• Ναυτιλία

    Hellaschart: Λιόνα Μπαχά και Ισιδώρα Θεοτοκά – Οι γυναίκες με τις περισσότερες ναυλώσεις και αγοραπωλησίες πλοίων

    Hellaschart: Λιόνα Μπαχά και Ισιδώρα Θεοτοκά-Οι γυναίκες με τις 20.000 ναυλώσεις!

    Ισιδώρα Θεοτοκά-Λιόνα Μπαχά


    Οι βραβευμένες από τους Lloyd’s List αναλύουν τις προοπτικές της ναυλαγοράς. Η Hellaschart δεν τιμήθηκε τυχαία δύο φορές με το βραβείο «Shipbroker of the Year» από τους Lloyd’s List.

    Το πρώτο βραβείο το κατέκτησε το 2011, αλλά και εφέτος, πάλι αναγνωρίστηκε η προσφορά της στη ναυτιλία, δεδομένου ότι επέτυχαν μέσα στην πανδημία να πραγματοποιήσουν τις περισσότερες ναυλώσεις και αγοραπωλησίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και γενικού φορτίου, για λογαριασμό Ελλήνων και ξένων εφοπλιστών.

    Η Hellaschart Ltd είναι μια ανεξάρτητη ναυτιλιακή εταιρεία, που ιδρύθηκε στην Αθήνα το 2000 και διευθύνεται από δύο δυναμικές και με υψηλή μόρφωση γυναίκες: την Λιόνα Μπαχά και την Ισιδώρα Θεοτοκά που εργάζονται νυχθημερόν μαζί με το επιτελείο τους για επιλεγμένους πελάτες της ναυτιλιακής αγοράς.

    Η εταιρεία δίνει μεγάλη έμφαση στην εξυπηρέτηση των εξειδικευμένων αναγκών των πελατών της και τις τελευταίες δύο δεκαετίες έγινε ένα από τα πιο αποδοτικά γραφεία της ναυτιλίας, αναπτύσσοντας και καλλιεργώντας ισχυρούς δεσμούς στην τοπική ναυτιλιακή αγορά με έμφαση στους τομείς ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων.

    Greek Shipping Awards 2021

    Ποια είναι η Λιόνα Μπαχά;

    Η Λιόνα Μπαχά είναι Διευθύνων Σύμβουλος της Hellaschart. Μέχρι το 2000, η Λιόνα Μπαχά ήταν ανώτερο στέλεχος στην Hellastir Shipping Agencies ως αποκλειστικός συνεργάτης ναύλωσης της ZIM Israel Navigation για την ελληνική αγορά.

    Επίσης εργάστηκε ως μη εκτελεστικό μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Stellar Acquisition III. Διετέλεσε γραμματέας του Συνδέσμου Φιλίας Ελλάδας-Ισραήλ (1993-1996). Επίσης θήτευσε ως αντιπρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Ναυλομεσιτών (2015-2017) και μέλος της από το 1990. Είναι μέλος της Επιτροπής Γυναικών Επιχειρήσεων (WIB) του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου από το 2016. Είναι ιδρυτικό μέλος του Women International Shipping and Trading Association (WISTA), όπου υπηρέτησε ως Ταμίας για τέσσερα χρόνια.

    Είναι κάτοχος MSc στη Ναυτιλία, το Εμπόριο και τα Χρηματοοικονομικά από το City University Business School (CASS) και BSc στα Οικονομικά και Πολιτικές Επιστήμες από το Πανεπιστήμιο Αθηνών.

    Η ταυτότητα της Ισιδώρας Θεοτοκά

    Η Ισιδώρα Ν. Θεοτοκά, είναι Senior Chartering Manager της εταιρείας με 30ετή εμπειρία στη ναυτιλία. Πριν ενταχθεί στο δυναμικό της Hellaschart, η Ισιδώρα ήταν ανώτερο στέλεχος στην Hellastir Shipping Agencies και υπεύθυνη ναυλώσεων στο World Chartering του ομίλου εταιρειών του εφοπλιστή Πατέρα.

    Είναι μέλος του Women International Shipping and Trading Association (WISTA), όπου υπηρέτησε ως ταμίας για 4 χρόνια. Είναι επίσης μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Ναυλομεσιτών (ΕΕΑ), αλλά και διευθύντρια της Flagship Marine Insurance Inc, μιας εταιρείας που ειδικεύεται σε ναυτιλιακές ασφαλίσεις. Είναι κάτοχος MSc στη Ναυτιλία, το Εμπόριο και τα Οικονομικά από το City University Business School και BSc στη Θεολογία από το Πανεπιστήμιο Αθηνών.

    Οι δύο γυναίκες που διακρίνονται για την αποτελεσματικότητα τους, αλλά και για την διορατικότητα τους, μιλώντας στο MONONEWS, εμφανίστηκαν αισιόδοξες για την προοπτική της ναυτιλίας και για τη συνέχιση των υψηλών ναύλων.

    Η Ισιδώρα Ν. Θεοτοκά, πιστεύει ότι «και το 2022 θα παραμείνει θετικό για τη ναυλαγορά των bulk carriers, παρά το γεγονός ότι οι εισαγωγές της Κινας έχουν μειωθεί τους τελευταίους μήνες, κάτι που συνήθως προβλέπει και το μέλλον της αγοράς μας, οι παραγγελίες στα ναυπηγεία των bulkers carriers βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα, κάτι που μας κρατά αισιόδοξους σε σχέση με τον ανταγωνισμό του κλάδου».

    Επίσης, η Λιόνα Μπαχά επισημαίνει ότι «η αδυναμία του συστήματος διανομής και logistics στα λιμάνια έχει σαν αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις εκφόρτωσης και φόρτωσης και σημαντική αύξηση του χρόνου του κυκλικού ταξιδιού του πλοίου, έτσι ώστε να χρειάζονται περισσότερα πλοία για να καλύψουν το ίδιο μεταφορικό έργο».

    Αναλυτικά οι απόψεις και οι προβλέψεις της Ισιδώρας Ν. Θεοτοκά και της Λιόνας Μπαχά:

    Ισιδώρα Ν. Θεοτοκά: Θετική η αγορά των Bulk Carriers και το 2022

    Η ικανότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών να προβλέπουν τους εκάστοτε ναυτιλιακούς κύκλους οδηγούν στην πρωτιά τους σαν πρώτη ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο.
    Περάσαμε περίπου 13 χρόνια με μια κακή αγορά και μόνο λίγοι άνθρωποι προέβλεψαν το εύρος και την ένταση της θετικής αλλαγής στην ναυλαγορά του ξηρού φορτιού και των κοντέινερς.

    Αυτό λοιπόν έγινε και το 2021 όταν o κορονοϊός έγινε κομμάτι της ζωής όλου του πλανήτη, και σε μεγάλο βαθμό καθόρισε το εμπόριο και όλη την εφοδιαστική αλυσίδα επιφέροντας σημαντικές αλλαγές στην ναυτιλία.

    Πιστεύουμε ότι και το 2022 θα παραμείνει θετικό για τη ναυλαγορά των bulk carriers.
    Παρά το γεγονός ότι οι εισαγωγές της Κίνας έχουν μειωθεί τους τελευταίους μήνες, κάτι που συνήθως προβλέπει και το μέλλον της αγοράς μας, οι παραγγελίες στα ναυπηγεία των bulkers carriers βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα, κάτι που μας κρατά αισιόδοξους σε σχέση με τον ανταγωνισμό του κλάδου.

    Η συνολική ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αυξήθηκε το 2021 και για το 2022 όλοι περιμένουν περαιτέρω ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου.

    Θετικά, όμως, παραμένουν τα μηνύματα από την πλευρά της ζήτησης, αφού ενδεχομένη ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας οδηγεί και στην αύξηση των πρώτων υλών, όπως άνθρακας και σιδηρομετάλλευμα με άμεσο θετικό αποτέλεσμα στην ναυλαγορά. Παρότι τον τελευταίο μήνα έχει παρατηρηθεί κάποια διόρθωση θεωρούμε ότι αυτή θα είναι βραχυπρόθεσμη.

    Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη ότι χρειάζονται περίπου 2 χρόνια από μία παραγγελία ενός πλοίου μέχρι την ολοκλήρωση της κατασκευής του ουσιαστικά προβλέπουμε μια υγιή ισορροπία στο ισοζύγιο μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στα πλοία ξηρού φορτιού.
    Ασφαλώς αυτό είναι κάτι που ίσως αλλάξει όμως στα επόμενα 3 με 5 χρόνια.

    Λιόνα Μπαχά: Θα χρειαστούν περισσότερα πλοία για να καλύψουν την ζήτηση

    Χωρίς καμία αμφιβολία το 2021 είναι μία διαφορετική χρόνια από αυτό που περιμέναμε στο ξεκίνημα της, ειδικότερα όσον αφορά την ναυτιλία και ακόμα περισσότερο όσον αφορά τον κλάδο των κοντέινερς.

    Η πανδημία ώθησε τους καταναλωτές σε μεγάλη κατανάλωση προϊόντων μέσω e-commerce. Τα λιμάνια βρέθηκαν απροετοίμαστα για να ανταπεξέλθουν στην αυξημένη συρροή των κοντέινερς μη έχοντας την σωστή υποδομή ούτε ικανό αριθμό ανθρώπινου δυναμικού λόγω μέτρων πρόληψης κατά της πανδημίας.

    Η αδυναμία του συστήματος διανομής και logistics στα λιμάνια έχει σαν αποτέλεσμα μεγάλες καθυστερήσεις εκφόρτωσης και φόρτωσης και σημαντική αύξηση του χρόνου του κυκλικού ταξιδιού του πλοίου, έτσι ώστε να χρειάζονται περισσότερα πλοία για να καλύψουν το ίδιο μεταφορικό έργο.

    Αναγγέλθηκαν πρόσφατα επενδύσεις σε νέες, αναγκαίες υποδομές στα αμερικανικά λιμάνια, άλλα θα χρειαστεί σημαντικός χρόνος μέχρι αυτές να υλοποιηθούν ενώ ταυτόχρονα δεν είναι ευκρινές στο κοντινό μέλλον το πόσο σύντομα θα μπορέσουν να βελτιωθούν και οι εσωτερικές μεταφορές. Αρα βραχυπρόθεσμα δεν πιστεύουμε ότι θα υπάρξει σημαντική βελτίωση του παραγωγικού έργου των λιμανιών, κι ως εκ τούτου θα χρειαστούν περισσότερα πλοία για να καλύψουν την ζήτηση και τα οποία αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν διαθέσιμα.

    Η κάμψη του Οκτωβρίου στην αγορά των κοντέινερ ήταν προσωρινή. Η πρόσφατη εξάντληση των αποθεμάτων στην αγορά λόγω Χριστουγέννων και Black Friday όπως και οι ελλείψεις για αποθηκευτικούς χώρους έχουν οδηγήσει πάλι σε αυξημένη ζήτηση μεταφοράς αγαθών. Η εμφάνιση της Omicron έφερε αναστάτωση στην αγορά με φόβους για νέα μέτρα και περισσότερες καθυστερήσεις στα λιμάνια.

    “Αυτή τη στιγμή η πορεία στα ναύλα είναι ανοδική”

    Φυσικά θα υπάρχουν διακυμάνσεις και διορθώσεις και πολλά θα εξαρτηθούν από την εξέλιξη της πανδημίας, αλλά πιστεύουμε ότι το 2022 θα έχουμε μία ισχυρή ναυλαγορά λόγω της έλλειψης προσφερόμενου τονάζ κοντέινερ.

    Η εικόνα όμως πιθανόν από το 2023 και μετά να αλλάξει. Έχουν αρχίσει να αυξάνονται ανησυχητικά οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων κοντέινερ που θα αρχίσουν να παραλαμβάνονται από τους πλοιοκτήτες από το 2023 (γιατί δεν υπάρχουν ελεύθερα slots στα ναυπηγεία νωρίτερα).

    Η αύξηση του στόλου μπορεί να φτάσει το 8% το 2023, παρόμοιο ποσοστό με το 2015. Αν ανατρέξουμε στο 2016, θα δούμε ότι ήταν μια αρκετά άσχημη χρονιά για τα κοντέινερς.

    Εφόσον υπάρξει στο μεταξύ και βελτίωση της παραγωγικότητας των λιμανιών με πιθανή κάμψη του εμπορίου, τότε τα πράγματα θα είναι πολύ δυσκολότερα, αλλά αυτό πιστεύουμε ότι θα αρχίσει να φαίνεται μετά από το 2023.

    Είμαστε σίγουροι ότι η ελληνική ναυτιλία θα ανταποκριθεί απόλυτα στα κελεύσματα των καιρών. Στις σημερινές προκλήσεις η ναυτιλία μας δήλωσε και πάλι παρούσα τόσο στον τομέα των αγοραπωλησιών όσο και στην δυνατότητα να παρέχει το τονάζ της στους ναυλωτές της, τις τακτικές γραμμές, συνεισφέροντας έτσι στην διατήρηση της αποτελεσματικής διακίνησης αγαθών σε μια τόσο δύσκολη περίοδο.

    Ευρηματικότητα και σωστό timing χαραγμένα στο DNA του Έλληνα εφοπλιστή

    Είμαστε απόλυτα πεπεισμένοι ότι με την ίδια επιτυχία θα αποκρίνεται και στις προκλήσεις του μέλλοντος, μιας και η ευρηματικότητα αλλά και το σωστό timing είναι χαραγμένα στο DNA του Έλληνα εφοπλιστή.

    Η Hellaschart, με το δυναμικό της επιτελείο ήταν, είναι και θα παραμείνει παρούσα στις εξελίξεις, όπως αυτό απαιτείται από ένα ναυτιλιακό περιβάλλον, συνεχώς μεταβαλλόμενο, από όλων των ειδών τις διεθνείς προκλήσεις.

    Η αναγνώριση της δουλειάς μας και η βράβευση μας σαν μεσίτες της χρονιάς από τα ελληνικά Lloyds List Awards, μας δίνει δύναμη και πάθος για να συνεχίσουμε ακόμα σθεναρότερα το έργο μας και την συνεργασία μας με τους στρατηγικούς εταίρους και φίλους μας: τους πλοιοκτήτες και τους ναυλωτές μας.

    Διαβάστε επίσης:



    ΣΧΟΛΙΑ