ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Επίσης, τόνισε ότι έχει τεθεί θέμα χάραξης Εθνικής στρατηγικής για την κρουαζιέρα με βάση:
• Τους σημερινούς Ελληνικούς προορισμούς και αυτούς του μέλλοντος που υπάρχει συνεχώς ενδιαφέρον.
• Τις υποδομές των λιμένων.
• Τις διαστάσεις των πλοίων.
• Τα ενδιαφέροντα για την ανάπτυξη του home porting.
• Τις δυνατότητες εξυπηρέτησης των επιβατών – επισκεπτών για να αποφεύγονται οι ταλαιπωρίες κλπ.
Στη συνέχεια, ακολούθησε συνέδριο, το οποίο οργανώθηκε σε συνεργασία με τον Δήμο Πειραιά και αφορούσε την προστασία του ατμοσφαιρικού περιβάλλοντος από τις εκπομπές ρύπων που προκαλούνται από την λειτουργία των μηχανών των πλοίων – περίπτωση πλοίων που ελλιμενίζονται στον κεντρικό επιβατηγό λιμένα Πειραιά.
Ομιλητές από τον χώρο της Κεντρικής Διοίκησης, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των Διεθνώς Αναγνωρισμένων Νηογνωμόνων, καθώς και τον χώρο του θαλάσσιου τουρισμού, που ασχολούνται με τον σχεδιασμό, την κατασκευή πλοίων, την παρακολούθηση λειτουργίας των σε όλους τους τομείς, πήραν τον λόγο και αναφέρθηκαν στις προσπάθειες που καταβάλλονται, προκειμένου για την μείωση της εκπομπής ρύπων από την λειτουργία των μηχανών των πλοίων, σύμφωνα με τις Αποφάσεις του ΙΜΟ, καθώς και των Διεθνών Διασκέψεων για το Περιβάλλον, με τα ιστορικά Πρωτόκολλα όπως αυτών του Κιότο και των Παρισίων.
Σκοπός της πρωτοβουλίας αυτής των δύο Φορέων, ήτο να γίνει γνωστή η προσπάθεια που καταβάλλεται για την καταπολέμηση του φαινομένου του θερμοκηπίου, με στόχο την καλύτερη ποιότητα ζωής των κατοίκων, ιδιαίτερα στους λιμένες προορισμούς κρουαζιέρας, να ζουν σε ένα όσο το δυνατόν καθαρό ατμοσφαιρικό περιβάλλον.
Το θέμα αυτό είναι επίκαιρο, ασχολούνται τα τελευταία χρόνια όλοι οι αρμόδιοι φορείς στον Διεθνή, Κοινοτικό και Εθνικό μας χώρο, με στόχο την μείωση των ρύπων που προκαλούνται από κάθε μορφής δραστηριότητα στην στεριά, αέρα και θάλασσα.
Ο κλάδος της ναυτιλίας, είναι από τους λιγότερο υπεύθυνους για τη ρύπανση του ατμοσφαιρικού περιβάλλοντος. Η ευθύνη του περιορίζεται στο 2,7 %. Παρόλα ταύτα, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός – ΙΜΟ – ο οποίος ασχολείται με όλα τα θέματα της ναυτιλίας, δίνει ιδιαίτερη σημασία στα θέματα που αφορούν το ατμοσφαιρικό περιβάλλον.
Ο χαρακτηρισμός θαλάσσιων περιοχών ως Emission Control Areas (ECA’s), σημαίνει διέλευση πλοίων με μειωμένη παραγωγή ρύπων, ανθρακούχων ρύπων, όπως το θείο, που έχει οριστεί στο 0,1 %. Σχετική απόφαση για την Μεσόγειο τίθεται σε ισχύ από 1/5/2025, που στοχεύει στην βελτιωμένη ποιότητα αέρα διά συνόλου 150 εκ. ανθρώπων.
Η εγκατάσταση παροχής ηλεκτρικού ρεύματος στους λιμένες, το γνωστό cold ironing, για τροφοδότηση των πλοίων, είναι ένα ακόμη μέτρο που στοχεύει στο να μην λειτουργούν οι μηχανές των κατά τη διάρκεια παραμονής των εκεί, προς όφελος του πληθυσμού που παραμένει πέριξ των περιοχών αυτών.
Διαβάστε επίσης:
Προς έγκριση στην ΕΣΑΛ το νέο master plan του λιμένα της Σύρου