Στην εταιρία Clarksons ανατέθηκε να πουλήσει τα φορτηγά πλοία και τα τάνκερ του στόλου της ναυτιλιακής Toisa, συμφερόντων του εφοπλιστή Γρηγόρη Καλλιμανόπουλου, η οποία πέρυσι είχε υπαχθεί σε καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές της για χρέη άνω του 1 δισ. δολ.

Δικαστήριο της Νέας Υόρκης έδωσε το “πράσινο φως” για την πώληση των 20 εμπορικών πλοίων και των έξι νεότευκτων της εταιρίας, αναφέρουν τα δικαστικά έγγραφα.

Η Toisa και οι 23 θυγατρικές της, ζήτησαν τον Ιανουάριο του 2017 δικαστική προστασία. Εκείνη την περίοδο, σύμφωνα με τα έγγραφα που κατατέθηκαν στο δικαστήριο, η εταιρία διέθετε περιουσιακά στοιχεία αξίας 1,77 δισεκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων 23 πλοίων -που κατείχε η ίδια- καθώς και 23 ακόμη πλοίων που ανήκαν στις θυγατρικές της. 

Η Clarksons ανέλαβε να χειριστεί την πώληση επτά σύγχρονων φορτηγών kamsarmax, πέντε δεξαμενόπλοιων suezmax, ενός aframax και επτά δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων που βρίσκονται ήδη στο νερό.

Παράλληλα, θα βάλει πωλητήριο στα τρία suezmaxes και στα τρία LR2 και aframax της εταιρίας, που βρίσκονται υπό κατασκευή στο ναυπηγείο Cosco Yangzhou.

Η δικαστής Shelley Chapman υποστήριξε ότι η πώληση είναι προς το συμφέρον των πιστωτών, καθώς μετά την πληρωμή των προμηθειών διαμεσολάβησης, το υπόλοιπο των εσόδων από τις πωλήσεις θα δοθεί σε αυτούς.

Η Toisa ελέγχει επίσης περισσότερα από 20 παράκτια πλοία, τα οποία, ωστόσο, δεν θα πουληθούν.

Σημειώνεται ότι η Clarksons έχει εμπειρία στη διεκπεραίωση ανάλογων projects, καθώς είχε αναλάβει πέρυσι και την πώληση πλοίων της χρεοκοπημένης Hanjin για την Korea Development Bank.

Ποιος είναι ο Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος

Γεννημένος στην Αθήνα το 1936, ο Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Princeton των ΗΠΑ και μέχρι το 1963 ασχολήθηκε ενεργά με τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις του πατέρα του, Περικλή, ώσπου ίδρυσε στην Ελλάδα τη δική του ναυτιλιακή εταιρεία, ονόματι Trade and Transport Inc.

Η Toisa Limited ιδρύθηκε το 1989, όταν ο Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος αποφάσισε να διαφοροποιήσει τις δραστηριότητές του στον παραδοσιακό ναυτιλιακό τομέα επενδύοντας σε στόλο πλοίων ανεφοδιασμού ανοικτής θαλάσσης.

Ο Γ. Καλλιμανόπουλος έχει διακριθεί για το πλούσιο φιλανθρωπικό του έργο (έχει βραβευθεί από την Ακαδημία Αθηνών τον Δεκέμβριο του 1989 και τιμηθεί με το μετάλλιο του «Ταξιάρχη του Τάγματος του Φοίνικα» από τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας τον Δεκέμβριο του 2014), ενώ η αποφασιστικότητα και οι παράτολμες επιχειρηματικές του κινήσεις του απέφεραν το προσωνύμιο “Γίγας”, με το οποίο ήταν γνωστός στους εφοπλιστικούς κύκλους.

Οι περιπέτειές του, πολλές και διάφορες. To 2015 τουρκικές εφημερίδες τον είχαν κατηγορήσει για μεταφορά λαθραίου πετρελαίου των τζιχαντιστών του Ισλαμικού Κράτους προς τη Μεσόγειο, κατονομάζοντας τάνκερ συμφερόντων του, ενώ παράλληλα είχε βρεθεί και στο στόχαστρο των αμερικανικών αρχών όταν ένα τάνκερ της εταιρείας του “συνελήφθη” να μεταφέρει κουρδικό αργό πετρέλαιο χωρίς τη συγκατάθεση των ιρακινών αρχών,

Το 2011, αντίθετα, ήταν μία άλλη υπόθεσή του που είχε απασχολήσει έντονα τα αμερικανικά media: η καταγγελία της 24χρονης υπαλλήλου του γραφείου του, Χάιντι Γάουμπολτ, ότι την παρενοχλούσε σεξουαλικά και την απέλυσε όταν εκείνη αρνήθηκε να ενδώσει, με την υπόθεση να φτάνει σε ομοσπονδιακό δικαστήριο και όλες τις “πικάντικες” λεπτομέρειες να αποκαλύπτονται στις σελίδες του κίτρινου Τύπου…

ναυτιλία ναυλαγορά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Δ. Διαμαντίδης: Και η Delta Tankers στον «χορό» των διαλύσεων πλοίων

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Χ. Βαφειάς: Κυπριακή εταιρεία ναύλωσε τάνκερ της Stealth Maritime

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Στα χέρια κινεζικής εταιρείας ένα ακόμα ελληνικό πλοίο