ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ναυλομεσιτικές πηγές υποστηρίζουν ότι, ο πλοιοκτήτης βρίσκεται σε συζητήσεις με το κινέζικο ναυπηγείο New Times Shipbuilding, με το οποίο διατηρεί μακροχρόνια συνεργασία, για την κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων VLCC και πέντε suezmaxes χωρητικότητας 158,000 dwt. Το κόστος για τα VLCC εκτιμάται στα 95 εκατ. δολάρια έκαστο και για τα μικρότερα τάνκερ στα 55 εκατ. δολάρια έκαστο.
Αν και καμία από τις δύο πλευρές δεν έχει σχολιάσει το θέμα, πηγές αναφέρουν ότι η συζήτηση βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο.
Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι, ο κ. Προκοπίου παραμένει αντίθετος με τη χρήση των scrubbers και σύμφωνα με το tradewinds, εξετάζει τις τεχνικές προδιαγραφές προκειμένου να πετύχει την καλύτερη λύση για το περιβάλλον.
Αν όλα πάνε καλά, οι υπογραφές για τη νέα παραγγελία αναμένονται μετά την αργία για τον εορτασμού της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς. Στην Κίνα και σε άλλες χώρες της Άπω Ανατολής, οι διακοπές για την υποδοχή του νέου έτους ξεκινούν στις 24 Ιανουαρίου 2020.
Σημειώνεται ότι η Dynacom αποτελεί έναν από τους καλύτερους πελάτες του ναυπηγείου New Times, καθώς υπολογίζεται ότι έχει παραγγείλει σε αυτό σχεδόν 40 πλοία κατά τα τελευταία 20 χρόνια.
Όπως αναφέρουν στελέχη της ναυτιλιακής αγοράς, η Dynacom επιλέγει συμβατικά νεότευκτα τάνκερ, καθώς εκτιμά ότι τα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο θα έχουν μικρότερο κόστος στο εγγύς μέλλον. Έτσι, δεν θα τοποθετήσει σε αυτά scrubbers.
Τα scrubbers δεν είναι λύση
O γνωστός εφοπλιστής, έχει κατά το παρελθόν εκφράσει την άποψη ότι η τοποθέτηση scrubbers στα πλοία δεν αποτελεί λύση για την προστασία του περιβάλλοντος, δεδομένου ότι η λειτουργία τους είναι η μεταφορά της ρύπανσης από τον αέρα στη θάλασσα. Παράλληλα, έχει ταχθεί υπέρ της μείωσης της ταχύτητας των πλοίων- slow steaming.
Εκτός από τον κλάδο των τάνκερ πετρελαίου, ο Γιώργος Προκοπίου δραστηριοποιείται και στην αγορά LNG. Μάλιστα, τον περασμένο Μάιο η άλλη εταιρεία του, Dynagas, προχώρησε στην παραγγελία δύο πλοίων μεταφοράς LNG, χωρητικότητας 180,000 cbm, τα οποία θα παραλάβει το 2022, ενώ υπάρχει option για την κατασκευή δύο ακόμη πλοίων.
Τα πλοία θα κατασκευαστούν με το σύστημα συγκράτησης φορτίου Mark III Flex Plus, ενώ θα είναι εξοπλισμένα με τεχνολογίες εξοικονόμησης καυσίμων.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ