Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Ναυτιλία

Γιώργος Ν. Μουνδρέας: Τα κέρδη από την θάλασσα, τα επενδύει στην στεριά

Ο εφοπλιστής Γιώργος Μουνδρέας

Ο εφοπλιστής Γιώργος Μουνδρέας

Ο Γιώργος Ν. Μουνδρέας είναι ένας από τους Έλληνες εφοπλιστές της νέας γενιάς, που μέρος των κερδών που αποκόμισαν τα τελευταία χρόνια από την εκμετάλλευση των πλοίων τους και την πώληση των γηρασμένων πλοίων τους, τα επενδύουν στη στεριά.

Οι πιο πρόσφατες, εντυπωσιακές ομολογουμένως επενδύσεις, είναι η συμμετοχή στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Παγκρήτιας Τράπεζας, όπου με 4 εκατ. ευρώ, εξασφάλισε το 6% των μετοχών της, ενώ χθες πληροφορηθήκαμε ότι μέσω της Green Hydepark Investment Limited που του ανήκει, θα καταθέσει 16,8 εκατ. ευρώ για την κεφαλαιακή αύξηση της Intralot.

Ο Γιώργος Ν.Μουνδρέας, είναι γιος του Νικόλα Μουνδρέα, για τον οποίο έχουμε μάθει περισσότερα πράγματα για την σχέση του με την παρουσιάστρια – δημοσιογράφο, Έλλη Στάη, παρά από την ενασχόληση του με την ναυτιλία.

Ο Γιώργος Μουνδρέας είναι νυμφευμένος με την Χριστίνα Λεντούδη.

Ο βασικός ναυτιλιακός βραχίονας της οικογένειας είναι η NGM Energy, η οποία διαθέτει 38 ποντοπόρα πλοία, από τα οποία τα 12 είναι δεξαμενόπλοια.

Η ναυτιλιακή παράδοση

Η καταγωγή της οικογένειας Μουνδρέα, είναι από την Τραχήλα της Μάνης και ο Γεώργιος Μιχαήλ Μουνδρέας (1896 – 1968) θεωρείται ο πρόδρομος της ναυτιλιακής παράδοσης. Το 1916 εγακαταστάθηκε στον Πειραιά και ασχολήθηκε με την πρακτόρευση και την ναύλωση πλοίων.

Αμέσως μετά τον πόλεμο, η οικογενειακή επιχείρηση, σταδιακά μπήκε και στην πλοιοδιαχείριση. Το 1960, ο 21χρονος ( γεννήθηκε το 1939) τότε Νικόλας Μουνδρέας άρχισε να εργάζεται στην εταιρεία, ενώ παράλληλα σπούδασε στο Πάντειο και στην Νομική Σχολή. Στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακό στην πρωτεύουσαν της Μεγάλης Βρετανίας.

Στο Λονδίνο, διαμόρφωσε ένα κύκλο γνωριμιών που του επέτρεψε να επενδύσει σε συμπλοικτησίες. Η μοίρα τον έφερε να γνωρίσει τον καπετάν Νικόλα Ι. Φράγκο, με τον οποίο συνδέθηκαν με στενή φιλία και από κοινού ίδρυσαν την εταιρεία Good Faith.

Η εταιρεία αυτή διαχειρίστηκε περισσότερα από 170 πλοία και για δεκαετίες θεωρείτο ως η μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες του ελληνόκτητου στόλου.

Ωστόσο, ο Νικόλας Μουνδρέας, συνέχισε να εργάζεται και να συνεργάζεται στην οικογενειακή επιχείρηση, ως ναυλομεσίτης. Το 1974, όμως, αποχώρησε και δημιούργησε την Nicholas G. Moudreas S.A. και δραστηριοποιήθηκε αυτόνομα στις ασφαλίσεις πλοίων ναυλώσεις, πλοιοδιαχείριση.

Στο τέλος της δεκαετίας του ’80, ο Νικόλας Μουνδρέας, απόκτησε δικά του πλοία, ενώ συμμετείχε και στην Good Faith, με τον Νικόλα Ι. Φράγκο.

Στην εταιρεία, από τα μέσα του 1990, συμμετέχουν και τα παιδιά του, Χαρίκλεια, Ναταλία και Γιώργος.

Η Ναταλία Μουνδρέα είχε παντρευτεί τον Γιώργο Μπαρμπαλιά, γιο του αρχιτέκτονα Ηλία Μπαρμπαλιά, με το οποίο έχουν πλέον χωρίσει.

Η άλλη κόρη του, η Χαρίκλεια, παντρεύτηκε, τον Οκτώβριο του 2011, τον Ηλία Παπαϊωάννου, καθηγητή Οικονομικών στο Dartmouth College και το Harvard, και γιο του πρώην υπουργού Δικαιοσύνης, Μιλτιάδη Παπαϊωάννου.

Οι δύο θυγατέρες του Νικόλα Μουνδρέα, έχουν σημαντικές σπουδές στο London School of Economics και στο City University.

Το 2002, η εταιρεία άρχισε να επενδύει σε νεότευκτα πλοία, με την κατασκευή δύο δεξαμενοπλοίων σε ναυπηγείο της Νότιας Κορέας.

Την διετία 2011 – 2012, η ναυτιλιακή εταιρεία NGM Energy, ήδη διέθετε ένα στόλο που αποτελείτο από εννέα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών.

Η εταιρεία πέρασε δύσκολες στιγμές, εξ αιτίας της υπόθεσης του φορτηγού πλοίου «Smart», χωρητικότητας 151.279 dwt, το οποίο ήταν φορτωμένο με άνθρακα, που κατά τον απόπλου του από το Richard Bay στη Νότια Αφρική προσάραξε σε ύφαλο στην είσοδο του λιμανιού, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ρωγμή πάνω από 10 μέτρα και να προκληθούν τεράστιες ζημίες.

Η ασφαλιστική κάλυψη έγινε από το North of England Protecting & Indemnity Association που κλήθηκε να αποζημιώσει για τις περιβαλλοντικές βλάβες που προκάλεσε το «Smart» και με 110 εκατ. δολάρια. Οι ζημιές του πλοίου ανήλθαν σε 12,5 εκατ. δολάρια.

Διαβάστε επίσης:

Στυλιανίδης: Η χρηματοδότηση και άλλες τρεις προκλήσεις για την ναυτιλία

Ναυτιλιακές Εταιρείες: Αναθεωρείται το πλαίσιο αξιολόγησης και αναφοράς για τη χρηματοδότηση

Τζέρι Καλογηράτος: Στα $7 δισ. η επένδυση για τον «πράσινο στόλο» της Capital

──────────────────                           

Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023

Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023: Όλες οι εξελίξεις

Οδηγός Εκλογών – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε