• Ναυτιλία

    Γιώργος Προκοπίου (Dynagas LNG Partners): Συμφωνία για πώληση με επαναμίσθωση 4 LNG carriers έναντι 477,5 εκατ. δολ.

    • NewsRoom
    Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής Πηγή: Money Marine

    Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής Πηγή: Money Marine


    Η Dynagas LNG Partners, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, έκλεισε συμφωνία πώλησης και επαναμίσθωσης τεσσάρων πλοίων με την China Development Bank Financial Leasing (CDB Leasing).

    Η εισηγμένη στο NYSE εταιρεία πούλησε τέσσερα LNG carriers στη συνολική τιμή των 477,5 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με τα αρχεία του χρηματιστηρίου.

    Πρόκειται για τα χωρητικότητας 149,700 cbm Clean Energy και Ob River (κατασκευής 2007), το Amur River (κατασκευής 2008) και το χωρητικότητας 155,000 cbm Arctic Aurora, που ναυπηγήθηκε το 2013.

    Τα τρία πρώτα πλοία είναι ατμοκίνητα, ενώ το τέταρτο διαθέτει σύστημα πρόωσης με τριπλό ντιζελο-ηλεκτρικό σύστημα (TFDE).

    Η Dynagas LNG Partners συμφώνησε να μισθώσει ξανά τα τέσσερα πλοία για περίοδο μεταξύ πέντε και δέκα ετών, σύμφωνα με τη CDB Leasing.

    Το συνολικό ποσό των τόκων της χρηματοδοτικής μίσθωσης είναι περίπου 130 εκατ. δολάρια.

    Μετά τη λήξη της περιόδου μίσθωσης, η Dynagas LNG Partners μπορεί να αγοράσει πίσω τα πλοία από τη CDB Leasing έναντι συνολικού ποσού 95 εκατ. δολαρίων.

    Η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2024.

    Σημειώνεται ότι στις αρχές του έτους, θυγατρικές της ναυτιλιακής Dynagas του Γιώργου Προκοπίου, πούλησαν δύο πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) στην Energos Infrastructure. Την αμερικανική κοινοπραξία, που ελέγχεται κατά 80% από την εταιρεία διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων Apollo και έχει μειοψηφικό μέτοχο τη New Fortress Energy.

    Πρόκειται για τα FSRU, Transgas Force και Transgas Power, χωρητικότητας 174,000 cbm έκαστο, που κατασκευάστηκαν το 2021, και μετονομάστηκαν σε Energos Force και Energos Power.

    Το τίμημα της συναλλαγής δεν έγινε γνωστό. Ωστόσο, σύμφωνα με εκτιμήσεις ναυλομεσιτών, απέφερε στα ταμεία της ναυτιλιακής έσοδα περίπου 1 δισ. δολαρίων.

    Διαβάστε επίσης:

    Cape Shipping (Ευγενία Ανδριανοπούλου): Προσθέτει 4 νεότευκτα τάνκερ σε στόλο 16 πλοίων

    Γιάννης Κάρτσωνας (Breakwave Advisors): Περαιτέρω πιέσεις στην ναυλαγορά των VLCC

    Νότια Κορέα: Ενίσχυση με 10,75 δισ. δολάρια στα ναυπηγεία της χώρας



    ΣΧΟΛΙΑ