχρονη ναυτιλιακή παράδοση στον κλάδο.

Είναι κάτοχος πτυχίου Μηχανολόγου Μηχανικού από το Imperial College του Λονδίνου και MSc στη Ναυπηγική Αρχιτεκτονική από το University College του Λονδίνου.

Έχει επίσης ολοκληρώσει με επιτυχία εκπαιδευτικά προγράμματα στο Harvard Business School, συμπεριλαμβανομένων των «Οικονομικών για Ανώτατα Στελέχη», «Αυθεντική Ανάπτυξη Ηγετών» και ένα πρόγραμμα πιστοποιητικών για τη «Βιώσιμη Επιχειρηματική Στρατηγική».

Η Σεμίραμις Παληού ξεκίνησε την καριέρα της ως ασκούμενη επιθεωρητής πλοίων στο Lloyd’s Register of Shipping όπου της ανατέθηκαν επιθεωρήσεις στην Ισπανία και τη Φινλανδία. Η εμπειρία της στην Diana Shipping Agencies S.A. ενίσχυσε περαιτέρω το πάθος της για τη ναυτιλία , ενώ διαθέτει τεράστια εμπειρία από τις ηγετικές θέσεις που έχει αναλάβει σε όλη τη διάρκεια της καριέρας της.

Ευγενία Α. Ανδριανοπούλου

Η Ευγενία (Τζένη) Ανδριανοπούλου διευθύνει την Cape Shipping, που διαθέτει 21 πλοία και η αξία τους είναι στα 852,3 εκ. δολάρια.

Η Ευγενία Ανδριανοπούλου, προέρχεται από μια παραδοσιακή ναυτιλιακή οικογένεια της Κάσσου. Είναι κόρη του Ανδρέα Ανδριανόπουλου και της Φιφής Γιανναγά. Το 1999 εξελέγη ως η πρώτη γυναίκα στο διοικητικό συμβούλιο του Greek Shipping Co-operation Committee, της Ελληνικής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου.

Διαμένει, όταν βρίσκεται στην Αθήνα, στην οικία της που βρίσκεται επί της οδού Ηρώδου του Αττικού, ακριβώς δίπλα από το Μέγαρο Μαξίμου, αλλά και στη βρετανική πρωτεύουσα, το Λονδίνο.

Αλίκη Σ. Παληού

Η Αλίκη Παληού, έχει ιδρύσει την εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Performance Shipping, στην οποία συμμετέχει και ο σύζυγος της Ανδρέας Μιχαλόπουλος. Η εταιρεία διαχειρίζεται 7 πλοία.

Επίσης, έχει διατελέσει Διευθύντρια, Αντιπρόεδρος και Ταμίας της Unitized Ocean Transport Limited από τον Ιανουάριο του 2020.

Από το 2010 έως το 2015 εργάστηκε ως Διευθύντρια και Ταμίας της Alpha Sigma Shipping Corp.

Η Αλίκη Παληού σπούδασε Θεατρικές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Κεντ στο Καντέρμπουρυ του Ηνωμένου Βασιλείου και απέκτησε μεταπτυχιακό στη Σκηνογραφία στο Central Saint Martins School of Art and Design στο Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο.

Το 2005 αποφοίτησε με άριστα από την Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα. Είναι κόρη του εφοπλιστή Συμεών Παλιού και είναι παντρεμένη με τον Ανδρέα Μιχαλόπουλο.

Επισημαίνεται ότι τα πλοία της Performance Shipping Inc. απασχολούνται κυρίως σε βραχυπρόθεσμες ναυλώσεις με κορυφαίες εταιρείες ενέργειας και μεταφορείς. Από τις 15 Δεκεμβρίου 2020, η εταιρεία κατέχει και διαχειρίζεται πέντε δεξαμενόπλοια.

Μέσα στους στόχους της ναυτιλιακής είναι η στρατηγική διαχείριση, που περιλαμβάνει επίσης, μεταξύ άλλων, τον εντοπισμό, την αγορά, τη χρηματοδότηση και την πώληση πλοίων. Η εμπειρία, η τεχνογνωσία και η φήμη της ομάδας διαχείρισης της εταιρείας στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία ενισχύουν την αξία των μετόχων, παρέχοντας ευκαιρίες προμήθειας για αγορές και πωλήσεις πλοίων, εξαγορές νεότευκτων, ναυλώσεις και συμφωνίες χρηματοδότησης.

Ισμήνη Γ. Παναγιωτίδη

Η Ισμήνη Παναγιωτίδη είναι κόρη του Γαβριήλ (Βίλι) Παναγιωτίδη, που ίδρυσε το 2014 την Panivar μετά τις δραματικές εξελίξεις της Excel Maritime Carriers, που διηύθυνε ο πατέρας της. Με σπουδές στο Boston University και Cass Business School του Λονδίνου εργάζεται σκληρά για την ισχυροποίηση της εταιρίας, άλλωστε οι εμπειρίες υπάρχουν για να αποφευχθούν τα λάθη του παρελθόντος.

Η Pavimar διαχειρίζεται 26 πλοία, ενώ βρίσκεται στη διαδικασία υλοποίησης εισαγωγής θυγατρικής της εταιρείας Icon Energy στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, η οποία ιδρύθηκε πρόσφατα στη Δημοκρατία των Νήσων Μάρσαλ με σκοπό την απόκτηση, την ιδιοκτησία, τη ναύλωση και τη λειτουργία πλοίων ξηρού φορτίου χύδην.

Η εταιρεία θα αρχίσει τη χρηματιστηριακή ρότα της με ένα bulker κατηγορίας panamax, το χωρητικότητας 77,300 dwt Alfa, κατασκευής 2006. Το πλοίο, είναι ναυλωμένο σε διεθνή όμιλο εμπορίας εμπορευμάτων, με χρονοναύλωση που λήγει μεταξύ Οκτωβρίου 2025 και Φεβρουαρίου 2026, με κυμαινόμενο ημερήσιο ναύλο που συνδέεται με τον Baltic Panamax Index.

Η Icon Energy προτίθεται να προσφέρει 1.250.000 κοινές μετοχές σε τιμή IPO από 4 έως 6 δολάρια. Οι μετοχές θα εισαχθούν στην αγορά Nasdaq με το σύμβολο “ICON”.

Επίσης, έχει παραχωρήσει στους αναδόχους δικαίωμα προαίρεσης για την αγορά έως 187.500 πρόσθετων μετοχών.

Τα καθαρά έσοδα που αναμένει να συγκεντρώσει η εταιρεία ανέρχονται σε περίπου 4,6 εκατομμύρια δολάρια, με βάση την πώληση στο μέσο του εύρους της τιμής της IPO, ή 5,5 εκατομμύρια δολάρια εάν οι ανάδοχοι ασκήσουν τα δικαιώματά τους εντός 45 ημερών.

Tα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν για γενικούς εταιρικούς σκοπούς, όπως για κεφάλαιο κίνησης και επέκταση του στόλου της εταιρείας.

Ιωάννα Γ. Προκοπίου

Η Ιωάννα Προκοπίου διευθύνει την Sea Traders

Η Ιωάννα Προκοπίου, κόρη του Γιώργου Προκοπίου, δραστηριοποιείται στο χώρο της ναυτιλίας με δύο ναυτιλιακές εταιρείες, την Prominence Maritime S.A. και την Sea Traders S.A., με τις οποίες διαχειρίζεται 40 ποντοπόρα πλοία, αλλά συμμετέχει και ενεργά σε διοικητικά προεδρεία και θέσεις ευθύνης των σημαντικότερων θεσμικών φορέων της ναυτιλίας, όπως είναι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, η Ένωση Πλοιοκτητών Κύπρου, σε τεχνικές επιτροπές Νηογνωμόνων, σε κοινωφελείς ομάδες, όπως είναι ο “ΔΕΣΜΟΣ”, είναι από τα ιδρυτικά μέλη της “ΣΥΝ – ΕΝΩΣΙΣ” και αντιπρόεδρος του ναυτιλιακού οργανισμού Baltic and International Maritime Council -BIMCO.

Η Ιωάννα Προκοπίου είναι η δευτερότοκη κόρη του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, ο οποίος είναι και ο ιδρυτής του ναυτιλιακού ομίλου της οικογένειας.

Η μεγάλη της αδελφή, η Eλίζα, είναι παντρεμένη με τον Nίκο Xρυσάκη και ασχολείται με την ναυτιλιακή επιχείρηση. H Mαρίνα, η τρίτη κόρη, είναι παντρεμένη με τον επικεφαλής της εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας του Γιώργου Προκοπίου στη Wall Street, Dynagas LNG Partners, Τόνι Λόριτζεν.

Η μικρότερη αδελφή της, Mαρία – Eλένη, ασχολείται με τον οικονομικό σχεδιασμό και την οργάνωση, δεδομένου ότι έχει σπουδάσει στα Οικονομικά, στο Πανεπιστήμιο Μποκόνι της Ιταλίας.

Η Ιωάννα Προκοπίου, ως CEO της Prominence Maritime, μιλώντας πρόσφατα σε συνέδριο της Capital Link, επισήμανε ότι ανήκοντας στη δεύτερη γενιά εφοπλιστών της οικογένειας της, θεωρεί πως το γεγονός αυτό προσφέρει πλεονεκτήματα αλλά και σηματοδοτεί πρόσθετες προκλήσεις και πρόσθεσε: «Ως νέος άνθρωπος, έχεις φιλοδοξίες για να κάνεις πράγματα που σε ολοκληρώνουν, χρησιμοποιώντας ταλέντο και δημιουργικότητα. Αυτό όμως συνυπάρχει με μια ανάγκη να αποδείξεις ότι αξίζεις και ότι έχεις κερδίσει τη θέση σου. Κάποιοι συνάδελφοι ενδεχομένως σε κρίνουν και σε συγκρίνουν. Πιστεύω πως είναι σημαντικό να βρεθεί το κατάλληλο πόστο. Έμαθα πολλά από τον πατέρα μου, που με ενθάρρυνε να αναλάβω επιπλέον πρωτοβουλίες, επιτρέποντας μου να αποτύχω και να μάθω από τα λάθη μου».

H Ιωάννα Προκοπίου είναι κάτοχος πτυχίου Ηλεκτρολόγου και Ηλεκτρονικού Μηχανικού του πανεπιστημίου του Bath, το 2000 και Master Ναυτιλίας, Χρηματοοικονομικών και Εμπορίου του πανεπιστημίου City University in Shipping Trade and Finance του Λονδίνου, και έχει συμπληρώσει το πρόγραμμα Leadership Development του πανεπιστημίου Harvard.

Είναι CEO της Sea Traders SA και ιδρύτρια της Prominence Maritime SA. Κατά το χρονικό διάστημα από το 2003 έως και το 2007 εργάστηκε σε διάφορα τμήματα της Dynacom Tankers Management και της Dynagas Ltd και μεταξύ 2007 και 2009 ήταν επικεφαλής των τμημάτων S&P και Projects των εταιρειών Dynacom Tankers Management και Dynagas Ltd.

Το 2010, αφού ηγήθηκε των δραστηριοτήτων Πωλήσεων και Αγοράς και Έργων στη Dynacom για τέσσερα χρόνια, η Ιωάννα ίδρυσε την Prominence Maritime S.A. μιας εταιρείας που άρχισε να επενδύει σε πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου.Την ίδια χρονιά τέλεσε τον γάμο της με τον Γιάννη Καίρη, που συμμετείχε τότε στην Kairis Brothers Shipping, που φέρεται ότι πούλησε το τελευταίο της πλοίο το 2018.

Είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, της Ένωσης Κυπρίων Πλοιοκτητών, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του North of England P&I Club, σε Επιτροπές Νηογνωμόνων και παράλληλα ασχολείται με το real estate, τον σχεδιασμό και την ανακαίνιση κτιρίων και το human resourcing.

Η Ιωάννα Προκοπίου έχει τιμηθεί με το “Βραβείο Ευκράντη 2020 για τη Διεθνή Προβολή της Ελληνικής Ναυτιλίας”, που οργανώνουν κάθε χρόνο τα “Ναυτικά Χρονικά” σε συνεργασία με το Ίδρυμα “Αικατερίνη Λασκαρίδη” σε μια τελετή που έγινε στις 15 Ιουλίου 2021 στο Σχολή Ναυτικών Δοκίμων στον Πειραιά.

Διαβάστε επίσης:

Νικόλας Πατέρας στο mononews: Η ελληνική σημαία μπορεί να γίνει ελκυστική, αρκεί να καταργηθεί η γραφειοκρατία και να διευκολυνθούν οι επενδύσεις

Υεμένη: Εμπορικό πλοίο ανέφερε έκρηξη σε κοντινή του απόσταση ανοιχτά του λιμανιού Άντεν

Μαντούδι: Μηχανική βλάβη για το Naxos Jet, απαγορεύτηκε ο απόπλους