Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου Progetto Mare, που διοργάνωσε η Confindustria, ο Εμμανουέλε Γκριμάλντι πρώην Πρόεδρος της Confitarma και υποψήφιος Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου ICS, ανέπτυξε το θέμα «Βιομηχανικές πολιτικές, ενεργειακή μετάβαση και βιωσιμότητα των θαλάσσιων μεταφορών και λιμενικής επιμελητείας».

Ο Εμμ. Γκριμάλντι επισήμανε ότι, όσον αφορά τη βιωσιμότητα, η παγκόσμια και η ιταλική ναυτιλιακή βιομηχανία έχει από καιρό δεσμευτεί να επιτύχει τους διεθνείς και ευρωπαϊκούς στόχους που στοχεύουν στην οικολογική μετάβαση του ναυτιλιακού τομέα και την επίτευξη μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2050.

Επίσης, τόνισε ότι οι στόχοι δεν είναι μόνο αυτοί και πρόσθεσε: «η παγκόσμια ναυτιλία, η οποία ήταν πάντα διορατική, πρότεινε επίσης ένα είδος αυτοφορολόγησης των καυσίμων, τα έσοδα της οποίας θα προορίζονταν για τη δημιουργία ενός ταμείου έρευνας και ανάπτυξης που είναι απαραίτητο για την επίτευξη της μετάβασης. Αυτός ο τύπος φορολογίας θα ήταν ακόμη καλύτερος από το Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (ΣΕΕ) που προτείνεται στην ΕΕ, ότι ως περιφερειακό σύστημα θα μπορούσε όχι μόνο να δημιουργήσει στρέβλωση του ανταγωνισμού εις βάρος των ευρωπαίων φορέων εκμετάλλευσης, αλλά θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει την επιστροφή των φορτηγών στους δρόμους. Συνήθως κοιτάμε πάντα τις εκπομπές CO2, ξεχνώντας ότι υπάρχουν και άλλα αέρια θερμοκηπίου που συμβάλλουν στη ρύπανση».

Ο Εμμ. Γκριμάλντι τόνισε επίσης ότι το LNG, ακόμη κι αν είναι επί του παρόντος μία από τις λύσεις που υιοθετήθηκαν για τη μετάβαση, όμως υπάρχουν και άλλες λύσεις, αλλά δεν υπάρχει ακόμη επαρκής διαθεσιμότητα εναλλακτικών καυσίμων όπως το υδρογόνο και η αμμωνία.

Συμπερασματικά, τόνισε ο Γκριμάλντι, το τρέχον σενάριο που χαρακτηρίζεται από πολλά κρίσιμα ζητήματα, που επηρεάζονται από τον πόλεμο, μέχρι την αύξηση του πληθωρισμού, των μισθών και του κόστους του πετρελαίου, όμως πρόσθεσε ότι υπάρχει και αισιόδοξη πλευρά με την έννοια ότι, ακόμη και από την κρίση, ευκαιρίες μπορούν να προκύψουν για το λόγο αυτό, είναι απαραίτητο να έχουμε το θάρρος να επενδύσουμε κοιτάζοντας το μέλλον.

Διαβάστε επίσης:

Πήτερ Γ. Λιβανός: Από την πρώτη επένδυση στην Aston Martin μέχρι τη δέσμευση και μεταφορά CO2!

Έλληνες εφοπλιστές: Αγοραπωλησίες 1,8 δισ. δολαρίων στην αγορά ξηρού φορτίου