ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
«Ελπίζω και προσεύχομαι ο Θεός να μου δώσει χρόνια ώστε να μπορέσω να κάνω πραγματικότητα όσα ονειρεύομαι.» Από το μικρό πλοίο Pola στα πολλά βαπόρια και στα ακίνητα. Ο μεγιστάνας Γιώργος Προκοπίου, σε ένα ναυτιλιακό συνέδριο είχε εντυπωσιάσει όταν είπε ότι «στην τρέχουσα περίοδο, υπάρχουν τόσες ευκαιρίες που πρέπει να αγοράζουμε ό,τι πλέει».
Στο διάστημα που μεσολάβησε μέχρι σήμερα, δεν αγόρασε ό,τι επιπλέει, αλλά αγοράζει και όπου «πατεί το πόδι του και ρίχνει τη ματιά του».
Και βέβαια με όλα αυτά «μεγάλος ντόρος γίνεται γύρω από τ’ όνομά του», όπως λέει και το λαϊκό άσμα.
Σε μια άλλη αποστροφή του λόγου του, τόνισε: «Aν δεν είσαι άνθρωπος που παίρνει ρίσκα, τότε δεν κάνεις για τη ναυτιλία» και συμπλήρωσε: «Μόνο ο τολμών έχει μέλλον».
Μιλώντας σε μια βράβευση του στην Κύπρο, αποκάλυψε τις μύχιες σκέψεις του: «Mετά από 72 χρόνια που ασχολούμαι με τη ναυτιλία, μπορώ να πω ότι έκανα το χόμπι μου. Kαι έχω μετανιώσει για όσα δεν έχω κάνει και όχι για ό,τι έχω κάνει. Ελπίζω και προσεύχομαι ο Θεός να μου δώσει χρόνια ώστε να μπορέσω να κάνω πραγματικότητα όσα ονειρεύομαι».
Ο μικρόσωμος εφοπλιστής, που φοράει μόνιμα καπελάκι τζόκει, κρύβει ένα δυναμισμό, αυθορμητισμό, αποφασιστικότητα, διαθέτει ρευστότητα και γνωρίζει να αξιοποιεί το στοιχείο του αιφνιδιασμού στις επαγγελματικές του κινήσεις.
Τα τελευταία χρόνια «σαρώνει» τα φιλέτα της «Αττικής Γης», των νησιών του Αιγαίου. Πήρε τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, εισήλθε εντυπωσιακά στο Ελληνικό, διαπραγματεύεται τον Αστέρα Βουλιαγμένης, εξασφάλισε τα ακίνητα του Δημήτρη Κοντομηνά στην Ερμιονίδα, του Ευγένιου Τίγκα στη Σαρωνίδα.
Αξίζει, όμως, να επισημάνουμε ότι αυτά που αναφέρουμε είναι μόνο αυτά που γνωρίζουμε. Υπάρχουν κινήσεις του Γιώργου Προκοπίου που τις αγνοούμε, όπως μας πληροφορούν άνθρωποι του περιβάλλοντος του.
Το Mononews, πριν λίγες ημέρες, σας αποκάλυψε, ότι ο Γιώργος Προκοπίου τα τελευταία δύο χρόνια έχει επενδύσει συνολικά πάνω από 1 δισ. ευρώ σε ακίνητα στην Ελλάδα, ενώ οι επενδύσεις του στα 80 υπό ναυπήγηση πλοία του ανέρχονται σε 6.48 δισ. δολάρια!
Υπενθυμίζεται ότι επένδυσε 1,1 δισ. δολάρια σε πλοία bulk carriers, 2,10 δισ. δολάρια σε πλοία μεταφοράς gas και 3,3 σε τάνκερ.
Το σημαντικότερο στοιχείο, όμως από αυτές τις παραγγελίες, είναι το γεγονός ότι τα 6,48 δισ. δολάρια που έχει επενδύσει σε νεότευκτα πλοία, αντιστοιχούν στα αρχικά συμβόλαια των παραγγελιών.
Αν υπολογιστούν οι υπεραξίες που απέκτησαν σε αυτό το χρονικό διάστημα, η συνολική αξία των πλοίων αυτών υπερβαίνει τα 7 δισ. δολάρια.
Με άλλα λόγια, ο Γιώργος Προκοπίου, μόνο από τις υπεραξίες των νεότευκτων πλοίων, έχει κερδίζει περί τα 600 εκατ. δολάρια!
Επιπλέον να αναφερθεί ότι τον μήνα Ιούνιο, το Forbes, είχε στη λίστα με τους 50 μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές, τον Γιώργο Προκοπίου, στη δεύτερη θέση με 159 πλοία, συνολικής αξίας 10.955.8 δισ. δολαρίων.
Ο Θανάσης Μαρτίνος για τον Γιώργο Προκοπίου
Για να καταλάβουμε καλύτερα, την ποιότητα του ανθρώπου και εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, αρκεί να θυμηθούμε, τι είπε ο επιστήθιος φίλος του εφοπλιστής, Θανάσης Μαρτίνος.
Κατά την τελετή βράβευσης του Γιώργου Προκοπίου, με τα «Βραβεία Ευκράντη», ο παιδικός του φίλος, Θανάσης Μαρτίνος, αποκάλυψε τις αρετές, τις δεξιότητες και άγνωστες πτυχές της ζωής του Γιώργου Προκοπίου. Αναλυτικότερα, είπε:
«Με τον Γιώργο μας συνδέει φιλία άνω των 50 ετών. Είμαστε φίλοι με την οικογένειά του από τη γειτονιά μας, την παραλία της Γλυφάδας. Η μεγάλη αγάπη του Γιώργου εκτός από την οικογένειά του είναι η θάλασσα. Μικρός ήταν ιστιοπλόος και αυτοδύτης. Σήμερα είναι πρόεδρος του μεγαλύτερου και εμβληματικότερου ναυταθλητικού συλλόγου της Ελλάδας, του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδας. Πολιτικός μηχανικός με δραστηριότητα σε ανέγερση οικοδομών, πολύ γρήγορα στράφηκε επαγγελματικά στη ναυτιλία.
Με έφεση σε τεχνικά θέματα. Είναι και πρακτικά μηχανικός. Θυμάμαι χαρακτηριστικά στο πρώτο του πλοίο, το “Pola”, ένα παλιό φορτηγό 10.000 τόνων, είχε βουτήξει ως δύτης κάπου στη Δυτική Αφρική για να επισκευάσει, αυτοσχέδια, μια ζημιά στην προπέλα του πλοίου. Αυτό το πλοίο, το “Pola”, με τις διαδοχικές τεχνικές και άλλες περιπέτειες ήταν η διατριβή του Γιώργου στην εμπορική ναυτιλία.
Ο Γιώργος, αν και από εύπορη οικογένεια, έμαθε από μικρός τη ναυτιλία στα δύσκολα και όχι στα εύκολα. Iσως γι’ αυτό λένε ότι η γυναίκα που σε παιδεύει, εν προκειμένω η θάλασσα, είναι εκείνη που αγαπάς περισσότερο. Οι μεγαλύτερες αγάπες του είναι η σύζυγός του Αλεξάνδρα, οι κόρες και τα εγγόνια του. Αποτελούν την προτεραιότητα στη ζωή του.
Για τον Γιώργο η ναυτιλία είναι πάθος, δεν είναι μόνο επάγγελμα. Είναι πρωτοπόρος και οραματιστής, κατέχοντας τον δεύτερο μεγαλύτερο ελληνικό στόλο με πλοία LNG. Δικό του το πρώτο παγοθραυστικό LNG, παγκοσμίως, που διέσχισε και μετέφερε φορτία μέσω του Βόρειου Θαλάσσιου Περάσματος, North Sea Route. Δύο υγραεριοφόρα του είναι ναυλωμένα στη γερμανική κυβέρνηση και συμβάλλουν σήμερα στην ενεργειακή αυτάρκεια της χώρας.
Είναι διαχρονικά ο μεγαλύτερος επενδυτής στην Ελλάδα σε ακίνητα και άλλες επιχειρήσεις όπως τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και η Olympic Marine στο Λαύριο, ωφελώντας πολλαπλώς την ελληνική οικονομία. Έχει χτίσει 100άδες πλοία στην Κίνα συμβάλλοντας μαζί με άλλους Έλληνες πλοιοκτήτες στην ανάπτυξη της μεγάλης αυτής χώρας. Ο Γιώργος Προκοπίου αθόρυβα είναι παρών δίπλα σε εθνικούς σκοπούς σε περιόδους κρίσεως, όπως την περίοδο των μνημονίων”.
Ποιος είναι ο Γιώργος Προκοπίου
Ο Γιώργος Προκοπίου, σπούδασε πολιτικός μηχανικός και ασχολήθηκε με τον κατασκευαστικό κλάδο.
Γεννήθηκε στις 8 Ιουνίου 1946, στην Αθήνα, που και οι δύο γονείς του ήταν πρόσφυγες· ο πατέρας του από τη Σμύρνη και η μητέρα του από την Οδησσό.
Αγόρασε το 1971, το πρώτο του πλοίο Pola και αργότερα, με 10 εκατ. δολάρια, το δεξαμενόπλοιο “Πενσυλβάνια” με άλλους δύο φίλους του. Σταδιακά ίδρυσε τις εταιρείες: Dynacom Tankers, Sea Traders και Dynagas.
“Όταν ήμουν έξι ετών έφτιαξα, από ένα μαδέρι ένα μικρό πλοίο. Όταν το έβαλα στη θάλασσα στην παραλία της Γλυφάδας και το οδήγησα στα κύματα ένιωσα υπέροχα. Από τότε ήξερα τι θα κάνω”, αφηγήθηκε για το πως ξεκίνησε η λατρεία του για την θάλασσα.
Τον Μάρτιο του 2015 η περιουσία του έφτανε τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια και οι εταιρείες του κατείχαν 89 πλοία σύμφωνα με το Bloomberg.
Το 2016, το ναυτιλιακό περιοδικό Lloyd’s List, τον κατέταξε 12ο στο κατάλογο των 100 ατόμων με τη μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως στη βιομηχανία.
Έχει διατελέσει μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ενώ τα τελευταία χρόνια στο συλλογικό θεσμό του ελληνικού εφοπλισμού συμμετέχει η κόρη του Ιωάννα Προκοπίου.
Το 1991 ο Γιώργος Προκοπίου ίδρυσε τη Dynacom Tankers Management Ltd , ενώ το 2004 τη Dynagas Ltd. και το 2013 την Dynagas LNG Partners LP, την οποία εισήγαγε μετοχές της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
Επισημαίνεται ότι την περίοδο 2002-2018 οι τρεις ναυτιλιακές του εταιρείες υλοποίησαν ένα πρόγραμμα κατασκευής 119 νεότευκτων πλοίων σε ναυπηγεία της Κίνας, της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας.
Το 2012 το LNG CARRIER «OB RIVER» της Dynagas, πέρασε στην ιστορία, καθώς ήταν το πρώτο LNG Carrier στο κόσμο που διέσχισε ολόκληρο το Βόρειο Πέρασμα στον Αρκτικό κύκλο (Northern Sea Route).
Είναι αδελφός του εφοπλιστή Δημήτρη Προκοπίου, που διευθύνει την ναυτιλιακή εταιρεία Centrofin.
Είναι νυμφευμένος με την Αλεξάνδρα και έχουν τέσσερις κόρες: Την Ελίζα, την Ιωάννα, την Μαρίνα και την Μαρία – Ελένη.
Η Ελίζα, είναι παντρεμένη με τον Νίκο Χρυσάκη, η Ιωάννα, με τον Γιάννη Kαΐρη, η Mαρίνα, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Dynagas LNG Partners, Τόνι Λόριντζεν και η Μαρία – Eλένη, που ασχολείται με τον οικονομικό σχεδιασμό του ομίλου.
Το όραμα του για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά:
«Δεν ήρθα στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για να γίνω Πολέμαρχος, αλλά ήρθα για να επενδύσω στην τεχνολογία και να δημιουργήσουμε ένα Ναυπηγείο που θα ναυπηγεί το πλοίο από την αρχή και θα διαθέτει δικό του τεχνολογικό εξοπλισμό. Η επιθυμία μου είναι να είμαστε αυτάρκεις», είπε περιγράφοντας το όραμα του για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και πρόσθεσε:
«Η κυβέρνηση πρέπει να βάλει πλάτη, όχι μόνο για το σήμερα, αλλά να δει τι πρόκειται να γίνει στο μέλλον. Επιβάλλεται να έχει αντανακλαστικά. Η διαδικασία του διαγωνισμού ήταν διαφανής. Ενημερώθηκα για τον διαγωνισμό οκτώ μόνο ημέρες πριν την λήξη του, όταν με πληροφόρησαν ότι υπάρχει μόνο ένας ενδιαφερόμενος. Τρέξαμε και δημιουργήσαμε τις εταιρείες, να βγάλουμε τις εγγυητικές. Αλλά δεν είναι δυνατόν να σου πουλάνε ένα ναυπηγείο που δεν έχει πρόσβαση στη Θάλασσα και να σου λένε έλα να υπογράψεις μετά θα βρούμε.
Ο χώρος που θέλει ο Δήμος είναι ένας ιδανικός χώρος για μαύρισμα, αφού δίπλα του ξεφορτώνουν βενζίνες και πετρέλαια. Έχουμε την τεχνογνωσία για την κατασκευή των Mega Yachts από την Olympic Marin και θα προχωρήσουμε δυναμικά.Πολλοί θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα, το θέμα είναι τι θα δώσουν στην πατρίδα. Εμείς μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα, κοιτάτε τι έκανε ο Π. Δράγνης μόνος του στον τομέα του γιώτινγκ.
Υπάρχουν ενδιαφερόμενοι να επενδύσουν μαζί μας από όλο τον κόσμο, Γάλλοι, Αμερικάνοι, αλλά και η κυβέρνηση θα πρέπει να ζητήσει για αυτούς που θέλουν να αναλάβουν τη ναυπήγηση πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού ότι θα μας καλύψουν και θα μας θωρακίσουν αμυντικά. Στην πρώτη περίπτωση ( με τους Γάλλους), έδωσε ό,τι έδωσε, τώρα πρέπει να πάρει εγγυήσεις. Πρέπει να αποκτήσουμε δικά μας νύχια και να μη ξυνόμαστε με αλλονών τα νύχια. Ο επιχειρηματίας δεν είναι ο εχθρός, αλλά είναι ο άνθρωπος που θα επενδύσει και θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας.
Δεν ανησυχώ αν υπάρχει ναυτιλία, αλλά αν θα υπάρχει στην Ελλάδα. Αγόρασα τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά γιατί με τσίγκλισε το όραμα να τα ξαναζωντανέψω και να εστιάσω στις νέες τεχνολογίες και στις νέες δυνατότητες. Να στηριχτούμε στα νέα παιδιά. Να μην δίνουμε τα λεφτά μας στο εξωτερικό για να φτιάχνουμε πλοία και την κρίσιμη στιγμή να βγάζουν τα ηλεκτρονικά τους από την πρίζα.
Έχουμε τα πρωτιά στη ναυτιλία πρέπει να αποκτήσουμε τα πρωτιά και στη ναυπηγική βιομηχανία».
Το «βραβείο Ευκράντη»
Ο Γιώργος Προκοπίου, βραβεύτηκε με το «Βραβείο Ευκράντη» και η Επιτροπή, ανάφερε στο σκεπτικό της απόφασης:
«Ο Γιώργος Προκοπίου αποτελεί έναν επιχειρηματία της θάλασσας που, χάρη στη δυναμική παρουσία του στον άκρως ανταγωνιστικό διεθνή ναυτιλιακό στίβο αλλά και τις τεράστιες επενδύσεις σε νεότευκτα, βρίσκεται σταθερά, τα τελευταία χρόνια, στις κορυφαίες θέσεις της παγκόσμιας ναυτιλίας, σε αξία στόλου. Με την αδιαμφισβήτητα επιτυχημένη πορεία του συμβάλλει με άμεσο τρόπο στη σταθερή υπεροχή και δυναμική παρουσία των Ελλήνων στις θάλασσες του κόσμου. Η πολύχρονη διαδρομή του συνιστά ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια της ελληνικής ναυτιλίας και έχει σε μεγάλο βαθμό συμβάλει στη θεμελίωση της κυριαρχίας της σε παγκόσμιο επίπεδο.»
«Μου λένε ότι έχω δίκαιο, αλλά δεν κάνουν τίποτα…!»
Ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου, μιλώντας στο Φόρουμ με των Δελφών, στις 10 Απριλίου 2022, τόνισε ότι όταν διατυπώνει τα παράπονα του οι πολιτικοί του λένε: «Έχεις δίκιο, αλλά δεν κάνουν τίποτα…».
Οι απόψεις του είναι καθαρές, όπως ανέφερε. Περιέγραψε «τι θέλει και τι δεν θέλει να ισχύει ένας διεθνής επιχειρηματίας για να επενδύσει».
Όμως, στον «Δεκάλογό του» χώρεσαν οι προσωπικές του εμπειρίες με την ελληνική γραφειοκρατία που την χαρακτήρισε «τέρας και κτήνος».
Όσοι τον άκουσαν, κατάλαβαν ότι είναι αρκετά φιλόδοξος και έχει ένα οραματικό σχέδιο για την ανάπτυξη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και έμμεσα έθεσε και το ερώτημα και έδωσε και την απάντηση. Στο ερώτημα «Ποιος πρέπει να ναυπηγήσει τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού» ήταν κατηγορηματικός: «Πρέπει να την πάρει τη δουλειά, αυτός που θα εγγυηθεί την αμυντική θωράκιση της χώρας».
«Ο Δεκάλογος»
Ο Γιώργος Προκοπίου επίσης, έχει διατυπώσει τον περίφημο «Δεκάλογο». Στον «Δεκάλογο» του επισημαίνει τα εξής:
«Πρώτον: Δεν είναι δυνατόν να σου πουλάνε Ναυπηγεία που προϋφίστανται και να λειτουργούν 60 χρόνια και να σου λένε μετά ότι δεν έχει πρόσβαση στη θάλασσα, αλλά έλα να υπογράψεις και πήγαινε μετά να καθαρίσεις, με την Αρχαιολογία, με το Δασαρχείο, με το Δήμο, να βγάλεις τις άδειες λειτουργίας.
Δεύτερον: Όταν γίνεται ένας διαγωνισμός, θα πρέπει να προικίζεται με όλες τις απαιτούμενες χωροθετήσεις, άδειες λειτουργίας, πολεοδομικούς σχεδιασμούς, χρήσεις γης, τακτοποίηση αυθαιρέτων ώστε να μην πουλάνε διαμάντια ακατέργαστα, αλλά κατεργασμένα, το κράτος πρέπει να λύνει όλα τα θέματα και όχι ο επιχειρηματίας που αντιμετωπίζεται ως εχθρός.
Τρίτον: Δεν είναι δυνατόν το Μονακό να πληρώνει 980 εκατομμύρια ευρώ για να δημιουργήσει χώρο 70 στρεμμάτων μέσα στη θάλασσα και να πουλάνε 100-120 χιλιάδες ευρώ το τετραγωνικό μέτρο και εμείς με χιλιάδες στρέμματα καλύτερης ποιότητας στρέμματα στη θάλασσα να είναι μόνο για κατσίκες. Δεν μπορείς να θαυμάζεις τη Βενετία της Μυκόνου και τα καπετανόσπιτα στα νησιά και να μην χτίζεις με προδιαγραφές και να έχεις πρόσβαση απευθείας στη Θάλασσα,κάτι που γίνεται σε όλο τον κόσμο.
Τέταρτον: Δεν γίνεται να ανακατασκευάζεις διατηρητέο κτίριο στη Σταδίου, που προϋπήρχε 70 χρόνια και μετά από τέσσερα χρόνια από την αποπεράτωση του να μην συνδέεται με το αποχετευτικό δίκτυο διότι δεν υπάρχει εργολάβος στο Δήμο.
Πέμπτον: Δεν είναι δυνατόν να σε καλούν να επενδύσεις στην πατρίδα σου τα κέρδη που αποκόμισες στο εξωτερικό και να σου ζητούν φόρο δωρεάς, ενώ η νομοθεσία προβλέπει και την έχεις ακολουθήσει κατά γράμμα και όλοι οι υπουργοί ,πρωθυπουργοί να σου λένε έχεις δίκαιο και να βασανίζεσαι πέντε χρόνια για το αυτονόητο, αλλά να μην κάνουν τίποτα και να σου ζητάνε 880.000 φόρο δωρεάς από κάθε εκατομμύριο που βλακωδώς τα έφερες στην πατρίδα σου.
Έκτον: Δεν είναι δυνατόν ο παράδεισος του yachting να μην επιτρέπει σε σκάφη αναψυχής ακόμη και με Ευρωπαϊκή σημαία να μην ναυλώνονται και τώρα με την συζητούμενη αλλαγή του σχετικού Νόμου να γίνεται αγώνας για να επιτρέψουν ώστε να ναυλώνονται αυτά τα σκάφη πάνω από 21 μέρες στην Ελλάδα, να το σκέφτονται διότι ο Βερνίκος και ο Στελλιάτος πιέζουν τον υπουργό Ναυτιλίας και εκείνος να διστάζει να το υλοποιήσει.
Έβδομον: Δεν είναι δυνατόν ιδιωτικά σκάφη που βρίσκονται στις μάντρες και παροπλισμένα στις μαρίνες λόγω της δεινής οικονομικής κατάστασης των ιδιοκτητών, να μην επιτρέπεται έχοντας πληρώσει τον αναλογούντα ΦΠΑ και έχοντας πιστοποιητικά ασφαλείας όμοια με τα επαγγελματικά να μην επιτρέπεται ναυλώνονται.
Όγδοον: Δεν είναι δυνατόν δίπλα από τη θάλασσα σε βραχώδεις και απόκρημνες ακτές να μην επιτρέπεται να δομηθούν με προκαθορισμένο αρχιτεκτονικό ύφος και η εξώπορτα να είναι μόλος και να μπαίνεις κατευθείαν στο βαρκάκι σου, όπως γίνονται στα νησιά.
Ένατον: Δεν είναι δυνατόν να παλεύεις να συντηρήσεις με δικά σου έξοδα προϋπάρχοντες κοινόχρηστους μόλους και επί πέντε χρόνια να ασχολούνται άνθρωποι που γνωρίζουν και να μην μπορείς να πάρεις αδειοδότηση.
Δέκατον: Η κυβέρνηση του Κ. Μητσοτάκη έχει κάνει πολλά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση όσον αφορά τις επενδύσεις για να ξεμπλοκάρουν πράγματα. Αλλά πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά. Εκείνο όμως που πρέπει να να αλλάξει και είναι πολύ δύσκολο να αλλάξει, είναι η νοοτροπία των υπαλλήλων στις αρμόδιες υπηρεσίες. Πρέπει να εκπαιδεύσουν τους υπαλλήλους. Να αφήσουν τις ιδεοληψίες του παρελθόντος. Ο επιχειρηματίας δεν είναι ο εχθρός, είναι αυτός που θα αυξήσει τις θέσεις εργασίας, είναι ο καταλύτης της προόδου. Η κυβέρνηση έχει κάνει πολλά βήματα. Όμως το μαχαίρι που κρατάει δεν πρέπει να είναι λαστιχένιο. Είμαστε ναυτικό κράτος εδώ και 6.000 χρόνια. Το μέλλον δεν με ανησυχεί. Με ανησυχεί όμως αν θα υπάρχει η ναυτιλία στην Ελλάδα. Αν υπάρχει το κατάλληλο νομοθετικό και επενδυτικό πλαίσιο, όταν θα έρχονται οι ξένοι τότε να είστε σίγουροι ότι και οι Έλληνες θα είναι εδώ».
«Η θάλασσα ενώνει όλο τον κόσμο»
Ο Γιώργος Προκοπίου, συχνά μιλάει σε νέους ανθρώπους και αναλύει τις δυνατότητες που έχουν να αναπτύξουν στις δραστηριότητες της θάλασσας. Μιλώντας, σε μια εκδήλωση του«blue horizons» που συνδιοργάνωσαν o Ναυτικός Όμιλος Ελλάδος, η HELMEPA, και το Propeller Club, είπε:
«Ο ζωτικός χώρος της Ελλάδας είναι η θάλασσα. Η στεριά είναι το μικρό παράρτημα που υποστηρίζει τις θαλασσινές δραστηριότητες. Η θάλασσα είναι η λεωφόρος που μας ενώνει με όλο τον κόσμο. Στην ναυτιλία είμαστε πρωταθλητές τα τελευταία 4.000 χρόνια. Για αυτό αξίζει να δείτε με άλλο μάτι αυτή τη παγκόσμια διαρκή πρωτιά μας.
Η Κίνα η οποία έχει πληθυσμό 1,5 δισ. ανθρώπους την ώρα που η χώρα μας έχει μόλις 10 εκατ. και είναι και πρώτη σε όλα τα εμπορεύματα, ενώ στην Ελλάδα καμιά πραγματικά μεγάλη εξαγωγική ή εισαγωγική δραστηριότητα δεν έχουμε. Και όμως ακόμα η ναυτιλία μας είναι μεγαλύτερη. Είναι σπουδαίο να ασχολείσαι με κάτι που έχεις πρωτιά», σημείωσε χαρακτηριστικά απευθυνόμενος σε φοιτητές Πανεπιστημιακών Σχολών και σπουδαστές Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού.
Ο ζωτικός χώρος της Ελλάδας είναι η θάλασσα. Η στεριά είναι το μικρό παράρτημα που υποστηρίζει τις θαλασσινές δραστηριότητες. Η θάλασσα είναι η λεωφόρος που μας ενώνει με όλο τον κόσμο. Μπαίνεις σε ένα σκάφος και μπορείς να βρεθείς παντού. Σε όλη την οικουμένη. Για αυτό πρέπει να εξοικειωθούμε μαζί της να γίνουμε φίλοι της. Κολύμπι καταδύσεις ιστιοπλοΐα με μικρά και μεγαλύτερα σκάφη, να μάθετε όλοι. Η ιστιοπλοΐα διαμορφώνει χαρακτήρες, τρόπο ζωής, σφυρηλατεί την υπομονή την παρατήρηση
Υπάρχουν πολλές ιστορίες για τις κακουχίες των ναυτικών. Ναι ήταν δύσκολα. Όχι πλέον. Τα πλοία είναι σαν ξενοδοχεία. Τα μπάρκα, δηλαδή, τα συμβόλαια είναι τέσσερις με έξι μήνες. Οι αμοιβές σχεδόν αφορολόγητες. Και στα 30 έτη μπορεί να κερδίζεις 10.000 ευρώ τον μήνα. Επιπλέον θα δεις τον κόσμο. Θα αποκτήσεις εμπειρίες. Και μετά είσαι περιζήτητος για τα ναυτιλιακή γραφεία. Και όλα τα περί της ναυτιλίας υποστηρικτικά επαγγέλματα. Μεσίτες ναυλώσεων, αγοραπωλησιών, επιθεωρητών, ναυτιλιακοί πράκτορες, δικηγόροι, τράπεζες, επισκευαστικές βάσεις, ναυπηγεία, δεν έχει τέλος, ο αριθμός των επαγγελμάτων. Είμαστε στην εποχή της γνώσης όμως. Μάθετε να διαβάζετε. Ταξιδέψτε. Σε ότι κάνετε να είστε πρώτοι. Χωρίς συμβιβασμούς και κενά. Μόνο έτσι θα πατάτε γερά στα πόδια σας και δεν θα έχετε ανάγκη κανέναν. Γίνεται leaders και μέσω της εξέλιξης και της συνεχούς εμπειρίας μαθαίνεται με τα λάθη σας, και με τα λάθη των άλλων. Συνήθως οι έξυπνοι άνθρωποι μαθαίνουν με τα λάθη των άλλων. Οι πολύ – πολύ έξυπνοι. Δεν πειράζει. Ας μαθαίνουμε εμείς με τα λάθη τα δικά μας και να μην τα επαναλαμβάνουμε. Να κάνουμε μια καλύτερη Ελλάδα. Έναν καλύτερο κόσμο».
Τα βραβείο στην Κύπρο
Mε το βραβείο Cyprus Maritime Award τιμήθηκε μέσα σε πανηγυρική τελετή, ο Γιώργος Προκοπίου, για την σημαντική του στήριξη στο κυπριακό νηολόγιο, στο πλαίσιο της δεξίωσης για την έναρξη του Maritime Cyprus Conference.
Η Νατάσα Πηλίδου, πρόεδρος της Eπιτροπής του βραβείου Cyprus Maritime Award, αναλύοντας τους λόγους που βραβεύτηκε ο Γιώργος Προκοπίου, είπε:
«O Γιώργος Προκοπίου έχει μία μακρά και ουσιαστική συμβολή:
Στην ανάπτυξη του κυπριακού νηολογίου τόσο σε χωρητικότητα όσο και σε ποιότητα,
Στην ουσιαστική προβολή της κυπριακής ναυτιλίας διεθνώς,
Στη ναυτική εκπαίδευση και στήριξη του ναυτικού επαγγέλματος για τη Κύπρο.
Tα πλοία του Γ. Προκοπίου εκπροσωπούν το 3,5% του κυπριακού νηολογίου με μέσο όρο ηλικίας τα πέντε έτη. Ήταν ο πρώτος πλοιοκτήτης που ενέγραψε στο κυπριακό νηολόγιο πέντε υπερσύγχρονα state of the art – ice class πλοία μεταφοράς LNG”.
O Γιώργος Προκοπίου παραλαμβάνοντας το βραβείο τόνισε: «Tο βραβείο αυτό είναι αφιερωμένο στη Γλυφάδα, εκεί όπου γεννήθηκα και μεγάλωσα. Eκεί ερωτεύτηκα τη θάλασσα και έμαθα ότι ενώνει ηπείρους, πολιτισμούς και τους ανθρώπους. Δυστυχώς, δεν έχει γίνει κατανοητό ότι ο μόνος τρόπος για να έχουμε ευημερία και να λύνουμε τα θέματα που μας απασχολούν είναι η συνεργασία και ο δημιουργικός και καλόπιστος διάλογος. H ελληνόκτητη ναυτιλία, το μεγάλο διπλωματικό εργαλείο του ελληνισμού έχει τη δυνατότητα να εξομαλύνει επιθετικές συμπεριφορές.
Mετά από 72 χρόνια που ασχολούμαι με τη ναυτιλία, μπορώ να πω ότι έκανα το χόμπι μου. Kαι έχω μετανιώσει για όσα δεν έχω κάνει και όχι για ό,τι έχω κάνει. Eλπίζω και προσεύχομαι ο Θεός να μου δώσει χρόνια ώστε να μπορέσω να κάνω πραγματικότητα όσα ονειρεύομαι.
Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στη σύζυγό μου Aλεξάνδρα και στις τέσσερις κόρες μου Eλίζα, Iωάννα, Mαρίνα και Mαρί – Έλενα που αγάπησαν τον δρόμο που ακολούθησα και σήμερα ακολουθούν παράλληλη πορεία».
Διαβάστε επίσης:
Σύγκρουση δύο tycoons εφοπλιστών για τον Αστέρα Βουλιαγμένης, αξίας 1 δισ. ευρώ
Ράχμι Κοτς: Οι επενδύσεις ενός Τούρκου μεγιστάνα στην Ελλάδα ρίχνουν γέφυρες στο Αιγαίο
Γιώργος Προκοπίου: Είναι θαύμα που οι Έλληνες εφοπλιστές παραμένουν στην κορυφή
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΕΚΤΕΡ: Από 31 Δεκεμβρίου ξεκινά η διαπραγμάτευση των νέων μετοχών από την ΑΜΚ
- Υπουργικό Συμβούλιο: Ποια νομοσχέδια συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν
- FIFA: Τι αλλάζει «επειγόντως» για τις μεταγραφές παικτών μετά την «υπόθεση Ντιαρά»
- ΤΑΙΠΕΔ: Διαγωνισμός €78 εκατ. για τη στατική και λειτουργική αποκατάσταση των στεγάστρων Καλατράβα στο ΟΑΚΑ