Ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου, προχώρησε στην παραγγελία άλλων οκτώ δεξαμενοπλοίων, της κατηγορίας suezmax, ανεβάζοντας τον αριθμό των υπό ναυπήγηση πλοίων σε 66 που η συνολική τους αξία ανέρχεται σε 3,8 δισ. δολάρια!

Τα πλοία, που είναι φορτηγά και δεξαμενόπλοια, έχουν παραγγελθεί στα ναυπηγεία από τις αρχές του 2022.

1

Ο ναυτιλιακός βραχίονας της Dynacom Tankers Management του Γιώργου Προκοπίου, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές που δημοσιεύει και το TradeWinds, υπέγραψε συμφωνία με το ναυπηγείο New Times Shipbuilding της Κίνας για την ναυπήγηση οκτώ πλοίων, χωρητικότητας 158.000 dwt.

Επισημαίνεται ότι η συμφωνία ανεβάζει τον αριθμό των υπό ναυπήγηση πλοίων στο ίδιο ναυπηγείο σε δέκα πλοία.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι σήμερα η εταιρεία ναυπηγεί 40 πλοία που η αξία τους προσεγγίζει τα 2,95 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ωστόσο, να υπερτονίσουμε ότι ο ακριβής αριθμός των υπό ναυπήγηση όλων των εταιρειών της οικογένειας Προκοπίου αποτελεί ένα γρίφο.

Υπογραμμίζεται ότι στα ναυπηγεία κατασκευάζονται και πλοία της Sea Traders, που διευθύνεται από την κόρη του Γιώργου Προκοπίου, Ιωάννα Προκοπίου.

Η αξία των πλοίων bulker kamsarmax υπολογίζονται σε περίπου 910 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα πλοία αυτά ναυπηγούνται σε τρία κινεζικά ναυπηγεία.

Πηγές ναυλομεσιτών εκτιμούν ότι η Dynacom θα καταβάλει ένα ποσό 81 έως και 84 εκατομμυρίων δολαρίων στη New Times για κάθε ένα από τα οκτώ suezmaxes.

Η παράδοση των τελευταίων οκτώ πλοίων, έχει προγραμματιστεί για το διάστημα 2027-2028, ενώ τα δύο προηγούμενα νεότευκτα έχουν προγραμματιστεί για την παράδοση το 2026.

Το ναυπηγείο New Times είναι ένας προνομιακός χώρος για τον Γιώργο Προκοπίου στην Κίνα. Ο Έλληνας εφοπλιστής ενίσχυσε αποφασιστικά το ναυπηγείο να εισχωρήσει στο τμήμα κατασκευής των μεγάλων δεξαμενόπλοιων τη δεκαετία του 2000.

Υπενθυμίζεται ότι ο Γιώργος Προκοπίου, για πρώτη φορά υπέγραψε συμφωνία για την κατασκευή τεσσάρων suezmaxes το 2006 και ακολούθησε συμφωνία για τέσσερα VLCC το 2010.

Εκτός από τα 10 suezmaxes που κατασκευάζονται στο Jiangsu, η Dynacom διαθέτει τέσσερα VLCC, δύο μεταφορείς προϊόντων aframax και έξι δεξαμενόπλοια LR1 υπό κατασκευή στους New Times.

Το βιβλίο παραγγελιών δεξαμενόπλοιων αποτελείται επίσης από δύο νεότευκτα VLCC στην Dalian Shipbuilding Industry Co, δύο δεξαμενόπλοια LR1 στη Yangzijiang Shipbuilding και 14 LR2 στη Shanhaiguan Shipbuilding, που είναι θυγατρική της DSIC.

Τα υπό ναυπήγηση VLCC της Dynacom κοστίζουν περίπου 115 εκατομμύρια δολάρια το ένα, ενώ τα δεξαμενόπλοια LR2 κοστίζουν περίπου 63 εκατομμύρια δολάρια το καθένα.

Τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια και τα νεότευκτα που παρήγγειλαν οι εταιρείες του Γιώργου Προκοπίου θα τροφοδοτούνται με συμβατικό καύσιμο πλοίων.

Ο Έλληνας πλοιοκτήτης πιστεύει σε μια σταδιακή μετάβαση προς το καθαρό μηδέν εκπομπής ρύπων και υποστηρίζει αποτελεσματικά πλοία με συμβατικά καύσιμα αντί για πιο πολλά υποσχόμενες αλλά ακόμα πειραματικές τεχνολογίες.

Διαβάστε επίσης:

Συγκροτήθηκε η επιτροπή για τα βραβεία ισότητας φύλων στην Κυπριακή Ναυτιλία

BIMCO: Μειώθηκε η διέλευση πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ λόγω των Χούτι κατά 51%

Οικογένεια Λογοθέτη: Εξασφάλισε έσοδα 132 εκατ. δολαρίων για την Lomar