H αστάθεια στις τιμές των ναύλων ξηρού φορτίου επηρέασε τα κέρδη τρίτου τριμήνου της ναυτιλιακής Globus Maritime Limited, συμφερόντων της οικογένειας Φειδάκη.

Τα έσοδα της κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 ανήλθαν στα 15,9 εκατ. δολάρια σημειώνοντας αύξηση κατά 24% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, γεγονός που αποδίδεται στην αύξηση του στόλου της στα εννέα πλοία. Στο 9μηνο τα έσοδα εκτινάχθηκαν κατά 116% φτάνοντας στα 53,5 εκατ. δολάρια.

1

Τα καθαρά κέρδη το τρίτο τρίμηνο του 2022 μειώθηκαν στα 4,3 εκατ. δολάρια έναντι 5,6 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021.

Ωστόσο, στο 9μηνο τα κέρδη διαμορφώθηκαν στα 27,4 εκατ. δολάρια έναντι 4,8 εκατ. δολαρίων το 9μηνο του 2021.

Η διοίκηση της Globus Maritime σχολίασε: «Το τρίτο τρίμηνο ήταν θετικό, αν και λίγο ασταθές. Η εταιρεία απασχολεί τα πλοία της στην spot αγορά και περιστασιακά σε βραχυπρόθεσμες ναυλώσεις και έτσι οι τιμές των ναύλων σχετίζονται με τις διακυμάνσεις της αγοράς. Η αδυναμία και η αστάθεια που είδαμε στο τρίτο τρίμηνο συνεχίζεται και στο τέταρτο τρίμηνο, ωστόσο αναμένουμε και ελπίζουμε ότι η αγορά θα αρχίσει να βελτιώνεται προς το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2023».

Τρία νεότευκτα

Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει υπό κατασκευή τρία πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου τα οποία θα παραλάβει το 2024.

Συγκεκριμένα, τον Απρίλιο υπέγραψε συμφωνία με το ιαπωνικό ναυπηγείο Nihon Shipyard για την κατασκευή bulker χωρητικότητας 64,000 dwt, κόστους 37,5 εκατ. δολαρίων.

Ακολούθησαν δύο ακόμη συμβόλαια τον Μάιο με το κινεζικό Nantong COSCO KHI Ship Engineering για δύο φορτηγά πλοία ίδιας χωρητικότητας, συνολικού κόστους σχεδόν 70,3 εκατ. δολαρίων.

«Αναμένουμε ότι αυτά τα πλοία θα έχουν καλύτερους δείκτες κατανάλωσης και περιβαλλοντικό προφίλ, που θα τους δώσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για να λειτουργήσουν σε μία βελτιωμένη αγορά», επισήμανε η εταιρεία.

«Παραμένουμε αισιόδοξοι με τις προοπτικές της αγοράς μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Παρόλα αυτά είμαστε σε επαγρύπνηση για τις συνθήκες που επικρατούν, τα εμπορικά πρότυπα και την μεταβολή της ζήτησης. Επί του παρόντος οι αγορές άνθρακα και σιτηρών φαίνεται να παρέχουν στήριξη στον κλάδο μας. Υπάρχει γενική αισιοδοξία σχετικά με το περαιτέρω άνοιγμα της κινεζικής οικονομίας το 2023 καθώς και την επιστροφή στην κανονικότητα του κλάδου των ακινήτων και των κατασκευών, εξέλιξη που αναμένεται να έχει θετική επίδραση στις εργασίες μας», συμπλήρωσε.

Διαβάστε ακόμη:

Performance Shipping (Ανδρέας Μιχαλόπουλος): Πήρε το δάνειο 37,4 εκατ. δολαρίων από την Τράπεζα Πειραιώς

Diligent Holdings: Προχώρησε στην πώληση του Supramax “M/V EPIC” έναντι 18 εκατ. ευρώ