Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, μιλώντας στη Βουλή σχετικά με την “Κύρωση της σύμβασης παραχώρησης αναφορικά με τη χρήση και εκμετάλλευση ορισμένων χώρων και περιουσιακών στοιχείων εντός του λιμένα Ηρακλείου”, αναφέρθηκε διεξοδικά στις λεπτομέρειες της σύμβασης.

Όπως εξήγησε, αρχικά, ο Υφυπουργός, «η μεταβίβαση του συνόλου των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου (Ο.Λ.Η.) στο ΤΑΙΠΕΔ είχε ήδη πραγματοποιηθεί από το 2011, ενώ από το 2021, το ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε την πρόταση για την πώληση του 67% των μετοχών του Ο.Λ.Η., σε δύο φάσεις, μέσω διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας, έναντι του αντιτίμου των 80 εκατομμυρίων ευρώ, με το 33% να παραμένει στο Δημόσιο. Επιπροσθέτως, το ελληνικό Δημόσιο θα εξακολουθεί να επιβλέπει το σύνολο των δραστηριοτήτων εντός του λιμένα Ηρακλείου, της χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης αυτού».

1

«Η διαδικασία», συνέχισε ο Υφυπουργός, «προχώρησε σύμφωνα με τους προβλεπόμενους ελέγχους των αρμόδιων οργάνων, καταλήγοντας στη σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών με τον προτιμώμενο επενδυτή, την Κοινοπραξία “GRIMALDI EUROMED S.P.A. και Μινωικές Γραμμές Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία”».

Αναφορικά με τις φωνές της αντιπολίτευσης περί “ξεπουλήματος” των λιμένων και παραχώρησης της γης, ο κ. Γκίκας ανέφερε κατηγορηματικά, πως πρόκειται για ανακριβείς και ψευδείς τοποθετήσεις, καθώς η σύμβαση αφορά αποκλειστικά στην παραχώρηση χρήσης και εκμετάλλευσης συγκεκριμένων και αποκλειστικά προσδιορισμένων εκτάσεων και εγκαταστάσεων εντός του Ο.Λ.Η., για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Επιπλέον, ο Υφυπουργός υπογράμμισε ότι «ο Ο.Λ.Η. πέραν του ποσού που θα καταβάλει εφάπαξ, θα εισφέρει στο Δημόσιο, ετησίως, το 3,5% των συνδυασμένων πωλήσεών του, υποχρεούται δε, σε επενδύσεις νέων υποδομών και συντήρησης των υφισταμένων με την υιοθέτηση πράσινων τεχνολογιών, που αποτελεί προτεραιότητα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής».

Απαντώντας ο Υφυπουργός στις ανησυχίες της αντιπολίτευσης, περί άσκησης μονοπωλιακών πολιτικών από τον παραχωρησιούχο, λόγω του ελέγχου που ασκεί στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας και της ιδιοκτησίας των Μινωικών Γραμμών, ανέφερε πως «όλες οι διαδικασίες τελούν υπό τον διαρκή έλεγχο των αρμόδιων αρχών, ενώ σε περίπτωση παραβίασης του νόμου, προβλέπονται ποινικές ρήτρες στην ίδια τη σύμβαση». Πρόσθεσε πως, «η ύπαρξη πληθώρας γειτονικών λιμένων εμποδίζει τις καταχρηστικές πολιτικές, καθώς η ίδια η αγορά αυτορυθμίζεται».

Όσον αφορά στην ίδρυση του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου με την επωνυμία “Λιμενικό Ταμείο Ηρακλείου”, ο κ. Γκίκας διευκρίνισε πως «προτιμήθηκε αυτή η διαδικασία για την ευελιξία και την αποτελεσματικότητα του φορέα, ο οποίος θα βρίσκεται υπό τον έλεγχο του Δημοσίου και η βιωσιμότητά του έχει ήδη εξασφαλιστεί».

Κλείνοντας, ο Υφυπουργός ανέφερε πως «η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, δεν θα κατέθετε προς κύρωση καμία σύμβαση ενώπιον της Εθνικής Αντιπροσωπείας, που δεν θα υπηρετούσε το δημόσιο συμφέρον» και πρόσθεσε πως «η παραχώρηση του 67% του Ο.Λ.Η. στον ιδιώτη επενδυτή, η εξέλιξη των έργων στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι Πεδιάδος, αποτελούν έργα που εξυπηρετούν το ευρύτερο σχέδιο της Κυβέρνησης για την αλματώδη ανάπτυξη της Κρήτης».

Διαβάστε επίσης

Ναυπηγεία Σαλαμίνας: Εργατικό δυστύχημα με έναν νεκρό σε ταχύπλοο της SeaJets

Υπουργείο Ναυτιλίας: Την Παρασκευή λήγει η προθεσμία για την πρόσληψη έξι πλοηγών

Πέτρος Παππάς: Πλοίο της Star Bulk κρατήθηκε λόγω δικαστικής διαμάχης για «χαμένο» εμπόρευμα