ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στην εξώδικη διαμαρτυρία τους, ο κ. Γκριμάλντι και η εταιρεία χαρακτηρίζουν εξόχως προσβλητικό τον ισχυρισμό «ότι ο πρώτος εξ ημών βάζει αυτήν την υποτιθέμενη αύξηση στην τσέπη, αντί να την αποδίδει στο Κράτος, ως τέλος άνθρακα». «Το ότι δεν οφείλεται τέλος άνθρακα, αυτό προβλέπεται ρητώς στην κείμενη Νομοθεσία. Επομένως, ούτε για κόλπο πρόκειται, ούτε για κλοπή», σημειώνουν.
Ειδικότερα, αναφέρουν σε σχέση με τα δημοσιεύματα: «Ο παραλογισμός του συλλογισμού είναι προφανής και η παραμόρφωση της πραγματικότητας προκλητική. Η εταιρεία δεν ανακάλυψε την Μήλο την 1/2/2024, ούτε η Μήλος αποτελεί «εφεύρημα» για τους λόγους που επιχειρούν ανεπιτυχώς να αναδείξουν οι συντάκτες σας. Αντίθετα, η εταιρεία μας διατηρεί μακροχρόνια σχέση με το δημοφιλές και τουριστικά ανερχόμενο νησί της Μήλου μέσω της πραγματοποίησης τακτικών, εγκεκριμένων από το Υπουργείο, προσεγγίσεων στα ημερήσια δρομολόγια θέρους από το 2018. Επίσης, από τα μέσα της προηγούμενης εικοσαετίας πραγματοποιεί έκτακτες εκδρομικές προσεγγίσεις στο νησί, μεταφέροντας γκρουπ Κρητικών επισκεπτών εκεί από το 2000 αλλά και, στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, μεταφέρει επί σειρά ετών τους Γιατρούς του Αιγαίου του ΠΑΓΝΗ στο νησί. Η σύνδεση με τη Μήλο αποτελεί επιστέγασμα των άριστων σχέσεων της εταιρείας μας με τις αρχές του νησιού και των προσπαθειών του ίδιου του Δημάρχου. Άρα η Μήλος δεν ανακαλύφθηκε πρόσφατα από την εταιρεία μας, ούτε αποτέλεσε «πονηρή» έμπνευση για αθέμιτους και κατακριτέους σκοπούς».
Και προσθέτουν: «Η εταιρεία δεν υπόκειται στο τέλος άνθρακα, δεν επιρρίπτει στον επιβάτη και δεν εισπράττει οποιοδήποτε ποσό και ασφαλώς δε νοείται απόδοση μη οφειλόμενου ποσού. Τα γραφόμενα είναι παντελώς εσφαλμένα (καμία επιβάρυνση δεν υπάρχει για τους επιβάτες), αλλά και αντίθετα στην ίδια την έννοια του «τέλους». Διατυπώνονται δε με τέτοιο τρόπο, ώστε να προσδίδεται έντονη απαξία και ανηθικότητα (όπως αναφέρει ευθέως κατωτέρω) στην συμπεριφορά του κ. Γκριμάλντι, ο οποίος εμφανίζεται ως πρόσωπο που εισπράττει από τον επιβάτη «τέλος» (!) και, αντί να το αποδώσει στο κράτος, το ενθυλακώνει!».
Επισημαίνουν δε πως «Η περιβαλλοντική ευαισθησία του ομίλου Grimaldi και των Μινωικών Γραμμών είναι γνωστή και αποδεικνύεται έμπρακτα, όλως ενδεικτικώς, από τα παρακάτω γεγονότα: Οι Μινωικές Γραμμές ήταν η πρώτη εταιρεία στο χώρο της Ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας που τοποθέτησε στα πλοία της scrubbers τον Απρίλιο του 2019 και εναρμονίστηκε πλήρως με τις διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις του ΙΜΟ πολύ πιο έγκαιρα από την θεσπισμένη ημερομηνία 01/01/2020 με αποτέλεσμα τις μειωμένες εκπομπές ρύπων προς όφελος του περιβάλλοντος και της χώρας μας. Ο Όμιλος Grimaldi, προχώρησε στη ναυπήγηση 12 νέων υβριδικών (hybrid eco-friendly) πράσινων οικολογικών Ro/Ro 5ης γενιάς με mega μπαταρίες λιθίου για zero port emissions (για μηδενικές εκπομπές ρύπων στα λιμάνια) και χρήση φωτοβολταϊκών. Η συγκεκριμένη σειρά πλοίων είναι ενεργειακά πιο αποτελεσματική κατά 7 φορές σε σχέση με τα υπάρχοντα πλοία. Δύο άλλωστε εξ αυτών εκτελούν πλόες στις γραμμές της Αδριατικής. Επομένως, η δεύτερη εξ ημών, όχι μόνο επιδεικνύει ιδιαίτερη ευαισθησία στο περιβάλλον, όχι μόνο έχει, αναγνωριστεί και βραβευτεί επανειλημμένως γι’ αυτό όπως και ο Όμιλος στον οποίον ανήκει, αλλά, πολύ περισσότερο, ουδέποτε έχουν παραβιάσει σχετική Νομοθεσία, ούτε έχουν καταστρατηγήσει διεθνείς συνθήκες, όπως ανερυθρίαστα και απροκάλυπτα αναφέρει ο συντάκτης του εν λόγω άρθρου».
«Γνωρίζετε ότι η καθιέρωση του συνδυαστικού δρομολογίου Πειραιά – Ηράκλειο με ενδιάμεσο σταθμό τη νήσο Μήλο εξυπηρετεί τα μέγιστα το καταπληκτικό νησί του Αιγαίου, την οικονομία του και το επιβατικό κοινό, όπως α- ποδεικνύεται και από την υποδοχή που του επιφύλαξαν τόσο οι αρχές του όσο και οι κάτοικοί του. Και, ασφαλώς, δε συμμεριζόμαστε τη διάκρισή σας περί νομίμου και ηθικού. Και δεν πρέπει να σας διαφεύγει ότι το νόμιμο είναι και ηθικό κατά τεκμήριο αλλά υπό τα σημερινά δεδομένα, η εταιρεία μας δεν ικανοποιείται με τα απλώς νόμιμα αλλά λειτουργεί πάντοτε με αίσθημα κοινωνικής ευθύνης όπως πρέπει να πράττει και κάθε εταιρεία κάποιου μεγέθους εισηγμένη στο Χρηματιστήριο ή μη. Και αυτό έπραξε και στην περίπτωση αυτή προσαρμοζόμενη στους νέους κανόνες και αξιοποιώντας τις εξαιρέσεις τους, χωρίς να υποβαθμίζεται η ποιότητα των υπηρεσιών», τονίζουν, καλώντας το mononews να ανασκευάσει άμεσα.
Η απάντησή μας
Την 12/02/2024 και την 09/07/2024 αναρτήσαμε δημοσιεύματα στον ιστότοπό μας www.mononews.gr αναφορικά με τον όμιλο Γκριμάλντι και το ζήτημα της μη απόδοσης από αυτόν του προβλεπόμενου από το Νόμο τέλους άνθρακα. Το περιεχόμενο των λόγω δημοσιευμάτων προκάλεσε την αντίδραση του ίδιου του κ. Εμμανουέλε Γκριμάλντι αλλά και της ανώνυμης ναυτιλιακής εταιρείας με την επωνυμία «ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» με την επίδοση εξώδικης διαμαρτυρίας- πρόσκλησης προς το mononews.gr και προς τους συντάκτες των εν λόγω άρθρων. (ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΕΞΩΔΙΚΟ ΤΟΥ κ. ΓΡΙΜΑΛΝΤΙ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ MONONEWS.GR)
Στα εν λόγω δημοσιεύματά μας ουδέποτε ισχυριστήκαμε ότι ο κ. Γκριμάλντι ή οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ εισπράττουν και δεν αποδίδουν το τέλος άνθρακα. Αντιθέτως, ισχυριστήκαμε ότι πραγματοποιώντας τη διαδρομή Πειραιάς-Κρήτη με ενδιάμεση στάση στη Μήλο, στην πραγματικότητα εξαιρέθηκαν από το μέτρο της απόδοσης του τέλους άνθρακα, το οποίο υπό άλλες συνθήκες και εφ’ όσον δεν είχε συμπεριληφθεί η Μήλος στο ταξίδι ως ενδιάμεσος σταθμός, θα καθιστούσε τους εξωδίκως δηλούντες υπόχρεους προς απόδοση. Νόμιμα έπραξε ο Όμιλος, χωρίς αμφισβήτηση, κάνοντας χρήση της προβλεπόμενης εξαίρεσης, και εν τέλει εξυπηρετήθηκαν και οι κάτοικοι της Μήλου. Αποτελεί έτερο προς συζήτηση ζήτημα, ποιες εν τέλει σκοπιμότητες εξυπηρετεί η προβλεπόμενη στο Νόμο εξαίρεση, δεδομένου ότι δημιουργεί δεδομένες ανισότητες.
Αναφορικά δε με την ομολογουμένως αυξημένη ταχύτητα με την οποία κινούνται τα πλοία των εξωδίκως δηλούντων, ακόμα και αν η εταιρεία είναι πλήρως εναρμονισμένη με τις διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις του ΙΜΟ, γεγονός το οποίο δεν έχουμε λόγο να μην πιστέψουμε, αυτό δεν αναιρεί το αντικειμενικό δεδομένο ότι η αυξημένη ταχύτητα αυξάνει τους ρύπους και οδηγεί στη κατανάλωση περισσότερου καυσίμου, μιλώντας πάντα για το συγκεκριμένο πλοίο.
Θέλουμε να διευκρινίσουμε ότι κάθε δημοσίευμα που αναρτούμε γίνεται στα πλαίσια του συνταγματικά κατοχυρωμένου θεσμικού μας καθήκοντος για άμεση, πλήρη και ελεύθερη ενημέρωση και πληροφόρηση του αναγνωστικού κοινού. Σε καμιά απολύτως περίπτωση το mononews, η διοίκησή του και οι συντάκτες των άρθρων δεν κινήθηκαν από πρόθεση να προσβάλλουν την τιμή, την υπόληψη, το ήθος και την φήμη των ανωτέρω εξωδίκως δηλούντων, δεδομένου ότι δεν υφίσταται ουδείς προσωπικός ή άλλος λόγος προς τούτο. Αντιθέτως, το επίμαχο δημοσίευμα είναι απολύτως δημοσιογραφικό και σε καμία περίπτωση δεν είχε ως αυτοσκοπό τη σύγκριση σε άλλη ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία όμως κατέστη αναπόφευκτη, δεδομένου ότι οι εν λόγω δύο εταιρείες είναι οι μοναδικές που εκτελούν το εν λόγω δρομολόγιο και οι μοναδικές δυνητικά υπόχρεες να καταβάλλουν το τέλος άνθρακα.
Σε κάθε περίπτωση με μοναδικό στόχο την αντικειμενική πληροφόρηση της κοινής γνώμης το mononews.gr απολαμβάνει την ελευθερία για δημοσίευση κάθε αξιόπιστης σχετικής είδησης χωρίς αποκλεισμούς.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αθήνα: Άνοιξαν οι σταθμοί «Πανεπιστήμιο», «Σύνταγμα», «Ευαγγελισμός» και «Μέγαρο Μουσικής»
- Πολυτεχνείο: Έφτασε στην Ισραηλινή πρεσβεία η μεγάλη πορεία στην Αθήνα – Τουλάχιστον 25.000 οι διαδηλωτές (Upd)
- ΗΠΑ: Σύμφωνα με τους New York Times ο Μπάιντεν έδωσε το πράσινο φως στους Ουκρανούς να χτυπήσουν με πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς τη Ρωσία
- ΗΠΑ: Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για την επιλογή του αμφιλεγόμενου Ματ Γκετς ως Υπουργού Δικαιοσύνης