Αύξηση κερδών και εσόδων εμφάνισε στο πρώτο τρίμηνο του έτους η Dynagas LNG Partners, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου. Παράλληλα, η ναυτιλιακή προχώρησε στην πρόωρη αποπληρωμή δανείου που έληγε τον Σεπτέμβριο 2024.

Τα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024 ανήλθαν σε 11,8 εκατ. δολάρια έναντι 9,6 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2023, αυξημένα κατά 22,9%.

Τα έσοδα από ταξίδια κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους διαμορφώθηκαν στα 38,1 εκατ. δολάρια έναντι 37,3 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο. Αύξηση που οφείλεται κυρίως στην ενίσχυση των εσόδων από τα ταξίδια του πλοίου Arctic Aurora, μετά τη νέα συμφωνία χρονοναύλωσης με την Equinor, η οποία ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2023.

Η Dynagas ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμφωνία πώλησης και επαναμίσθωσης τεσσάρων πλοίων της, με την China Development Bank Financial Leasing (CDB Leasing), εξασφαλίζοντας κεφάλαια 345 εκατ. δολαρίων, τα οποία χρησιμοποίησε μαζί με άλλες πηγές ρευστότητας, για να αποπληρώσει πλήρως το ανεξόφλητο χρέος ύψους 408 εκατ. δολαρίων, από την πιστωτική της διευκόλυνση ύψους 675 εκατ. δολαρίων, πριν από τη λήξη της τον Σεπτέμβριο του 2024.

Ο CEO της εταιρείας, Τοny Lauritzen, σχολίασε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε μια νέα συμφωνία χρηματοδοτικής μίσθωσης με την China Development Bank Financial Leasing Co. Ltd για τέσσερα από τα LNG carriers πλοία μας. Η χρηματοδότηση αυτή, συνολικού ύψους 345 εκατ. δολαρίων, μαζί με τα διαθέσιμα ταμειακά μας αποθέματα, μας επέτρεψαν να προπληρώσουμε όλο το υφιστάμενο ανεξόφλητο χρέος μας ποσού 408 εκατ. δολαρίων πριν από τη λήξη του τον Σεπτέμβριο του 2024».

«Μετά από μια μακρόχρονη περίοδο στρατηγικής απομόχλευσης, τώρα απολαμβάνουμε σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα χρέους και ένα ευέλικτο πακέτο χρηματοδότησης, με δύο από τα πλοία μεταφοράς LNG μας να μην έχουν δανεικά βάρη. Αυτό μας τοποθετεί σε καλή θέση για την επόμενη φάση της ανάπτυξης μας», πρόσθεσε.

Αναφορικά με την απασχόληση του στόλου της εταιρείας, ο CEO της επισήμανε: «Και τα έξι πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου του στόλου μας λειτουργούν στο πλαίσιο των αντίστοιχων μακροπρόθεσμων ναυλώσεών τους με διεθνείς εταιρείες φυσικού αερίου, με μέση εναπομένουσα διάρκεια σύμβασης 6,6 έτη. Εξαιρουμένων τυχόν απρόβλεπτων γεγονότων, η εταιρεία δεν θα έχει συμβατική διαθεσιμότητα πλοίων μέχρι το 2028.

Το εκτιμώμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων ανέρχεται επί του παρόντος σε περίπου 1,07 δισ. δολάρια που ισοδυναμεί με περίπου 178 εκατ. δολάρια ανά πλοίο, στις 27 Ιουνίου 2024».

Για τις ρωσικές κυρώσεις

Σχολιάζοντας τις τελευταίες δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας η εταιρεία επισήμανε:

Στις 24 Ιουνίου 2024, η ΕΕ εξέδωσε το 14ο πακέτο κυρώσεων της, το οποίο, για πρώτη φορά, στοχεύει στον τομέα του LNG της ρωσικής οικονομίας. Οι νόμοι της ΕΕ απαγορεύουν την επαναφόρτωση φορτίων από τη χώρα σε τερματικούς σταθμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αν και τα πλοία της Dynagas κινούνται επί του παρόντος σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες και κανονισμούς των ΗΠΑ και της ΕΕ, η εταιρεία βρίσκεται στη διαδικασία αξιολόγησης των επιπτώσεων που θα έχει αυτή η νέα δέσμη κυρώσεων στις δραστηριότητές της.

Διαβάστε επίσης: 

Carnival: Κέρδη 92 εκατ. δολαρίων 

Lomar Shipping (Οικογένεια Λογοθέτη): Μέσα σε μια δεκαετία, αγόρασε 150 πλοία κοντέινερ και πούλησε τα 100!

Αθανάσιος Κοσσίδας: Η Aerio Shipmanagement πούλησε ένα τάνκερ και αγόρασε τρία