«Ελπίζω και προσεύχομαι ο Θεός να μου δώσει χρόνια ώστε να μπορέσω να κάνω πραγματικότητα όσα ονειρεύομαι», επαναλαμβάνει συχνά ο μεγαλοεφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου.

Το όνειρό του είναι απλό: Μέσα στην επόμενη διετία να διαθέτει τον μεγαλύτερο ελληνόκτητο στόλο, που να αποτελείται από 240 και πλέον πλοία. Η προσθήκη νεότευκτων πλοίων στον στόλο των ναυτιλιακών εταιρειών του, είναι το μοναδικό όνειρο του Γιώργου Προκοπίου; Σαφώς και όχι.

1

Ο Γιώργος Προκοπίου, όπως είναι παγκοίνως γνωστό, κατέχει ένα αριθμό ακινήτων που υπερβαίνει τα 2.500 και κατά άλλους τα 3.000 ακίνητα.Η τελευταία επένδυση του στο Ελληνικό αιφνιδίασε για την αποφασιστικότητα του και για την επιμονή του να κυριαρχεί στα νότα παραλιακά προάστια.

Οι σπουδές του στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, του έδωσαν τα εφόδια όχι μόνο να σχεδιάζει οικίες και επαγγελματικά κτίρια, αλλά και τις γνώσεις να αξιοποιεί και να πολλαπλασιάζει την κτιριακή και στρεμματική του περιουσία.

Ο μεγαλοεφοπλιστής έχει αδυναμία επίσης και στα σκάφη αναψυχής. Όνειρο του, δεν ήταν μόνο να ταξιδεύει με την δική του πολυτελή και επιβλητική θαλαμηγό Dream, αλλά και να ναυπηγεί πλοία και σκάφη πολυτελείας.

Αρχικά επένδυσε στην Olympic Marine στο Λαύριο και πρόσφατα στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Η τελευταία επένδυση ήταν “μια προσφορά στην πατρίδα” όπως υποστηρίζει ο ίδιος.

Προφανώς ο Γιώργος Προκοπίου, έχει και άλλα ανεκπλήρωτα όνειρα και σίγουρα δεν γνωρίζουμε ποια όνειρα έχει ήδη εκπληρώσει.

Οι τρεις, πιο γνωστές, ναυτιλιακές εταιρείες του, είναι η Dynacom Tankers, η Sea Traders και η Dynagas LNG Partners, η οποία είναι εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο.

Οι τρεις αυτές ναυτιλιακές εταιρείες διαχειρίζονται ένα στόλο με πάνω από 150 πλοία, αξίας σχεδόν 11 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με τη VesselsValue.

Αυτή την περίοδο ο Γιώργος Προκοπίου έχει σε εξέλιξη ένα επενδυτικό πρόγραμμα ναυπήγησης πλοίων πάνω από 100 πλοία που η συνολική τους αξία, εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 8 δισ. δολάρια.

Σε αυτό τον στρατηγικό στόχο, ο Γιώργος Προκοπίου, απαλλάσσεται από τα πλοία κοντέινερ. Πριν από περίπου δύο μήνες η ναυτιλιακή εταιρεία του, Sea Traders, αποχώρησε από τον τομέα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Πούλησε το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Sofia I, μεταφορικής ικανότητας 5.100 teu, κατασκευής 2010, για περίπου 40 εκατομμύρια δολάρια, σε κινέζο αγοραστή, με σημαντικό κέρδος. Το πλοίο, όπως διέρρευσε, πωλήθηκε με υπόλοιπο ναύλωσης στον ναυτιλιακό κολοσσό AP Moller-Maersk μέχρι το τέλος Μαΐου με 26.850 δολάρια την ημέρα.

Το Sofia I και το αδελφό πλοίο Cornelia I, τα οποία δύο ναυπηγήθηκαν το 2010, αγοράστηκαν τον Απρίλιο του 2016 για μόλις 7,5 εκατομμύρια δολάρια το καθένα. Το Cornelia I των 5.100 teu (κατασκευής 2010) πουλήθηκε για 42 εκατομμύρια δολάρια τον Ιούνιο του 2021 στην MSC Mediterranean Shipping Company, για την οποία λειτουργεί ως MSC Cornelia.

Η εξομολόγηση

«Ήμουν 25-26 χρονών και πήγαινα και νηολογούσα τα πλοία. Ήμουν ο καπετάν ένας με ένα βαπόρι. Εκτελούσα χρέη γραμματέως, τηλεφωνητή, ναυλωτή και τα υπόλοιπα καθήκοντα. Άλλα έτσι τα έμαθα όλα από τη ρίζα τους. Όλα αυτά έπαιξαν τον ρόλο τους ώστε στο τέλος του 2027 θα υπάρχουν 240 βαπόρια του ομίλου μας στη θάλασσα».

Την εξομολόγηση αυτή, έκανε ο Γιώργος Προκοπίου, πριν λίγες ημέρες όταν το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛΙΝΤ), τον τίμησε για την « συνεισφορά του στην ανασύσταση της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα».

Σε αυτή την εκδήλωση, είπε ακόμη τα εξής:

«Είμαστε ευγνώμονες για το όσα μάς προσφέρει η Πατρίδα. Αυτά που κάνω προσωπικά δεν είναι τίποτα αλλά βασίζονται στους δρόμους που χάραξαν οι παλαιότεροι από μένα. Ο καθένας από την πλευρά του συμβάλλει στην ανάπτυξη του ναυτιλιακού cluster στον Πειραιά, το οποίο είναι το σημαντικότερο της Οικουμένης. Η ελληνική ναυτιλία πάει 4.000 και πλέον χρόνια, δεδομένου ότι η θάλασσα είναι στο DNA των Ελλήνων ναυτικών και επιχειρηματιών.

Ωστόσο, όποια μέτρα και οι όποιες κατευθύνσεις λαμβάνονται στη βιομηχανία θα πρέπει να λαμβάνονται με σύνεση. Πρέπει να είμαστε συνεχώς λίγο πιο μπροστά και όχι πολλά βήματα μπροστά, διότι τότε σημαίνει ότι είναι ακόμα νωρίς. Είναι κάτι που εφάρμοσα και εγώ.

Έβλεπα το βαπόρι που θα αγοράσω να είναι λίγο μπροστά από τους πολλούς. Είναι τεράστια η προσπάθεια που καταβάλλουν οι πλοιοκτήτες για την προστασία του περιβάλλοντος. Εφοπλιστές και περιβαλλοντικές οργανώσεις είμαστε στην ίδια πλευρά. Δεν θέλουμε ρύπους. Οι επιδιώξεις μας ευθυγραμμίζονται πλήρως».

Τον περασμένο Ιούνιο, με αφορμή την διεθνή έκθεση “Ποσειδώνια 2024”, το Forbes, ανέφερε ότι ο Γιώργος Προκοπίου διαθέτει 159 πλοία, αξίας 10.955,8 δισ. δολάρια.

Ο Γιώργος Προκοπίου κατατάχθηκε πέρυσι στην 20ή θέση της λίστας των Lloyd’s με τα 100 πιο επιδραστικά πρόσωπα της παγκόσμιας ναυτιλίας, όπου περιλαμβάνεται αδιάκοπα από το 2012.

Ο Γιώργος Προκοπίου, ανέλαβε την ανάταξη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, υλοποίησε τοποθετήσεις πάνω από 1 δισ. ευρώ στην ακίνητη περιουσία στην Ελλάδα και δικαιολογημένα απέκτησε το προσωνύμιο «Βασιλιάς του Real Estate».

Εντυπωσιακή κίνηση ήταν η αγορά του 30% του Αστέρα Βουλιαγμένης, προσφέροντας, περίπου 300 εκατ. ευρώ, προκειμένου να εξασφαλίσει τη συμμετοχή του στο εμβληματικό συγκρότημα της Αθηναϊκής Ριβιέρας, το οποίο από το 2016 βρίσκεται στην ιδιοκτησία επενδυτικής κοινοπραξίας με αραβικά κεφάλαια.

Ο Γιώργος Προκοπίου συμφώνησε επίσης με τη Lamda Development για την απόκτηση οικοπέδων εντός του Ελληνικού έναντι 120 εκατ. ευρώ, ενώ η συνολική επένδυση εκτιμάται στα 500 εκατ. ευρώ.

Ο Έλληνας εφοπλιστής απέκτησε και το 2% των μετοχών της Lamda με τίμημα 25,2 εκατ. ευρώ. Πριν λίγες ημέρες, η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία του Γιώργου Προκοπίου η Dynagas LNG Partners LP, γνωστοποίησε ότι το διοικητικό συμβούλιο της αποφάσισε τη διανομή 0,5625 δολάρια ανά μετοχή στη Σειρά Α για την περίοδο από τις 12 Νοεμβρίου 2024 έως και 11 Φεβρουαρίου 2025.

Ποιος είναι ο Γιώργος Προκοπίου

Ο Γιώργος Προκοπίου, σπούδασε πολιτικός μηχανικός και ασχολήθηκε με τον κατασκευαστικό κλάδο. Γεννήθηκε στις 8 Ιουνίου 1946, στην Αθήνα, που και οι δύο γονείς του ήταν πρόσφυγες· ο πατέρας του από τη Σμύρνη και η μητέρα του από την Οδησσό.

Αγόρασε το πρώτο του πλοίο το 1971, με 10 εκατ. δολάρια, το δεξαμενόπλοιο “Πενσυλβάνια” με άλλους δύο φίλους του. Σταδιακά ίδρυσε τις εταιρείες: Dynacom Tankers, Sea Traders και Dynagas.

“Όταν ήμουν έξι ετών έφτιαξα, από ένα μαδέρι ένα μικρό πλοίο. Όταν το έβαλα στη θάλασσα στην παραλία της Γλυφάδας και το οδήγησα στα κύματα ένιωσα υπέροχα. Από τότε ήξερα τι θα κάνω”, αφηγήθηκε για το πως ξεκίνησε η λατρεία του για την θάλασσα.

Τον Μάρτιο του 2015 η περιουσία του έφτανε τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια και οι εταιρείες του κατείχαν 89 πλοία σύμφωνα με το Bloomberg.

Το 2016, το ναυτιλιακό περιοδικό Lloyd’s List, τον κατέταξε 12ο στο κατάλογο των 100 ατόμων με τη μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως στη βιομηχανία.

Έχει διατελέσει μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ενώ τα τελευταία χρόνια στο συλλογικό θεσμό του ελληνικού εφοπλισμού συμμετέχει η κόρη του Ιωάννα Προκοπίου.

Το 1991 ο Γιώργος Προκοπίου ίδρυσε τη Dynacom Tankers Management Ltd , ενώ το 2004 τη Dynagas Ltd. και το 2013 την Dynagas LNG Partners LP, την οποία εισήγαγε μετοχές της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

Επισημαίνεται ότι την περίοδο 2002-2018 οι τρεις ναυτιλιακές του εταιρείες υλοποίησαν ένα πρόγραμμα κατασκευής 119 νεότευκτων πλοίων σε ναυπηγεία της Κίνας, της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας.

Το 2012 το LNG CARRIER «OB RIVER» της Dynagas, πέρασε στην ιστορία, καθώς ήταν το πρώτο LNG Carrier στο κόσμο που διέσχισε ολόκληρο το Βόρειο Πέρασμα στον Αρκτικό κύκλο (Northern Sea Route).

Είναι αδελφός του εφοπλιστή Δημήτρη Προκοπίου, που διευθύνει την ναυτιλιακή εταιρεία Centrofin. Είναι νυμφευμένος με την Αλεξάνδρα και έχουν τέσσερις κόρες: Την Ελίζα, την Ιωάννα, την Μαρίνα και την Μαρία – Ελένη.

Η Ελίζα, είναι παντρεμένη με τον Νίκο Χρυσάκη, η Ιωάννα, με τον Γιάννη Kαΐρη, η Mαρίνα, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Dynagas LNG Partners, Τόνι Λόριντζεν και η Μαρία – Eλένη ασχολείται με τον οικονομικό σχεδιασμό του ομίλου.

Τέλος, να αναφέρουμε ότι είναι πρόεδρος του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος, που εδρεύει στο εμβληματικό λόφο στο Τουρκολίμανο.

Διαβάστε επίσης:

Χάμπεκ προς Τζέι Ντι Βανς: «Να κοιτάς τη δουλειά σου!» – Εξερράγη ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών

Ο Τραμπ «εξοστρακίζει» την Ευρώπη στο Ουκρανικό: Μπορεί να μην βρίσκεται στο τραπέζι των συνομιλιών, δήλωσε από το Μόναχο ο Κέλογκ

Φλωρίδης για Τέμπη: Η βαριά κατηγορία περί της συγκάλυψης φαίνεται να κλονίζεται – Πέντε ψέματα αποκαλύφθηκαν