Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Ναυτιλία

H MSC του Τζιανλουίτζι Απόντε ξεπέρασε το όριο των 6 εκατομμυρίων TEU

Τζιανλουίτζι Απόντε

Τζιανλουίτζι Απόντε

H ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων του Τζιανλουίτζι Απόντε, MSC, σύμφωνα με τα νεώτερα στοιχεία της Alphaliner, υπερέβη το όριο των 6 εκατομμυρίων TEU, αυξάνοντας συνεχώς την απόσταση από τη δεύτερη εταιρεία στη γενική κατάταξη.

Η επιτυχία αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι η εταιρεία του Τζιανλουίτζι Απόντε, ακολουθεί συγκεκριμένη στρατηγική αύξησης του στόλου της, είτε αγοράζοντας πλοία είτε παραλαμβάνοντας νεότευκτα, όπως αυτό του μεταφορικής ικανότητας 16.616 TEU MSC Juliette, που παραδόθηκε από το Guangzhou Shipyard International στις 18 Ιουλίου.

Σύμφωνα με την Alphaliner, το ένα πέμπτο της χωρητικότητας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως ανήκει στον Ελβετό πλοιοκτήτη με έδρα τη Γενεύη.

Αξιοσημείωτη επίσης είναι και η απόδοση της Ισραηλινής εταιρείας Zim, η οποία αποφάσισε να επικεντρωθεί σε μακροπρόθεσμα ναυλωμένα πλοία , μια κίνηση που επέτρεψε στον ισραηλινό μεταφορέα να ξεπεράσει την Yang Ming της Ταϊβάν στην κατάταξη, ανεβαίνοντας στην ένατη θέση, ενώ η Yang Ming έπεσε στη δέκατη.

Ο στόλος της Zim έχει αυξηθεί σχεδόν κατά 18% σε σύγκριση με πέρυσι , φτάνοντας σχεδόν τις 735.000 TEU.

Την τελευταία περίοδο έχει παραλάβει τρία πλοία των 15.250 teu, επτά των 7.800-7.900 teu και οκτώ των 5.300-5.500 teu.

Εν τω μεταξύ, η Maersk, που ξεπεράστηκε στην κορυφή της κατάταξης από την MSC το 2022, φαίνεται ότι θα υποχωρήσει στην τρίτη θέση δεδομένου ότι η γαλλική CMA CGM βρίσκεται στην πρώτη θέση στις νέες παραγγελίες για ναυπήγηση νεότευκτων πλοίων.

Εξάλλου, ισχυρά διαφαίνονται τα οικονομικά αποτελέσματα κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024.

Οι εταιρείες Orient Overseas Container Line (OOCL), Evergreen, Yang Ming και Wan Hai αύξησαν τα έσοδά τους, καταγράφοντας ισχυρή ανάπτυξη έναντι της ίδιας περιόδου πέρυσι.

Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην εκτόξευση των ναύλων.

H OOCL ανακοίνωσε αύξηση 13,4% σε ετήσια βάση στον μέσο ναύλο του δευτέρου τριμήνου (1.205 δολάρια ανά TEU), αντιστρέφοντας την τάση των προηγούμενων έξι τριμήνων, όταν οι ναύλοι μειώθηκαν διαδοχικά.

Οι διακινούμενοι όγκοι, ωστόσο, παρέμειναν αμετάβλητοι, με αποτέλεσμα τα έσοδα να διευρυνθούν κατά 14,4% σε ετήσια βάση, στα 2,3 δισ. δολάρια το δεύτερο τρίμηνο.

Οι εταιρείες της Ταϊβάν, Evergreen, Yang Ming και Wan Hai αύξησαν τα έσοδά τους κατά 57,7%, 50,1% και 56,0% σε ετήσια βάση, αντίστοιχα.

Σε απόλυτους αριθμούς, η αύξηση αυτή μεταφράζεται σε 3,3 δισ. δολάρια, 1,6 δισ. δολάρια και 1,2 δισ. δολάρια αντίστοιχα.

Επισημαίνεται ότι τα έσοδα της Evergreen το πρώτο εξάμηνο ήταν αυξημένα κατά 45,2% έναντι του πρώτου εξαμήνου του 2023, ενώ αντίστοιχα τα έσοδα των Yang Ming και Wan Hai αυξήθηκαν κατά 33,9% και 31,5%.

Η άνοδος των εσόδων της OOCL, είναι ίση με 2,2%.

Τέλος, ο οίκος Drewry αναμένει ότι η ανοδική πορεία των εσόδων θα συνεχιστεί και το τρίτο τρίμηνο, όσο οι ναύλοι παραμένουν σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Διαβάστε επίσης:

Top Ships (Ευάγγελος Πιστιόλης): Εξασφάλισε έσοδα 100 εκατ. δολάρια

Οι αρχαίοι Ολυμπιακοί Αγώνες αλλιώς- Μικρές και μεγάλες αλήθειες

Πετρελαιοκίνητο Mazda CX-60