Η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία Hapag-Lloyd, γνωστοποίησε ότι έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους με Ebitda 3,8 δισεκατομμύρια δολάρια (3,5 δισεκατομμύρια ευρώ), Ebit 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια (2,6 δισεκατομμύρια ευρώ), κέρδη 3,1 δισεκατομμύρια δολάρια (2,9 δισεκατομμύρια ευρώ) και 10 δισεκατομμύρια ευρώ έσοδα (από 16,9 το πρώτο εξάμηνο του 2023).

«Όπως ήταν αναμενόμενο, τα αποτελέσματα αυτά είναι σημαντικά χαμηλότερα από το επίπεδο του προηγούμενου έτους» επισημαίνει η εταιρεία, προσθέτοντας ότι «οι μεταφερόμενοι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψαν μείωση 3,4% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος και διαμορφώθηκαν στα 5,807 εκατομμύρια Teu (1ο εξάμηνο 2022: 6,012 εκατομμύρια).

1

Επιπλέον, η αγορά κατέγραψε «χαμηλότερο μέσο ναύλο, ίσο με 1.761 δολάρια/TEU (το πρώτο εξάμηνο του 2022 ήταν 2.855 δολάρια/TEU)», γεγονός που εξηγεί τη μείωση των εσόδων.

Ωστόσο, τα περιθώρια παρέμειναν ικανοποιητικά επειδή «τα λειτουργικά έξοδα ήταν χαμηλότερα από τα επίπεδα του προηγούμενου έτους, ίσα με 6,3 δισ. δολάρια (5,9 δισ. ευρώ), κυρίως λόγω της μείωσης των δαπανών για απολύμανση και και της μείωσης της τιμής κατανάλωσης καυσίμων, ίση με 625 δολάρια ανά τόνο (1ο εξάμηνο 2022: 703 δολάρια ανά τόνο)».

«Η αποδυνάμωση της ζήτησης και οι χαμηλότεροι ναύλοι έχουν πολύ αξιοσημείωτο αντίκτυπο στα οικονομικά αποτελέσματα μας. Σε ένα δύσκολο περιβάλλον αγοράς, προσβλέπουμε σε ένα συνολικά θετικό πρώτο εξάμηνο, κατά το οποίο μπορέσαμε να επεκτείνουμε το χαρτοφυλάκιο των τερματικών μας και να αυξήσουμε σημαντικά την ικανοποίηση των πελατών μας», δήλωσε ο Rolf Habben Jansen, Διευθύνων Σύμβουλος της Hapag-Lloyd AG.

Για ολόκληρο το έτος 2023, η Hapag-Lloyd επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις του περασμένου Μαρτίου και προβλέπει Ebitda μεταξύ 4,3 και 6,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων (4-6 δισεκατομμύρια ευρώ) και Ebit μεταξύ 2,1 και 4,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων (2-4 δισεκατομμύρια ευρώ).

«Ωστόσο, ο συνεχιζόμενος πόλεμος στην Ουκρανία, οι γεωπολιτικές αβεβαιότητες, οι επίμονες πληθωριστικές πιέσεις και τα υψηλά επίπεδα αποθεμάτων δημιουργούν κινδύνους που θα μπορούσαν να επηρεάσουν αρνητικά τις προβλέψεις», δήλωσε ο γερμανικός μεταφορέας με έδρα το Αμβούργο.

Διαβάστε επίσης:

Maran Dry (Μαρία Αγγελικούση): Πούλησε το φορτηγό πλοίο Maran Fortune

Σημαντώνης: Να μπορούν να εργαστούν και οι συνταξιούχοι ναυτικοί με προϋποθέσεις

Performance Shipping (Αλίκη Παληού-Ανδρέας Μιχαλόπουλος): Επαναγόρασε μετοχές αξίας 2 εκατ. δολαρίων