ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Οι θυγατέρες του Γιώργου Προκοπίου εμφανίζουν τον τελευταίο διάστημα μια δυναμική παρουσία στα δρώμενα της οικογενειακής επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Μιας δραστηριότητας που έχει ένα τεράστιο εύρος και που εκτείνεται από την κατασκευή ακινήτων έως και τη πλοιοδιαχείριση πλοίων.
Άλλωστε, ο Γιώργος Προκοπίου, αιφνιδιάζει πότε με την απόκτηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, της μεγαλύτερης ναυπηγικής μονάδας της χώρας και πότε με την είσοδο του στο Ελληνικό.
Ο Γιώργος Προκοπίου, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, ναυπηγεί τα περισσότερα πλοία που ανέρχονται σε 74 πλοία, ενώ διαθέτει και διαχειρίζεται συνολικά 120 πλοία, αξίας 8,8 δισ. δολαρίων.
Όλες οι θυγατέρες του Γιώργου Προκοπίου έχουν μέχρι σήμερα ενεργό ρόλο στις ναυτιλιακές εταιρείες που ίδρυσε ο πατέρας τους, όμως τώρα, ήρθε η ώρα να «ανοίξουν τα δικά τους πανιά» με τις προσωπικές τους ναυτιλιακές εταιρείες.
Η τελευταία είδηση είναι ότι η Μαριαλένα Προκοπίου, σε συνεργασία με τον άνδρας της, Κωνσταντίνο Λάμψια, ίδρυσαν τον περασμένο μήνα Ιούνιο την δική τους εταιρεία, την Akrotiri Tankers. Βέβαια, την αυτόνομη πορεία της, την ξεκίνησε το 2021 με την εταιρεία Delos Navigation.
Είχε προηγηθεί η αυτονόμηση της Ιωάννας Προκοπίου με τη Sea Traders, της Λίζας με την Agency Trust και της Μαρίνας με τη Sea Trust.
Η είσοδος της Μαριαλένας Προκοπίου έγινε με την αγορά του πλοίου Hafnia Thames, χωρητικότητας 76.600 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε 2008 και το οποίο ήδη ονομάστηκε Bam Bam.
Η πλατφόρμα LinkedIn αναφέρει τον Κωνσταντίνο Χαριτωνίδη, πρώην μάνατζερ στο γραφείο διαχείρισης δεξαμενόπλοιων και δεξαμενόπλοιων της ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας TMS Tankers, ως διευθυντή επιχειρήσεων της Akrotiri Tankers.
Επισημαίνεται ότι η πιο προβεβλημένη κόρη του Γιώργου Προκοπίου είναι η Ιωάννα Προκοπίου, η οποία συμμετέχει και στο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Μαζί με τον σύζυγο της Τζον Καΐρη, προχώρησαν στο αυτόνομο ναυτιλιακό εγχείρημά τους το 2010 με την Prominence Maritime.
Για τη ναυτιλιακή αυτονόμηση της, η Ιωάννα Προκοπίου, έχει τονίσει:
«Η Prominence Maritime είναι μια εταιρεία ξηρού φορτίου χύδην. Ξεκίνησε ως μια ιδέα που είχα το 2010 να ξεκινήσω με κάτι μικρό σε μια προσπάθεια να καταλάβω τι συνεπάγεται με την λειτουργία μιας ναυτιλιακής εταιρείας στο σύνολό της. Κάθε τμήμα δημιουργήθηκε από την αρχή και όλα τα άτομα που προσλάβαμε πήραν προσωπική συνέντευξη και δεν πήραμε κανέναν από την Dynacom ή καμία από τις άλλες εταιρείες εντός των οικογενειακών επιχειρήσεων.
Ήθελα να ιδρύσω μια εταιρεία όπου θα είμαι υπεύθυνη για τις δικές μου αποφάσεις. Όσον αφορά το πώς αυτή η εμπειρία άλλαξε το όραμά μου, πιστεύω ότι όταν έχεις την απόλυτη ευθύνη, εκτιμάς τα πράγματα με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο. Όταν ξέρετε ότι είστε υπεύθυνοι για τις δικές σας αποφάσεις, η προσέγγισή σας αλλάζει σημαντικά και μόνο τότε μαθαίνετε πραγματικά ότι κάθε απόφαση που παίρνετε θα επηρεάσει τα αποτελέσματα και τη βιωσιμότητα της εταιρείας».
H Ιωάννα Προκοπίου είναι κάτοχος πτυχίου Ηλεκτρολόγου και Ηλεκτρονικού Μηχανικού του πανεπιστημίου του Bath, το 2000 και Master Ναυτιλίας, Χρηματοοικονομικών και Εμπορίου του πανεπιστημίου City University in Shipping Trade and Finance του Λονδίνου, και έχει συμπληρώσει το πρόγραμμα Leadership Development του πανεπιστημίου Harvard.
Είναι CEO της Sea Traders SA και ιδρύτρια της Prominence Maritime SA. Κατά το χρονικό διάστημα από το 2003 έως και το 2007 εργάστηκε σε διάφορα τμήματα της Dynacom Tankers Management και της Dynagas Ltd και μεταξύ 2007 και 2009 ήταν επικεφαλής των τμημάτων S&P και Projects των εταιρειών Dynacom Tankers Management και Dynagas Ltd.
Το 2010, αφού ηγήθηκε των δραστηριοτήτων Πωλήσεων και Αγοράς και Έργων στην Dynacom για τέσσερα χρόνια, η Ιωάννα ίδρυσε την Prominence Maritime S.A. μιας εταιρείας που άρχισε να επενδύει σε πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου. Την ίδια χρονιά τέλεσε τον γάμο της με τον Γιάννη Καίρη, που συμμετείχε τότε στην Kairis Brothers Shipping, που φέρεται ότι πούλησε το τελευταίο της πλοίο το 2018.
Είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, της Ένωσης Κυπρίων Πλοιοκτητών, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του North of England P&I Club, σε Επιτροπές Νηογνωμόνων και παράλληλα ασχολείται με το real estate, τον σχεδιασμό και την ανακαίνιση κτιρίων και το human resourcing.
Η Ιωάννα Προκοπίου είναι η δευτερότοκη κόρη του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, ο οποίος είναι και ο ιδρυτής του ναυτιλιακού ομίλου της οικογένειας.
Η μεγάλη της αδελφή, η Eλίζα, είναι παντρεμένη με τον Nίκο Xρυσάκη και ασχολείται με τη ναυτιλιακή επιχείρηση.
H Mαρίνα, η τρίτη κόρη, είναι παντρεμένη με τον επικεφαλής της εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας του Γιώργου Προκοπίου στη Wall Street, Dynagas LNG Partners, Τόνι Λόριτζεν.
Η μικρότερη αδελφή της, Mαρία – Eλένη, μέχρι τώρα ασχολείται με τον οικονομικό σχεδιασμό και την οργάνωση, δεδομένου ότι έχει σπουδάσει στα Οικονομικά, στο Πανεπιστήμιο Μποκόνι της Ιταλίας.
Διαβάστε επίσης:
Ποιοι Έλληνες επιχειρηματίες επενδύουν στο Ελληνικό αγοράζοντας οικόπεδα και κτίρια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας