ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το σύστημα εμπορίας εκπομπών, το σύστημα εμπορίας ποσοστώσεων εκπομπών στην Ευρωπαϊκή Ένωση που πρόκειται να τεθεί σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2024, συνεχίζει να προκαλεί διαμαρτυρίες και αντιδράσεις με την ελπίδα ότι οι Βρυξέλλες μπορούν και θέλουν ακόμα να παρέμβουν για να διορθώσουν αυτό που θα μπορούσε να έχει σημαντικές στρεβλώσεις του ανταγωνισμού μεταξύ γειτονικών χωρών.
Μετά τις δημόσιες δηλώσεις του Ντιέγκο Απόντε και της Αρχής Λιμενικού Συστήματος της Τζόια Τάουρο, ο Γκουίντο Γκριμάλντι, πρόεδρος του συνδέσμου Alis και της συνόδου κορυφής του Ομίλου Grimaldi, μίλησε και επιχείρησε να αναδείξει το πρόβλημα.
«Αυτός ο φόρος (ETS) κινδυνεύει να δημιουργήσει αθέμιτο ανταγωνισμό και πολύ περίπλοκες καταστάσεις για τον όμιλό μας, με επιβάρυνση εκατομμυρίων ευρώ» υπογράμμισε ο Ναπολιτάνος εφοπλιστής, υπενθυμίζοντας επίσης ότι, «σε σύγκριση με τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, θα φορολογηθούμε με 100% στις ενδοευρωπαϊκές γραμμές».
Ο Γκουίντο Γκριμάλντι, υπολόγισε ότι το ETS «μπορεί να κοστίσει από 5 έως 15 εκατομμύρια ευρώ ανά πλοίο (ανάλογα με τις εκπομπές που παράγονται)» και «είναι ένα βάρος που δεν μπορεί να αντέξει ένας πλοιοκτήτης για το οποίο δυστυχώς οι τελικοί καταναλωτές θα πρέπει στη συνέχεια να πληρώσουν ένα μέρος του φόρου αυτού».
Έπειτα, υπάρχει το θέμα της πιθανής στρέβλωσης του ανταγωνισμού μεταξύ γειτονικών ευρωπαϊκών χωρών: «Υπάρχουν γραμμές – πρόσθεσε – που ξεκινούν από την Ευρώπη προς τη Μεγάλη Βρετανία ή από την Ευρώπη προς την Τουρκία υπάρχουν θάλασσες που στην πραγματικότητα αγγίζουν τις ευρωπαϊκές ακτές και εκεί ο φόρος θα επηρεάσει μόνο το 50%, επομένως δημιουργείται αλλοίωση ανταγωνισμού και προς εκείνες τις χώρες που συνεργάζονται με την Ευρώπη αλλά τα αγαθά αναγράφονται ως εκτός ΕΕ».
Για τον Γκουίντο Γκριμάλντι «το πολύ μεγάλο λάθος είναι να σκεφτόμαστε τη μείωση των παγκόσμιων εκπομπών με έναν φόρο που δρα μόνο σε περιφερειακό επίπεδο. Η Ευρώπη κινδυνεύει να αυτοηττηθεί. Θα έχει αντίκτυπο στους ευρωπαίους πολίτες και τις επιχειρήσεις».
Διαβάστε επίσης:
Μαρτίνος-Πολέμης-Μόλαρης: Γιατί κρατήθηκαν τα πλοία τους σε λιμάνι του Ηνωμένου Βασιλείου
Dorian LPG: Εξτρά μπόνους και μετοχές για τον Γιάννη Χατζηπατέρα και τα στελέχη του
Γιώργος Πατέρας (ΝΕΕ): Ανέφικτος στόχος η κατάργηση του άνθρακα έως το 2050
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γαλλία: Η ακροδεξιά Μαρίν Λεπέν προσβλέπει σε πρόωρες προεδρικές εκλογές
- Γεραπετρίτης: Η ένταξη της Σερβίας στην ΕΕ αποτελεί γεωπολιτικής φύσεως αναγκαιότητα
- Ρωσία: Ο έλεγχος των πυρηνικών εξοπλισμών ανήκει στο παρελθόν
- Στέφανος Γκίκας από Ζάκυνθο: «Δρομολογούμε σημαντικά λιμενικά έργα στα νησιά μας, που θα φέρουν αλματώδη ανάπτυξη»