ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Κάθε χρόνο, το Greener Shipping Summit κατέχει εξέχουσα θέση στο ημερολόγιο της ναυτιλιακής κοινότητας, προσελκύοντας έντονο ενδιαφέρον. Φέτος συμμετείχαν περισσότερα από 500 άτομα από 15 χώρες και 354 εταιρείες.
Πέντε θεματικές ενότητες συζήτησης συγκέντρωσαν περίπου 30 ομιλητές που ανέλυσαν και παρουσίασαν βασικά θέματα με επίκεντρο το περιβάλλον, τους κανονισμούς, τις ναυτιλιακές επιχειρηματικές τάσεις και την παγκόσμια οικονομία.?Διευθύνοντες σύμβουλοι, ανώτερα διοικητικά στελέχη, αναλυτές και σημαντικά ονόματα της ναυτιλίας, παρείχαν πολύτιμες πληροφορίες για τα ταχέως μεταβαλλόμενα θέματα που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία.
Ο Γιάννης Πλατσιδάκης, honorary chairman της INTERCARGO, ως κεντρικός ομιλητής τόνισε ότι όλα αυτά τα χρόνια οι Έλληνες πλοιοκτήτες παρακολουθούν τις τεχνολογικές εξελίξεις και θα συνεχίσουν να το κάνουν.
“Η προσαρμοστικότητα είναι η λέξη κλειδί. Όλοι παρατηρούμε μια ταχέως αναπτυσσόμενη τεχνολογία που επηρεάζει τις επιχειρήσεις και την καθημερινή ζωή όλων των πολιτών.
Παράλληλα, η προστασία του περιβάλλοντος βρίσκεται στην κορυφή της κοινωνικής ατζέντας. Κάθε τομέας της οικονομίας πρέπει να το λάβει σοβαρά υπόψη και σίγουρα η ναυτιλία πρέπει να το κάνει?” τόνισε.
“Όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος, θα έλεγα ότι η ναυτιλία θεωρείται ένοχη μέχρι αποδείξεως του εναντίου. Η ναυτιλία έχει δεχθεί έντονη κριτική ως σημαντικός παράγοντας ρύπων. Αυτό είναι άδικο. Μεταφέρει το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και εκπέμπει μόλις το 2,3% των παγκόσμιων εκπομπών ρύπων”, επεσήμανε.
Σε δύο θεματικές ενότητες συζήτησης που συντόνισε ο Χάρης Γιαντζίκης, technical manager, Arcadia Shipmanagement, συζητώντας “Λύσεις που κατευθύνονται προς μηδενικές εκπομπές άνθρακα”, ο Michael Jeppesen, promotion manager, MAN Energy Solutions, δήλωσε ότι η εταιρεία του προχωρά σε έρευνες και αναμένει να εγκαταστήσει τον πρώτο κινητήρα αμμωνίας σε πλοίο το επόμενο έτος.
“Μέχρι το τέλος του 2024, θα είμαστε σε θέση να παραδώσουμε τον πρώτο μας κινητήρα με αμμωνία, που θα παραδοθεί σε ιαπωνικό ναυπηγείο. Έχουμε θετικά αποτελέσματα από τις δοκιμές μας. Αρκετοί κινητήρες θα είναι σε χρήση το 2025-26″, δήλωσε ο Jeppesen.
Με τη σειρά του, ο Christoph Rofka, division president for medium and low speed products, Accelleron, μίλησε για την ανάγκη ευελιξίας στην ανάπτυξη προϊόντων, καθώς παρουσίασε τις προκλήσεις στην υιοθέτηση νέων καυσίμων.
”Η αμμωνία, η μεθανόλη και το LNG θα είναι τα μελλοντικά καύσιμα. Μέχρι το 2030 όλα τα νεότευκτα πλοία θα έχουν δυνατότητα χρήσης διπλού καυσίμου. Η τεχνολογία θα αναπτυχθεί ταχύτερα από τη διαθεσιμότητα αυτών των νέων καυσίμων”, είπε.
Η μετατροπή των ανεπεξέργαστων δεδομένων σε αξιοποιήσιμη νοημοσύνη αναφέρθηκε από τον Γιώργο Μανδίτσιο, product owner, data analysis department, METIS Cyberspace Technology. Ο Δημήτρης Κουτσαύτης, senior scientific consultant, r&d, ERMA First παρουσίασε το carbon capture storage (CCS), ενώ ο Yigit Kemal Demirel, decarbonisation specialist, Hempel αναφέρθηκε στα διλήμματα ενεργειακής απόδοσης στην εποχή του CII.
Η παροχή ενέργειας μέσω του ανέμου συζητήθηκε από τον David Ferrer, chief technical officer και συνιδρυτή της bound4blue. Συσκευές εξοικονόμησης ενέργειας (ESD) παρουσίασε ο Βασίλης Τσαρσιταλίδης της ERMA FIRST.
Ο Hakon Juel Hansen, promotion manager & business development, HOLEBY gensets, MAN Energy Solutions, παρουσίασε τις τελευταίες εξελίξεις καθώς η MAN κατευθύνεται προς τις γεννήτριες μεθανόλης μηδενικού άνθρακα και ο Αντώνης Τρακάκης, technical director, Marine, RINA παρουσίασε μια επισκόπηση των λύσεων για την απαλλαγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τις εκπομπές άνθρακα.
Ένα βασικό σημείο συζήτησης του συνεδρίου ήταν πώς η ναυτιλία μπορεί να αντιμετωπίσει την αβεβαιότητα και να προετοιμαστεί για δύσκολες μελλοντικές συνθήκες.
Με συντονιστή τον Ευάγγελο Αδάμ, sustainability, environment, energy performance manager, Dynacom Tankers Management, συζητήθηκε το θέμα εάν οι νέες τεχνολογίες εγγυώνται τη βιωσιμότητα της ναυτιλίας.
Το OVERSEA – a fleet support center as a service παρουσιάστηκε από τον Marcel Vrijsen, global sales manager, digital service, ABΒ. Οι προκλήσεις συντήρησης των δίχρονων κινητήρων καλύφθηκαν από τον Marcus Schaerer, general manager technical and services, Shell Marine.
Ο Λευτέρης Κουκουλόπουλος, regional decarbonisation specialist, DNV, δήλωσε ότι “πρέπει να υπάρξει συνεργασία μεταξύ των βιομηχανιών για να εξασφαλίσουμε την καλύτερη λύση για κάθε βιομηχανία”, μια άποψη που αντικατοπτρίζεται από τον Φώτη Δαλμυρά, chief executive officer, Andriaki Shipping Co Ltd που δήλωσε ότι “Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να επιτευχθεί η σωστή συνεργασία είτε εντός της εταιρείας είτε με εξωτερικούς συνεργάτες”.
Όσον αφορά τα χρήσιμα εργαλεία στη διαδικασία απανθρακοποίησης, ο Νίκος Λιάπης, πρόεδρος της ΕΛΙΝΤ τόνισε ότι η τεχνητή νοημοσύνη έχει αναδειχθεί σε ισχυρό όπλο στην προσπάθεια να καταστεί βιώσιμη η ναυτιλιακή βιομηχανία.
“Ο καλύτερος τρόπος για να επιτευχθεί η απαλλαγή από τον άνθρακα βραχυπρόθεσμα είναι η βελτιστοποίηση των λειτουργιών των πλοίων”, είπε, προσθέτοντας ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης, και στη συλλογή όλων των δεδομένων σχετικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
“Όσον αφορά την εκπαίδευση και την απόκτηση των σωστών δεξιοτήτων, το μεγαλύτερο πρόβλημα εδώ είναι να βρεθεί το σωστό προσωπικό. Πρέπει να υπάρχει πολλή εκπαίδευση για να είμαστε σίγουροι ότι τα πληρώματα έχουν τις σωστές δεξιότητες”, τόνισε.
Άλλες θεματική ενότητα επικεντρώθηκε στο “How can a ship operator navigate the complex regulations sea” με συντονιστή τον Σταμάτη Φραδέλο, vp regulatory affairs, ABS.
Στους ομιλητές, συμπεριλαμβάνονταν ο Θοδωρής Κουρμπέλης, strategic business partner, Lloyd’s Register, ο οποίος αναφέρθηκε στην αναθεωρημένη στρατηγική του ΙΜΟ και των αναμενόμενων επιπτώσεων στη βιομηχανία, συμπεριλαμβανομένων των μεσοπρόθεσμων μέτρων (MBMs).
Ο εμπορικός και οικονομικός αντίκτυπος στους φορείς εκμετάλλευσης από περιφερειακά μέτρα (EU ETS – Fuel EU) συζητήθηκε από τον Στέλιο Ψυλλάκη, general manager technical, Columbia Shipmanagement Greece Ltd.
Το μεταβαλλόμενο ρυθμιστικό τοπίο ως καταλύτης για την τεχνολογική πρόοδο στη ναυτιλία παρουσίασε ο Γιώργος Σκεύης, general manager, CLEOS. Ο σχεδιασμός για το μέλλον ενώ μαθαίνουμε από το παρελθόν συζητήθηκε από τον Χρήστο Χατζηγεωργίου, managing director, Almi Marine Management SA.
Η παγκόσμια θέση της Ελλάδας παρουσιάστηκε στη θεματική ενότητα “Πώς η Ελλάδα θα διατηρήσει την ηγετική της θέση στην παγκόσμια ναυτιλία”.
Με συντονιστή τον Πάνο Κουρκουντή, technical director, Sea Traders SA και chairman της MARTECMA, στην τελευταία θεματική ενότητα της ημέρας συμμετείχαν ο Γιάννης Κοτζιάς Cotzias, projects & finance, Xclusiv Shipbrokers; president, Hellenic Shipbrokers Association, η Angelica Kemene, head of market analysis & intelligence, Optima Shipping Services, ο Γιώργος Σουραβλάς, ceo, Load Line Marine SA, και ο Παναγιώτης Ζαφέτ, managing director, Balthellas Group.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!