Ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου, μπορεί να διαθέτει 137 πλοία, σύμφωνα με την τελευταία αναφορά του Forbes, που η συνολική τους αξία ανέρχεται σε 9.874, 4 δισ. δολάρια, ναυπηγεί 41 πλοία, σύμφωνα με τα ραπόρτα των ναυλομεσιτικών οίκων, βρίσκεται στην 33η θέση με στην λίστα της Lloyd’s List με τους 100 επιδραστικότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας, αλλά σχεδιάζει συνεχώς επιθετικές κινήσεις σε εισηγμένες εταιρείες, κλείνει παραγγελίες για ναυπήγηση πλοίων και ιδρύει νέες ναυτιλιακές εταιρείες.

Διαθέτει δεκάδες ναυτιλιακές εταιρείες, από τις οποίες οι πιο γνωστές είναι η TMS Cardiff Gas, TMS Tankers, TMS Dry, Cardiff Marine, αλλά, σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες ίδρυσε και μια καινούργια ναυτιλιακή εταιρεία, την ΑΝ Tankers.

1

Ναυλομεσιτικές πηγές ανέφεραν ότι ο Γιώργος Οικονόμου έχει προχωρημένες συζητήσεις με δύο κινεζικά ναυπηγεία για την κατασκευή δέκα πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που η αξία τους προσεγγίζει το 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια.

Τα πλοία αυτά θα χρησιμοποιούν καύσιμο LNG με δυνατότητα και δεύτερου καυσίμου.

Ο Γιώργος Οικονόμου σχεδιάζει να ενισχύσει, μετά από καιρό, την παρουσία του στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, από 6 έως και 10 νεότευκτα ναυπηγεία αξίας περίπου 1,4 δισ. δολαρίων. Τα πλοία θα έχουν μεταφορική ικανότητα 11.500 teu.

Οι ναυλομεσιτικές πηγές ισχυρίζονται ότι ο όμιλος TMS του Γιώργου Οικονόμου βρίσκεται σε συνομιλίες με τα ναυπηγεία της Κίνας, Zhoushan Changhong International Shipyard και Hengli Shipbuilding.

Το κόστος του κάθε πλοίου μεταφοράς κοντέινερ εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 140 εκατ. δολάρια. Επίσης, δεν έγινε γνωστό αν η συμφωνία για τη ναυπήγηση των δέκα πλοίων, περιλαμβάνει και συμφωνία χρονοναύλωσης.

Από τα ναυπηγεία Hengli και Zhoushan Changhong, διέρρευσε ότι τα δέκα πλοία προβλέπεται να παραδοθούν έως το 2028.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο μήνα Νοέμβριο, ο Γιώργος Οικονόμου επανήλθε στον τομέα των κοντέινερ, αφού παρήγγειλε το πρώτο νεότευκτο πλοίο boxship.

Επισημαίνεται ότι ο Γιώργος Οικονόμου, ναυπηγεί 41 πλοία, σε ναυπηγεία της Κίνα και της Νότιας Κορέας. Τα πλοία αυτά είναι μεταφοράς LNG, VLGC/VLAC, bulker και δεξαμενόπλοια.

Η τελευταία επένδυση σε boxship του Γιώργου Οικονόμου έγινε με το πλοίο Miramarin, χωρητικότητας 6.600 teu, κατασκευής 2010, το οποίο πούλησε στα τέλη του 2020.

Ωστόσο, ο Γιώργος Οικονόμου, δεν περιορίζεται μόνο στις νέες παραγγελίες και στις υπάρχουσες ναυτιλιακές εταιρείες. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ίδρυσε την ναυτιλιακή εταιρεία AN Tankers, η οποία ναυπηγεί δύο πλοία.

Η AN Tankers, ιδρύθηκε στις αρχές του 2023 και τότε η TradeWinds αποκάλυψε ότι η εταιρεία βρισκόταν πίσω από μια παραγγελία για δύο πλοία MR 50.000 dwt στο Ναυπηγείο Chengxi.

Η εταιρεία με έδρα, την οδό Αρτεμισίου 6 στη Γλυφάδα, επιβεβαίωσε την ναυπήγηση από τότε, υποστηρίζοντας ότι είχε «διαπραγματευτεί» το ζεύγος των πλοίων «για λογαριασμό τρίτου πελάτη». Το ίδιο επιχείρημα αναφέρεται και στην ιστοσελίδα της.

Η εταιρεία αναμένει την παράδοση των πλοίων Hull Nos CX5006 και C5007, το πρώτο, μέσα στο 2025 και το δεύτερο το 2026.

Η AN Tankers περιγράφει στην ιστοσελίδα της ότι είναι μια «προσφάτως συσταθείσα εταιρεία διαχείρισης πλοίων με μεγάλη εμπειρία και τεχνογνωσία» και ότι βρίσκεται «σε συζητήσεις για την προσθήκη και άλλων πλοίων» στον στόλο της.

Σύμφωνα με την Equasis, η AN Tankers παρέλαβε το πρώτο της σκάφος τον περασμένο μήνα, το Nina AN 40.400 dwt , κατασκευής 2010.

Η TradeWinds ανέφερε ότι το πλοίο πουλήθηκε σε άγνωστους αγοραστές πριν από τρεις μήνες για 24 εκατομμύρια δολάρια, που περιελάμβανε και ναύλωση.

Οι περισσότεροι ναυλομεσίτες είχαν αναφέρει την ελληνική εταιρεία Ancora Investment Trust ως νέο ιδιοκτήτη του πλοίου Nina, αλλά η TradeWinds, επισήμανε ότι αυτές οι πληροφορίες δεν είναι σωστές.

Η σύγχυση προήλθε από το γεγονός ότι στην Ancora, φέρεται ως συμπλοιοκτήτης ο Γιώργος Παράσχης , ο οποίος συμμετέχει και στην AN Tankers.

Ωστόσο, η TradeWinds τονίζει ότι η εταιρεία ελέγχεται τελικά από τον Γιώργο Οικονόμου.

Η AN TANKERS LTD, ιδρύθηκε βάσει του Ελληνικού Νόμου 89/1967, είναι μια πρόσφατα συσταθείσα εταιρεία διαχείρισης πλοίων με μεγάλη τεχνογνωσία.

 

Διαβάστε επίσης 

Σίμος Παληός: «Ο Έλληνας πρέπει να πίνει καφέ όρθιος»

Χαράλαμπος Μυλωνάς: Ο δάσκαλος, που έγινε πωλητής στο Selfridges για να σπουδάσει δικηγόρος και τελικά έγινε εφοπλιστής με 250 πλοία!

Εφιαλτικά τα σενάρια για την ελληνική ακτοπλοΐα – Η κυβέρνηση αναζητά λύσεις για να μην εκτοξευτούν τα εισιτήρια