ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
H ναυτιλιακή Globus Maritime συμφερόντων του Γιώργου Φειδάκη ενίσχυσε τον στόλο της με την εξαγορά δύο μεταχειρισμένων bulkers. Πωλητής ήταν ο ίδιος ο εφοπλιστής και πρόεδρος του ΔΣ της εταιρείας.
Όπως αναφέρει η εταιρεία πρόκειται για δύο πλοία τύπου Kamsarmax, τα οποία είναι εξοπλισμένα με scrubber. Το συνολικό τίμημα της πώλησης ανήλθε σε 54 εκατ. δολάρια.
Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακή, θα πληρώσει 27,5 εκατ. δολάρια για ένα φορτηγό πλοίο χωρητικότητας 81,119 dwt που κατασκευάστηκε το 2016 και 26,5 εκατ. δολάρια για ένα πλοίο χωρητικότητας 81,817 dwt που κατασκευάστηκε το 2014.
Η Globus θα καταβάλει 18 εκατ. δολάρια από την τιμή αγοράς για το πλοίο κατασκευής 2016 κατά την παράδοση και στη συνέχεια θα αποπληρώσει το υπόλοιπο ποσό εντός ενός έτους από την υπογραφή της συμφωνίας.
Αντίστοιχα, θα πληρώσει 17 εκατ. δολάρια από το τίμημα του δεύτερου πλοίου κατά την παράδοση και το υπόλοιπο ποσό θα καταβληθεί εφάπαξ χωρίς τόκους το αργότερο ένα έτος μετά την ημερομηνία υπογραφής της συμφωνίας.
Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν στην εταιρεία το τέταρτο τρίμηνο του 2024 αυξάνοντας τον στόλο της Globus σε 10 bulkers, συνολικής χωρητικότητας 734,249 dwt.
Σε ανακοίνωση της η εταιρεία αναφέρει ότι τα δύο πλοία ανήκουν σε οντότητες που ελέγχονται από τον Πρόεδρο του Διοικητικού της Συμβουλίου, τον κ. Γιώργο Φειδάκη, πατέρα του CEO της Globus, Αθανάσιου Φειδάκη.
Ωστόσο, επισημαίνει ότι η εξαγορά τους εγκρίθηκε από επιτροπή του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας που αποτελείται αποκλειστικά από ανεξάρτητα μέλη, καθώς και από το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρεία, ομόφωνα.
Το μέρος του τιμήματος αγοράς των δύο πλοίων που θα καταβληθεί κατά την παράδοση, θα χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου με μετρητά.
Όπως επισημαίνει η Globus Maritime, η τιμή πώλησης κάθε πλοίου βασίστηκε σε εκτιμήσεις ανεξάρτητων ναυλομεσιτών.
Φέτος, η ναυτιλιακή παρέλαβε τρία νεότευκτα Ultramax, ένα τον Ιανουάριο και άλλα δύο κατά τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο. Επίσης, έχει υπό κατασκευή σε ιαπωνικό ναυπηγείο δύο ακόμη πλοία, τα οποία θα παραλάβει το 2026.
Ταυτόχρονα, η ναυτιλιακή πούλησε τον Μάιο, με κέρδος, ένα από τα παλαιότερα πλοία της, το panamax Moon Globe, κατασκευής 2005, έναντι 11,5 εκατ. δολ.
Διαβάστε επίσης:
Πήτερ Λιβανός: Η BlackRock πούλησε το 45% που κατείχε στην Gaslog
Γιάννης Δράγνης: Η Goldenport εισέρχεται στην αγορά OSV – Συμμετέχει σε εταιρεία με στόλο 24 πλοίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το σχέδιο για τα νοσοκομεία: Τι αλλάζει το 2025, οι προτεραιότητες του Υπουργού Υγείας
- Βασιλική Λαζαράκου στο mononews: Παρά τη μείωση των επιτοκίων, το Χ.Α. ο φθηνότερος τρόπος άντλησης κεφαλαίων
- Μελέτης Μελετόπουλος στο Mononews: Οι Τούρκοι εμφανίζονται ως οι θριαμβευτές κατακτητές της Συρίας δι’ αντιπροσώπου
- Γκστάαντ VS Κουρσεβέλ: Η απόλυτη μάχη των χειμερινών παραδείσων με σαλέ από 40.000 ευρώ την εβδομάδα