• Ναυτιλία

    Οι 7 «Σωματοφύλακες» της Seanergy και ο Γιώργος Οικονόμου – Η μάχη της 4ης Νοεμβρίου

    Οι εφοπλιστές, Σταμάτης Τσαντάνης και Γιώργος Οικονόμου

    Σταμάτης Τσαντάνης- Γιώργος Οικονόμου


    Ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου «πολιορκεί» την εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Seanergy, αλλά οι “επτά σωματοφύλακες” της, με τον Σταμάτη Τσαντάνη, στον ρόλο του «Νταρντανιάν» είναι αποφασισμένοι να κερδίσουν τη μάχη της 4ης Νοεμβρίου.

    Υπενθυμίζεται ότι ο Γιώργος Οικονόμου που κατέχει το 9% των μετοχών της εταιρείας ζητά να εκλέξει δύο ανθρώπους της εμπιστοσύνης του στο διοικητικό συμβούλιο.

    Από την πλευρά του, ο Σταμάτης Τσαντάνης, επισημαίνει:

    “Με στοχευμένες ενέργειες, έχουμε αναδειχθεί ως μια εκ των κορυφαίων ναυτιλιακών εταιρειών στο αμερικανικό χρηματιστήριο, κάτι που αποδεικνύεται από την πορεία της μετοχής μας τον τελευταίο χρόνο, με την αύξηση της αξίας της να ξεπερνάει το 130%. Η Seanergy βρίσκεται σε εξαιρετική θέση ώστε να συνεχίσει να εκμεταλλεύεται  τις ευνοϊκές συνθήκες της αγοράς των πλοίων Capesize, καθώς και να συνεχίσει να προσφέρει σημαντικά κέρδη στους μετόχους της. Θέλουμε επίσης να επιστήσουμε την προσοχή των μετόχων μας σε κάποιες πρόσφατες εξελίξεις που θεωρούμε ότι αποτελούν κίνδυνο τόσο για το  μέλλον της Seanergy όσο και για την επένδυσή τους στην εταιρεία”.

    Η μετοχή της Seanergy, η οποία είναι εισηγμένη στο Nasdaq, χθες έκλεισε στα 12,15 δολάρια. Οι συνολικές μετοχές που κυκλοφορούν ανέρχονται σε 20.611.924 μετοχές και η κεφαλαιοποίηση της προσεγγίζει τα 250.434.877 δολάρια.

    Η εταιρεία διαχειρίζεται στόλο που αποτελείται από δέκα οκτώ πλοία, συνολικής χωρητικότητας 3.417.608 dwt με μέση ηλικία 13,4 έτη.

    Στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, η εταιρεία δημιούργησε καθαρά έσοδα 81,4 εκατομμυρίων δολαρίων, έναντι 46,4 εκατομμυρίων δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2023, σημειώνοντας αύξηση 75%.

    Τα καθαρά κέρδη στο εξάμηνο ήταν 24,3 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με την καθαρή ζημιά των 3,5 εκατομμυρίων δολαρίων και προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα 2,9 εκατομμυρίων δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

    Το προσαρμοσμένο EBITDA για τους έξι μήνες ήταν 51,2 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 19,6 εκατομμύρια δολάρια για την ίδια περίοδο του 2023.

    Η ημερήσια τιμή TCE του στόλου για το πρώτο εξάμηνο του 2024 ήταν 25.365 δολάρια, σε σύγκριση με 14.756 δολάρια την ίδια περίοδο του 2023.

    Τα μετρητά και ισοδύναμα μετρητών, στις 30 Ιουνίου 2024, ήταν 38,2 εκατομμύρια δολάρια.

    Οι υποψήφιοι του Γιώργου Οικονόμου

    Για τους υποψήφιους του Γιώργου Οικονόμου, η διοίκηση της εταιρείας, σε πρόσφατη ανακοίνωση της, αφού προηγουμένως διατύπωσε μια σειρά αρνητικών επιχειρημάτων και σχολίων για τον ίδιο, ανάφερε:

    “Οι υποψήφιοι του Γ. Οικονόμου, είναι συνδεδεμένοι άρρηκτα με το αμφιλεγόμενο παρελθόν του στις Αμερικάνικες κεφαλαιαγορές, και στερούνται ανεξαρτησίας και αξιών για να συμμετέχουν στο ΔΣ μιας σύγχρονης εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας. Επιπρόσθετα, έχουν αποτελέσει αρωγοί στις παράπλευρες συναλλαγές του Οικονόμου, με αποτέλεσμα τον πλουτισμό του ιδίου και αδιαφορώντας για τις καταστροφικές συνέπειες για τους υπόλοιπους επενδυτές.

    Ο Γιώργος Κοκκόδης: Ως μέλος του ΔΣ της DryShips, ήταν υπεύθυνος για την έγκριση συμφωνιών και συναλλαγών που ωφέλησαν τον Οικονόμου εις βάρος των υπόλοιπων μετόχων, συμπεριλαμβανομένης της τελικής υποτιμημένης εξαγοράς. Ο Γ. Κοκκόδης συγκεκριμένα προέδρευσε της τριμελούς επιτροπής που εξέτασε και ενέκρινε τη συμφωνία εξαγοράς.

    Ο Ιωάννης Λιβέρης (και Γιώργος Κοκκόδης): Ως μέλος του ΔΣ της Ocean Rig, ενέκριναν διάφορες συναλλαγές μεταξύ της Ocean Rig, της DryShips και άλλων θυγατρικών του Οικονόμου. Παρέμειναν μέλη του ΔΣ κατά τη διαδικασία πτώχευσης, όπου η αξία των κοινών μετοχών εκμηδενίστικε, με εξαίρεση των μετοχών του Οικονόμου”.

    Οι επτά «Σωματοφύλακες»

    Ο Σταμάτης Τσαντάνης, πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, είναι ο εμπνευστής της επιτυχημένης κερδοφόρου εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας.

    Διαθέτει περισσότερα από 23 χρόνια εμπειρίας στη ναυτιλία και τις κεφαλαιαγορές. Εντάχθηκε στη Seanergy το 2012 και οδήγησε τη σημαντική ανάπτυξή της σε μια παγκοσμίου φήμης εταιρεία ξηρού φορτίου Capesize άνω των 3 εκατομμυρίων dwt. Πριν από την ένταξή του στη Seanergy, εργάστηκε ως οικονομικός διευθυντής και διευθυντής σε εξέχουσες ιδιωτικές και εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες. Διετέλεσε επενδυτικός τραπεζίτης στην Alpha Finance, με βασικό ρόλο σε μεγάλες ναυτιλιακές εταιρικές συναλλαγές χρηματοδότησης στις κεφαλαιαγορές των ΗΠΑ. Είναι επίσης μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Breakwave Associates (NYSE: BDRY & BSEA) και μέλος του Institute of Chartered Shipbrokers. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στο Shipping Trade and Finance από το Bayes (πρώην Cass) Business School του Λονδίνου και πτυχίο Bachelor στα Ναυτιλιακά Οικονομικά από το Πανεπιστήμιο Πειραιώς.

    Η Χριστίνα Αναγνωσταρά, είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου από τον Δεκέμβριο του 2008. Διαθέτει περισσότερα από 22 χρόνια ναυτιλιακής και διεθνούς επιχειρηματικής εμπειρίας στους τομείς των χρηματοοικονομικών, τραπεζικών, κεφαλαιαγορών, συμβούλων, λογιστικών ελέγχων. Έχει υπηρετήσει σε θέσεις εκτελεστικών και διοικητικών συμβουλίων εισηγμένων εταιρειών στο χρηματιστήριο και ήταν υπεύθυνη για τις οικονομικές λειτουργίες, την άντληση κεφαλαίων και τις λογιστικές λειτουργίες. Από τον Ιούνιο του 2017 είναι Διευθύντρια της Διεύθυνσης Επενδυτικής Τραπεζικής του Ομίλου AXIA Ventures και από το 2014 έως το 2017 παρείχε συμβουλευτικές υπηρεσίες σε εταιρικούς πελάτες που εμπλέκονται σε όλες τις πτυχές του ναυτιλιακού κλάδου. Από τον Νοέμβριο του 2008 έως τον Οκτώβριο του 2013 υπηρέτησε ως Οικονομική Διευθύντρια στην εταιρεία. Μεταξύ 2006 και 2008 υπηρέτησε ως Chief Financial Officer και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Global Oceanic Carriers Ltd, μιας εταιρείας ναυτιλίας ξηρού χύδην φορτίου, εισηγμένης στην Αγορά Εναλλακτικών Επενδύσεων του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου. Μεταξύ 1999 και 2006, ήταν ανώτερη σύμβουλος διαχείρισης του ομίλου EFG με έδρα τη Γενεύη. Πριν από τον όμιλο EFG εργάστηκε για τη Eurobank EFG και την Ernst & Young, τη διεθνή λογιστική εταιρεία. Σπούδασε Οικονομικά στην Αθήνα και είναι Ορκωτός Ορκωτός Λογιστής. Είναι μέλος διαφόρων βιομηχανικών οργανισμών συμπεριλαμβανομένων των ACCA, Propeller Club, WISTA, Shipping Finance Executives και American Hellenic Chamber of Commerce.

    Ο Δημήτρης Αναγνωστόπουλος, είναι μέλος του Διοικητικού  Συμβουλίου από τον Μάιο του 2009. Έχει πάνω από 41 χρόνια εμπειρία στη Ναυτιλία, στη Χρηματοδότηση Πλοίων και στη Διοίκηση Τραπεζών. Απέκτησε το πτυχίο του στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Η καριέρα του ξεκίνησε τη δεκαετία του 1970 ως Βοηθός Λέκτορας στο ίδιο Πανεπιστήμιο και ακολούθησαν τέσσερα χρόνια στον Όμιλο Ναυτιλίας Onassis στο Μονακό. Κατείχε επίσης διάφορες θέσεις στην Εθνική Τράπεζα Επενδύσεων Βιομηχανικής Ανάπτυξης (ETEBA), στην Continental Illinois National Bank of Chicago, στην Greyhound Corporation και στην ABN AMRO, όπου έχει περάσει σχεδόν δύο δεκαετίες στην Τράπεζα, κατέχοντας τις θέσεις του Ανώτερος Αντιπρόεδρος και Επικεφαλής Ναυτιλίας. Από το 2010 έως το 2023 διετέλεσε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Aegean Baltic Bank. Έκτοτε παραμένει Σύμβουλος της Διοίκησης της Τράπεζας. Τον Σεπτέμβριο του 2023 εξελέγη Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Dynagas LNG Partners LP. Υπήρξε ομιλητής και πάνελ σε διάφορα ναυτιλιακά συνέδρια στην Ευρώπη και τακτικός προσκεκλημένος λέκτορας στο City University Cass Business School στο Λονδίνο, στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο ALBA Graduate Business School. Είναι μέλος (και πρώην αντιπρόεδρος) του Συνδέσμου Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας και Αναπληρωματικό Μέλος του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Το 2008 ανακηρύχθηκε από τον Οργανισμό Lloyd’s ως Χρηματοδότης Ναυτιλίας της Χρονιάς.

    Ο Ηλίας Μ. Κουλουκουντής, είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου από την ίδρυσή της εταιρείας. Από το 1999, είναι Πρόεδρος, Διευθύνων Σύμβουλος και Διευθυντής της Equity Shipping Company Ltd., μιας εταιρείας που ειδικεύεται στην έναρξη, διαχείριση και λειτουργία εμπορικών και τεχνικών ναυτιλιακών δραστηριοτήτων. Επιπλέον, από το 1996 έως το 2000, ήταν διευθυντής της Kassian Maritime Shipping Agency Ltd., μιας εταιρείας διαχείρισης πλοίων που εκμεταλλεύεται στόλο δέκα πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο Ηλίας Κουλουκουντής ήταν επίσης διευθυντής της Point Clear Navigation Agency Ltd, εταιρείας ναυτιλιακών έργων. Από το 1981 έως το 1995, ήταν διευθυντής της Kassos Maritime Enterprises Ltd., εταιρείας που ασχολείται με τη διαχείριση σκαφών. Ήταν αρχικά τεχνικός διευθυντής και τελικά ορίστηκε στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου, επιβλέποντας μεγάλο στόλο δεξαμενόπλοιων Panamax, Aframax και VLCC, καθώς και επίβλεψη νέων ναυπηγικών συμβάσεων, προδιαγραφών και κατασκευής νέων πλοίων. Από το 1971 έως το 1980, ήταν διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της Off Shore Consultants Inc. και ήταν υπεύθυνος για την τεχνική και εμπορική επίβλεψη της Royal Dutch Shell Plc. Από το 1966 έως το 1971, εργάστηκε ως Ναυπηγός της A.G. Pappadakis Co. Ltd., στο Λονδίνο, υπεύθυνος για τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια και φορτηγά χύδην φορτίου και επίβλεψη της τεχνικής λειτουργίας του στόλου. Είναι απόφοιτος του Kings College του Πανεπιστημίου Durham της Μεγάλης Βρετανίας με πτυχίο Ναυπηγικής Αρχιτεκτονικής. Είναι μέλος της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής Αμερικανικού Γραφείου Ναυτιλίας και υπηρέτησε στο Συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Τέλος, είναι Μέλος του Βασιλικού Ινστιτούτου Ναυπηγών και Διπλωματούχος Μηχανικός.

    Ο Γιάννης Κάρτσωνας είναι μέλος του διοικητικού  συμβουλίου από τον Μάιο του 2017. Έχει περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας στον τομέα των χρηματοοικονομικών. Αυτή τη στιγμή είναι ο κύριος και διευθύνων εταίρος της Breakwave Advisors LLC., μιας συμβουλευτικής εταιρείας με έδρα τη Νέα Υόρκη. Από το 2011 έως το 2017, ήταν Ανώτερος Διευθυντής Χαρτοφυλακίου στην Carlyle Commodity Management, με έδρα τη Νέα Υόρκη και μέρος του Ομίλου Carlyle, υπεύθυνος για τις επενδύσεις της εταιρείας στη Ναυτιλία και τις Εμπορευματικές Μεταφορές. Κατά τη διάρκεια της θητείας του, διαχειρίστηκε ένα από τα μεγαλύτερα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης φορτίων παγκοσμίως. Πριν από αυτόν τον ρόλο του, ήταν Συνιδρυτής και Διευθυντής Χαρτοφυλακίου στο Sea Advisors Fund, ένα επενδυτικό ταμείο με επίκεντρο τη Ναυτιλία. Από το 2004 έως το 2009, ήταν ο κορυφαίος αναλυτής μεταφορών στη Citi Investment Research που κάλυπτε τον ευρύτερο χώρο μεταφορών, συμπεριλαμβανομένης της Ναυτιλίας. Πριν από αυτό, ήταν αναλυτής μετοχών με επίκεντρο τη Ναυτιλία και την Ενέργεια για την Επενδυτική Έρευνα της Standard & Poor’s. Είναι κάτοχος MBA στα Χρηματοοικονομικά από το Simon School of Business, University of Rochester.

    Η Θεοδώρα Μητροπέτρου υπηρετεί ως Γενικός Σύμβουλος και Εταιρική Γραμματέας από το 2008. Έχει εικοσαετή εμπειρία στο ναυτιλιακό δίκαιο και πάνω από δεκαπέντε χρόνια ως εσωτερική δικηγόρος σε ναυτιλιακές εταιρείες εισηγμένες στις ΗΠΑ, με εκτεταμένη γνώση σε ναυτιλιακές, εταιρικές, εμπορικές και το οικονομικό δίκαιο. Μεταξύ 2006 και 2008 ήταν Νομική Σύμβουλος της Top Ships Inc. μεταξύ 2001 και 2006 άσκησε το επάγγελμα του δικηγόρου με αξιόπιστα δικηγορικά γραφεία ναυτιλίας συμβουλεύοντας πλοιοκτήτες και δανειστές. Είναι μέλος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών και είναι επίσης μέλος του ΔΣ της Ένωσης Εφοπλιστών Μπαχάμες. Έχει αναγνωριστεί στο The Legal 500 GC Powerlist. Είναι κάτοχος πτυχίου Νομικής, LLB, από το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας και Master of Laws, LLM, στο Ναυτικό Δίκαιο από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (UCL).

    Ο Σταύρος Γυφτάκης υπηρετεί ως Chief Financial Officer της Seanergy maritime Holdings Corp. από το 2018 και στο παρελθόν διετέλεσε Οικονομικός Διευθυντής της. Διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στις δραστηριότητες άντλησης κεφαλαίων, χρηματοδότησης και αναχρηματοδότησης της Seanergy από το 2017. Έχει περισσότερα από 16 χρόνια εμπειρίας στον κλάδο της ναυτιλιακής χρηματοδότησης, έχοντας θητεύσει σε καίριες θέσεις σε ένα ευρύ φάσμα ναυτιλιακής χρηματοδότησης, συμπεριλαμβανομένου του δανεισμού με υποστήριξη περιουσιακών στοιχείων, αναδιαρθρώσεις χρέους και επιχειρήσεων, διαχείριση κινδύνων και κοινοπραξίες δανείων. Πριν ενταχθεί στη Seanergy, ήταν Ανώτερος Αντιπρόεδρος στην ελληνική ναυτιλιακή χρηματοδότηση της DVB Bank SE. Είναι κάτοχος BSc στα Μαθηματικά από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, MSc in Business Mathematics βραβευμένο με Άριστα, από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και MSc in Shipping, Trade and Finance, βραβευμένος με διάκριση, από το City’s Business School (παλαιότερα γνωστό ως Cass Business School) του City University στο Λονδίνο.

    Διαβάστε επίσης

    Η Orbyt Global εξαγόρασε την OTESAT-Maritel, θυγατρική του ομίλου ΟΤΕ

    Οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν και πούλησαν 345 πλοία, αξίας 8,5 δισ. δολαρίων στο 9μηνο – Παρήγγειλαν και 185 νεότευκτα

    Εγκαινίασε η Χατζημανώλη καινοτόμα συστήματα σίτισης στα ιχθυοτροφεία

     



    ΣΧΟΛΙΑ