Με εξώδικα που απέστειλε η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) ζητά από τις εφοπλιστές ενώσεις: Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, Ένωση Πορθμείων Εσωτερικού, να υπογράψουν νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας.

Τα αιτήματα και οι διεκδικήσεις, της ΠΕΝΕΝ, “αφορούν την υπογραφή ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς 15%, την απόσυρση του σχεδίου της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής μέσα από τον οποίο προβλέπονται σαρωτικές και δυσμενείς αλλαγές οι οποίες καταργούν μια σειρά θεσπισμένα και κατοχυρωμένα δικαιώματα των ναυτεργατών σε όλες τις κατηγορίες πλοίων”.

1

Επίσης, η ΠΕΝΕΝ, ζητά την κατάργηση του νόμου 4150/2013 με τον οποίο μειώνονται δραματικά οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων στην επιβατηγό ναυτιλία (Ακτοπλοΐα – Ε/Γ-Ο/Γ διεθνών γραμμών) και με τον τρόπο αυτό επιδεινώνονται οι όροι εργασίας, οι θέσεις απασχόλησης αλλά και οι εισφορές προς τα ασφαλιστικά μας Ταμεία.

Στο εξώδικο επισημαίνεται ότι οι μισθοί των ναυτεργατών την τελευταία 12ετία είτε δεν αυξήθηκαν καθόλου (πλοία άνω των 4500 κοχ, Φ/Γ – Δ/Ξ μικρών αποστάσεων και χωρητικότητας (μεσογειακά και εσωτερικού)), είτε οι αυξήσεις που χορηγήθηκαν ήταν σε τραγικά χαμηλά επίπεδα (Ακτοπλοΐα – Πορθμεία) και τονίζονται τα εξής:

“Ταυτόχρονα με τα παραπάνω η υγειονομική και ενεργειακή κρίση και ο πόλεμος Ρωσίας – Ουκρανίας έχουν οδηγήσει τις τιμές σε καύσιμα- ενέργεια- βασικά καταναλωτικά αγαθά σε πρωτοφανή υψηλά επίπεδα ενώ και ο τρέχον πληθωρισμός έχει εκτιναχθεί στο 12,1%, στα υψηλότερα επίπεδα από το 1994!

Αυτό συνεπάγεται ότι το εισόδημα του κλάδου μας έχει υποστεί τεράστια συρρίκνωση η αγοραστική τους δύναμη έχει συνθλιβεί και έτσι αυξήθηκε υπέρμετρα ο βαθμός εκμετάλλευσης τους από τους εφοπλιστές σε όλες τις κατηγορίες πλοίων”.

Διαβάστε επίσης:

Το 15% των ναυτικών αναφέρει εμπειρίες εκφοβισμού, κακομεταχείρισης και παρενοχλήσεις

Οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν και πούλησαν 404 πλοία με συνολική αξία 8,7 δισ. δολάρια!