Ο πρόεδρος της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, Γεώργιος Κουμπενάς, επισήμανε στην πρόσφατη γενική συνέλευση της ΕΚΦΝ ότι η Ένωση με τα μέλη της, έκαναν όλες τις επιβαλλόμενες ενέργειες την περίοδο της πανδημίας, με συνεχείς παρεμβάσεις προς την Κεντρική Διοίκηση και όλους τους αρμόδιους παράγοντες, προκειμένου να υπάρξουν οι αναγκαίες ρυθμίσεις, προς διευκόλυνση της κινήσεως των πλοίων και των μεταφερομένων με αυτά επιβατών – τουριστών. Η συνεργασία με τις τοπικές Αρχές των λιμένων προορισμών κρουαζιέρας, ήταν σε καθημερινή βάση και με τη συνδρομή των κατά τόπους εκπροσώπων των διαχειριστριών εταιρειών.

Κορυφαίο θέμα που έχει προταθεί προς ρύθμιση, τόνισε ο Γιώργος Κουμπενάς, είναι η χάραξη Εθνικής στρατηγικής για την κρουαζιέρα με βάση:

1

Τους σημερινούς Ελληνικούς προορισμούς και αυτούς του μέλλοντος που υπάρχει συνεχώς ενδιαφέρον.

Τις υποδομές των λιμένων.

Τις διαστάσεις των πλοίων.

Τα ενδιαφέροντα για την ανάπτυξη του home porting.

Τις δυνατότητες εξυπηρέτησης των επιβατών – επισκεπτών για να αποφεύγονται οι ταλαιπωρίες κλπ.

“Θα συνεχίσουμε τον αγώνα, πρόσθεσε ο Γιώργος Κουμπενάς, σύμφωνα με τα προγράμματα δράσης, ώστε να μπορέσουμε να επιτύχουμε την επίλυση όσο το δυνατό περισσοτέρων θεμάτων που απασχολούν τον κλάδο, προκειμένω για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πλοίων αλλά και των διαχειριστριών εταιρειών, σύμφωνα πάντα με τις εξελίξεις της εποχής, τη τεχνολογική ανάπτυξη και αυτά που επιβάλλει η ελεύθερη αγορά στον Διεθνή στίβο” και πρόσθεσε:

“Η παρακολούθηση θεμάτων με ενδιαφέρον για τον κλάδο, που εξετάζονται από τα Διεθνή και Κοινοτικά Όργανα, γίνεται με συστηματικό τρόπο και για όλο το φάσμα που έχει σχέση με την λειτουργία των πλοίων (Safety – Security – Θέματα STCW και ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια τα θέματα σχετικά με το ατμοσφαιρικό Περιβάλλον).

Η εγγραφή νέων Μελών, είναι μία ακόμη ικανοποίηση και αναγνώριση του Φορέα μας για το έργο που επιτελείται”.

Το συνέδριο

Στη συνέχεια έλαβε χώρα Συνέδριο, το οποίο οργανώθηκε σε συνεργασία με τον Δήμο Πειραιά και αφορούσε την Προστασία του ατμοσφαιρικού περιβάλλοντος από τις εκπομπές ρύπων που προκαλούνται από την λειτουργία των μηχανών των πλοίων – περίπτωση πλοίων που ελλιμενίζονται στον κεντρικό επιβατηγό λιμένα Πειραιά. Ομιλητές από τον χώρο της Κεντρικής Διοίκησης, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των Διεθνώς Αναγνωρισμένων Νηογνωμόνων, καθώς και τον χώρο του θαλάσσιου τουρισμού, που ασχολούνται με τον σχεδιασμό, την κατασκευή πλοίων, την παρακολούθηση λειτουργίας των σε όλους τους τομείς, πήραν τον λόγο και αναφέρθηκαν στις προσπάθειες που καταβάλλονται, προκειμένου για την μείωση της εκπομπής ρύπων από την λειτουργία των μηχανών των πλοίων, σύμφωνα με τις Αποφάσεις του ΙΜΟ, καθώς και των Διεθνών Διασκέψεων για το Περιβάλλον, με τα ιστορικά Πρωτόκολλα όπως αυτών του Κιότο και των Παρισίων.

Σκοπός της πρωτοβουλίας αυτής των δύο Φορέων, ήτο να γίνει γνωστή η προσπάθεια που καταβάλλεται για την καταπολέμηση του φαινομένου του θερμοκηπίου, με στόχο την καλύτερη ποιότητα ζωής των κατοίκων, ιδιαίτερα στους λιμένες προορισμούς κρουαζιέρας, να ζουν σε ένα όσο το δυνατόν καθαρό ατμοσφαιρικό περιβάλλον. Το θέμα αυτό είναι επίκαιρο, ασχολούνται τα τελευταία χρόνια όλοι οι αρμόδιοι φορείς στον Διεθνή, Κοινοτικό και Εθνικό μας χώρο, με στόχο την μείωση των ρύπων που προκαλούνται από κάθε μορφής δραστηριότητα στην στεριά, αέρα και θάλασσα.

Ο κλάδος της ναυτιλίας, είναι από τους λιγότερο υπεύθυνους για τη ρύπανση του ατμοσφαιρικού περιβάλλοντος. Η ευθύνη του περιορίζεται στο 2,7 %. Παρόλα ταύτα, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός – ΙΜΟ – ο οποίος ασχολείται με όλα τα θέματα της ναυτιλίας, δίδει ιδιαίτερη σημασία στα θέματα που αφορούν το ατμοσφαιρικό περιβάλλον.

Ο χαρακτηρισμός θαλάσσιων περιοχών ως Emission Control Areas (ECA’s), σημαίνει διέλευση πλοίων με μειωμένη παραγωγή ρύπων, ανθρακούχων ρύπων, όπως το θείο, που έχει οριστεί στο 0,1 %. Σχετική απόφαση για την Μεσόγειο τίθεται σε ισχύ από 1/5/2025, που στοχεύει στην βελτιωμένη ποιότητα αέρα διά συνόλου 150 εκ. ανθρώπων.

Η εγκατάσταση παροχής ηλεκτρικού ρεύματος στους λιμένες, το γνωστό cold ironing, για τροφοδότηση των πλοίων, είναι ένα ακόμη μέτρο που στοχεύει στο να μην λειτουργούν οι μηχανές των κατά τη διάρκεια παραμονής των εκεί, προς όφελος του πληθυσμού που παραμένει πέριξ των περιοχών αυτών.

Διαβάστε επίσης

600 δεξαμενόπλοια μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο – Οι ΗΠΑ επέβαλαν κυρώσεις σε 20 ναυτιλιακές εταιρείες για μεταφορά ιρανικού πετρελαίου

Κέρδη 24,88 δισ. ευρώ είχε η Γαλλική εταιρεία CMA CGM