ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Οι τεράστιες προοπτικές και δυνατότητες που μπορούν να διαδραματίσουν τα λιμάνια των Βαλκανίων προς την κατεύθυνση της οικονομικής ανάπτυξης των κρατών της ευρύτερης περιοχής, ήταν το κοινό συμπέρασμα των παρεμβάσεων των ομιλητών, σε πάνελ που διοργανώθηκε σήμερα στη διάρκεια της Διάσκεψης Greek House Davos, που πραγματοποιείται στο Νταβός, στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (WEF) που είναι σε εξέλιξη.
Στο πάνελ που συμμετείχαν οι κ.κ. Κίριλ Πετκόφ, πρώην πρωθυπουργός της Βουλγαρίας, Ασέν Βασίλεφ, υπουργός Οικονομικών της Βουλγαρίας και ο Γιάννης Χαραλαμπάκης, διευθύνων σύμβουλος, Black Summit Financial Group, έγιναν ιστορικές αναφορές και από τους τρείς ομιλητές στη ιστορική εξέλιξη των λιμανιών της Ελλάδος και της Βουλγαρίας, αλλά και της ευρύτερης περιοχής ως κόμβων μεταφορών.
Ειδικότερα, όπως υπογραμμίστηκε από τον πρώην πρωθυπουργό της Βουλγαρίας, οι πολιτικές προθέσεις προς την κατεύθυνση αναβάθμισης του ρόλου των λιμανιών τα τελευταία χρόνια, δεν έμειναν μόνον στα λόγια, αλλά προχώρησαν και προχωρούν με ταχείς ρυθμούς.
Ο υπουργός Οικονομικών της Βουλγαρίας αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο καθοριστικό ρόλο που έχουν τα logistics και γενικότερα η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, επισημαίνοντας ότι η επίλυση ζητημάτων στον κλάδο αυτό, θα μπορούσε να συμβάλει στην αύξηση του ΑΕΠ στην περιοχή κατά 4% με 5%.
Ο κ. Χαραλαμπάκης τόνισε ότι θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στα λιμάνια, καθώς ελέγχουν το εμπόριο, στηρίζουν την εθνική ασφάλεια των κρατών, αποτελούν ενεργειακούς κόμβους και κόμβους ασφάλειας τροφίμων. Ο κ. Χαραλαμπάκης εκτίμησε ότι τα επόμενα χρόνια θα υπάρξει μεγάλη κρίση στον τομέα των τροφίμων και για το λόγο αυτό είναι αναγκαία η προετοιμασία αντιμετώπισης της κρίσης αυτής, μέσω και της διακίνησης τους. Τα λιμάνια θα έχουν σημαντικό ρόλο, πρόσθεσε.
Στη διάρκεια της συζήτησης, έγινε αναφορά σε τρόπους και συγκεκριμένες πρωτοβουλίες που είναι σε εξέλιξη ή μπορεί να αναληφθούν μεταξύ των κυβερνήσεων των κρατών των Βαλκανίων, που θα οδηγήσουν τα λιμάνια της περιοχής «από απλά λιμάνια σε στρατηγικούς κόμβους μεταφορών», με ό,τι θετικό συνεπάγεται αυτό για την οικονομική ανάπτυξη και τις θετικές επιπτώσεις στην μεσαία τάξη. Δόθηκε επίσης έμφαση στην ανάπτυξη των οδικών αξόνων, αλλά και του σιδηροδρομικού δικτύου των χωρών της περιοχής, καθώς και γενικότερα των υποδομών, με αναφορά σε συγκεκριμένα έργα προς την κατεύθυνση αυτή.
Το κοινό συμπέρασμα του πάνελ ήταν, ότι σε χρονικές περίοδους με μεγάλες γεωπολιτικές προκλήσεις όπως η σημερινή, υπάρχει, όχι μόνον βούληση, άλλα και έργα που είναι σε εξέλιξη και θα οδηγήσουν σε μια νέα εποχή προς όφελος όλων των πολιτών.
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Διαβάστε επίσης
Σκόπια: Εκτός ισχύς από 13 Φεβρουαρίου τα διαβατήρια που αναγράφουν «Δημοκρατία της Μακεδονίας»
Σκρέκας: Στηρίζουμε έμπρακτα τις startup επιχειρήσεις
Δίκη Τραμπ: Είπε ψέματα και καταρράκωσε την υπόληψή μου, λέει η Κάρολ – Ζητάει 10 εκατ. δολάρια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μελόνι: Τα σημεία εκκίνησής μας είναι διαφορετικά, πρέπει να συναντηθούμε στα μισά του δρόμου
- ΔΕΗ: Γιατί οι αναλυτές την τοποθετούν στις κορυφαίες επιλογές τους το 2025
- FT: Γιατί το Κατάρ απειλεί να σταματήσει τις πωλήσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη
- FT-Σύμβουλοι Τραμπ: Αποχώρηση από τον ΠΟΥ «από την πρώτη μέρα»