Για την ανάγκη ενός σταθερού θεσμικού πλαισίου στην Ελλάδα, που δεν θα αλλάζει όταν θα αλλάζει η κυβέρνηση, αναφέρθηκε ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου, ο οποίος δεν παρέλειψε να εκφράσει την δυσαρέσκεια του, που κατά το παρελθόν του έστειλαν το ΣΔΟΕ, όταν διατύπωνε ευθέως τις δυσλειτουργίες της ελληνικής γραφειοκρατίας.

Αναλυτικότερα, με τον ιδιαίτερο καυστικό του τρόπο, τόνισε: “Για αυτά που λέω σήμερα, όταν τα είπα στο παρελθόν μου έστειλαν το ΣΔΟΕ και για τα ίδια που έλεγα η Μάλτα με βράβευσαν. Έκανα δέκα χρόνια για να καθαρίσω, αν και έμειναν μερικές εκκρεμότητες από τότε”.

1

Επίσης, τόνισε ότι δεν μπορεί να στρουθοκαμηλίζουμε και να κρύβουμε το κεφάλι στο χώμα. Δεν θα πρέπει, είπε, να υπάρχουν μυστικές ειδήσεις για τα θέματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
“Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί να υπάρχουν στεγανά σε αυτά τα θεσμικά θέματα” και πρόσθεσε: Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ορκισμένος εχθρός της ελληνικής ναυτιλίας. Κάτι δεν κάνουμε καλά”, τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο ιδρυτής, της Dynacom Tankers, Sea Traders και Dynagas, αναφέρθηκε στην ομιλία του και για όλες τις νέες τάσεις και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι Έλληνες εφοπλιστές.

Ειδικότερα, είπε ότι ο χώρος της ναυτιλίας είναι χώρος με τεράστιες προκλήσεις και διαρκείς ανατροπές, στον οποίο για να επιβιώσει κανείς πρέπει να αγαπά αυτό που κάνει και να έχει υπομονή και επιμονή.

Μάλιστα, σε μια αποστροφή του λόγου του, είπε: “Πολλές φορές βρέθηκα κάτω από την επιφάνεια του νερού. Αλλά οι τράπεζες με στήριξαν γιατί έβλεπαν ένα άνθρωπο να δουλεύει μέρα και νύχτα. Πρέπει να αγαπάς αυτό που κάνεις”.

Τόνισε επίσης, ότι είναι απολύτως αναγκαία, η στενότερη συνεργασία πλοιοκτητών – κράτους και απαιτείται αλλαγή στη στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

“Είμαστε το 0,006% του πληθυσμού της Κίνας. Εμείς είμαστε 10 εκατομμύρια και αυτοί 1,5 δισ. άνθρωποι. Αλλά έχουμε μεγαλύτερη ναυτιλία, από την Κίνα που έχει ναυπηγεία, τράπεζες, πληθώρα ναυτικών, τις μεγαλύτερες εξαγωγές και εισαγωγές. Αυτό είναι το θαύμα της ελληνικής ναυτιλίας”.

“Υπάρχουν δεκαετίες στις οποίες τίποτα δεν συμβαίνει και εβδομάδες, στις οποίες συμβαίνουν τα πάντα” και πρόσθεσε: “Οι προκλήσεις που έχουμε σήμερα τόσο πολλές, που θα έλεγε κανείς ότι είμαστε παλαβοί όσοι μένουμε σε αυτή τη δουλειά και αναφέρθηκε στις πέντε προκλήσεις, οι οποίες είναι οι εξής:

Η ταχύτατη εξέλιξη της τεχνολογίας. Μπορει ένα πλοιο που αγοράζεις σήμερα να έχει «παλιώσει» από άποψη τεχνολογίας.

Μία δεύτερη είναι η αβεβαιότητα του trading. Κάνεις συμβόλαια για τριάντα χρόνια και σε τρία χρόνια έχει αλλάξει η ανθρωπότητα. Οι φίλοι γίνονται εχθροί, έρχονται κυρώσεις. Από τα γέλια και τις αγκαλιές έρχονται οι έχθρες.

Η τρίτη πρόκληση δεν είναι άλλη από τα υψηλά επιτόκια,

Μία τέταρτη πρόκληση είναι οι εμπορικοί πόλεμοι.

Σημαντική πρόκληση είναι οι νέοι κανονισμοί για τη ρύπανση.

Για να τα αντιμετωπίσεις όλα αυτά πρέπει να είσαι παλαβός.

«Η αγάπη μας για αυτό που κάνουμε σβήνει όλες τις παραπάνω προκλήσεις» και τόνισε με έμφαση:

«Όλα είναι μία ζαριά και εμείς υποστηρίζουμε τη ζαριά μας, κόντρα σε όλες τις αντιξοότητες. Μέσα στα 54 χρόνια που ασχολούμαι με τη ναυτιλία, τα έχω δει όλα. Μετανιώνω για όσα δεν έκανα. Όχι για όσα έκανα».

Στο ερώτημα πώς μπορούμε για να γίνουμε καλύτεροι, είπε: «Πάντα υπάρχει χώρος για βελτίωση. Αυτό που θα βοηθούσε πολύ θα ήταν η πιο στενή συνεργασία ανάμεσα στους πλοιοκτήτες και το κράτος. Δεν χρειάζεται να εφεύρουμε από την αρχή τον τροχό. Ας κάνουμε ό,τι κάνουν οι Κύπριοι».

Βέβαια, παραδέχθηκε στον λόγο του ότι μαζί με την Αθηνά Μαρτίνου δημιούργησαν το κυπριακό νηολόγιο και αργότερα ενίσχυσαν τη σημαία της Μάλτας.

Αναφερόμενος στην επένδυση του στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, είπε: “Οι εργαζόμενοι από πρωταθλητές της απεργίας, έγιναν εργατικότατοι και αυτό οφείλεται στο φιλότιμο τους. Ανακατεύτηκα με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Υπάρχει μεγαλύτερος ρομαντισμός από αυτό; απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Φαίδωνα Τομάζου.

Επισήμανε ακόμη πως «όταν επιμένεις και παραμείνεις σε αυτό που κάνεις, οι τράπεζες είναι εκεί να υποστηρίξουν, πρώτον αυτόν που δεν πάει στην απατεωνιά και δεύτερον αυτό που πιστεύει σε αυτό που κάνει. Όταν εισπράττεις τους ναύλους και δεν τους δίνεις στην τράπεζα και τα χρήματα αλλού, υπάρχει και αντίδραση. Είμαι ευγνώμων στον τρόπο με τον οποίο μας αντιμετωπίζουν οι τράπεζες. Αλλά έβλεπαν ότι νύχτα – μέρα ήμουν εκεί».

Ο Γιώργος Προκοπίου, όταν κλήθηκε να σχολιάσει ποιο καύσιμο θα μπορούσε να επικρατήσει στο μέλλον, παρατήρησε πως οι τεχνολογικές εξελίξεις είναι τόσο ραγδαίες και τόσο ανατρεπτικές που δεν μπορείς να κάνεις προβλέψεις και τόνισε:

“Λύσεις υπάρχουν, αλλά οι οικονομίες πρέπει να τις αντέχουν τις λύσεις. Κάθε βαπόρι που χτίζεται είναι καλύτερο από το προηγούμενο. Τα νέα πλοία έχουν 38% με 40% λιγότερη κατανάλωση και επομένως πολύ λιγότερες εκπομπές. Υπάρχει το επιθυμητό, που υπόσχονται οι πολιτικοί και υπάρχει και το εφικτό. Εμείς ως επιχειρηματίες στηρίζουμε το εφικτό και πάνω σε αυτό πορευόμαστε”.

Διαβάστε επίσης:

Μεγάλη λάμψη για την έναρξη του φετινού Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών

HALC: Να επανεξεταστεί η θέση της Τουρκίας στην έκθεση των ΗΠΑ για τις θρησκευτικές ελευθερίες

ΑΑΔΕ: Κατάσχεση 3 τόνων λαθραίων τσιγάρων στο Ελ. Βενιζέλος – 600.000€ οι διαφυγόντες δασμοί και φόροι