ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η νέα εποχή για τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας του δρ Γιώργου Κόρου άρχισε με τη συνεργασία τους με τη Naval Group.
Το ελληνικό ναυπηγείο σήμερα Δευτέρα θα παραδώσει εξοπλισμένα blocks που προορίζονται για τη φρεγάτα «Φορμίων» που ναυπηγούνται για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού.
Σήμερα το πρωί στις εγκαταστάσεις των Ναυπηγείων Σαλαμίνας, που βρίσκονται στην Πούντα στα Αμπελάκια Σαλαμίνας θα γίνει η επίσημη τελετή παράδοσης των εξοπλισμένων τμημάτων Blocks της ελληνικής φρεγάτας Belharra (FDI) «Φορμίων» του Πολεμικού Ναυτικού από την Naval Grup «για την τελική ανέγερση».
Ο δρ Γιώργος Κόρος, είναι ένας νέος επιστήμονας που διευθύνει τα «Ναυπηγεία Σαλαμίνας» και όραμα του είναι να προσδώσει, και με τις δικές του δυνάμεις «στη Ναυπηγοεπισκευή της Ελλάδας το κύρος που της αρμόζει».
Η εκτίμηση του και πεποίθηση του είναι ότι πλέον η Ελλάδα είναι ανταγωνιστική με τα γειτονικά ναυπηγεία, αλλά και με τα ναυπηγεία της Μαύρης Θάλασσας και έχει τις προϋποθέσεις να κατασκευάσει «εξαιρετικά πλοία σε ανταγωνιστικές τιμές». «Χρειαζόμαστε μυαλά και χέρια», λέει συχνά και επισημαίνει ότι «στο ναυπηγείο του, και παλιά και τώρα, βάζουμε ανθρώπους στη δουλειά».
Επίσης, τονίζει ότι «τα Μηχανουργεία του Πειραιά κάνουν εξαιρετικές εργασίες, ενώ υπάρχουν δεκάδες εταιρείες που υποστηρίζουν όλες τις εργασίες και την τεχνογνωσία που απαιτούνται σε ένα πλοίο»
«Είμαστε το μόνο ναυπηγείο στην Ευρώπη, υποστηρίζει, που έχει εκτελέσει τέτοια έργα και το πρώτο ναυπηγείο διεθνώς που δημιούργησε το διπλό τοίχωμα μεταφέροντας τους υπάρχοντες διαμήκεις φράχτες των πλοίων προς το εξωτερικό τοίχωμα αντί να κατασκευάσουμε νέους φράκτες».
Επισημαίνεται ότι στις άμεσες υποχρεώσεις, του Ναυπηγείου Σαλαμίνας είναι, η κατασκευή pre-outfitted hull blocks, δηλαδή τμημάτων του κύτους και της υπερκατασκευής γαλλικής φρεγάτας, τα οποία είναι εξοπλισμένα με συστήματα σωληνώσεων, βάσεις και στηρίγματα ηλεκτρολογικού και μηχανολογικού εξοπλισμού, συστήματα πρόσβασης κλπ.
Το Salamis Shipyards ιδρύθηκε το 1974 και, σε όλη την ιστορία του, έχει ταυτιστεί με αξιόλογο ναυτικό έργο, έχοντας ναυπηγήσει μεγάλο αριθμό σκαφών κάθε είδους. Συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πέντε πρώτα μεγαλύτερα ναυπηγεία στην Ελλάδα και το μοναδικό ναυπηγείο που ειδικεύεται σε καινοτόμες εξελιγμένες μετατροπές.
Θεωρείται εξειδικευμένο σε εξελιγμένα έργα και πλοία. Είναι επίσης πιστοποιημένος ανάδοχος για το υπουργείο Άμυνας της Ελλάδας και είναι πλήρως πιστοποιημένος σύμφωνα με το DIN EN ISO 9001:2015.
Μιλώντας για τις δυνατότητες των Ναυπηγείων Σαλαμίνας, έχει επισημάνει παλαιότερα τα εξής:
«Τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας είναι ενεργά εδώ και δεκαετίες σε όλους τους κλάδους της ναυπηγικής βιομηχανίας. Πέρα από την επισκευή, η οποία παρουσιάζει άνθηση πάλι στη χώρα μας, τα ναυπηγεία μας θεωρούνται πρωτοπόρα, σε τουλάχιστον ευρωπαϊκό επίπεδο, στις νέες κατασκευές και τις μετασκευές.
Συγκεκριμένα, έχουν χτίσει σειρά πλοίων, χωρητικότητας έως και 100.000 τόνων DWT, χρησιμοποιώντας τα ρουμάνικα ναυπηγεία ως υπεργολάβους για την κατασκευή του κύτους, ενώ παράλληλα θεωρούνται εξειδικευμένα στις δύσκολες και εξειδικευμένες μετασκευές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μετασκευές, έργα σαφώς δυσκολότερα από τις κατασκευές, είναι αυτές που μας έχουν προσδώσει φήμη, καθώς έχουμε πρώτοι εκτελέσει έργα που στη συνέχεια έδειξαν το δρόμο σε άλλα διεθνή ναυπηγεία. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι μετασκευές δεξαμενόπλοιων σε πλοία ξηρού φορτίου διπλού τοιχώματος.
Είμαστε το μόνο ναυπηγείο στην Ευρώπη που έχει εκτελέσει τέτοια έργα και το πρώτο ναυπηγείο διεθνώς που δημιούργησε το διπλό τοίχωμα μεταφέροντας τις υπάρχουσες διαμήκεις φράχτες των πλοίων προς το εξωτερικό τοίχωμα αντί να κατασκευάσουμε νέες φράκτες, μειώνοντας έτσι χρόνο και κόστος. Και το κάναμε με το πλοίο σε κατάσταση πλεύσης. Το τελευταίο μάλιστα ήταν και “αντικείμενο στοιχήματος” μεταξύ κορυφαίων στελεχών ναυπηγείων της Αγγλίας, όπως με είχε ενημερώσει ο επιβλέπων καθηγητής του διδακτορικού μου γιατί θεωρούνταν αδύνατο. Αυτή μας την τεχνική αντέγραψαν μετά πολλά ναυπηγεία της Άπω Ανατολής.
Ο αριθμός των εργαζομένων μας είναι δυναμικός και μεταβάλλεται ανάλογα με τις ανάγκες των project, έχοντας φτάσει και τους 500 άμεσα απασχολούμενους με περίπου 500 επιπλέον μέσω υπεργολάβων».
Τα εξοπλισμένα Blocks που κατασκευάστηκαν στο ναυπηγείο Σαλαμίνας θα μεταφερθούν στο Γαλλικό ναυπηγείο Lorient, προκειμένου να ενωθούν με άλλα blocks στη μόνιμη δεξαμενή του γαλλικού ναυπηγείου για την ολοκλήρωση του πλοίου.
Ο Γιώργος Κόρος, θεωρεί ιδιαίτερη τιμή και νιώθει υπερήφανος «για το γεγονός ότι πλέον είμαστε μόνιμο τμήμα του Supply Chain , της εφοδιαστικής αλυσίδας της Naval Group για τις φρεγάτες Belharra εν γένει, όχι μόνο για τις ελληνικές».
Διαβάστε επίσης:
Στο προσκήνιο επιστρέφουν τα τάνκερ VLCC – Οι Έλληνες εφοπλιστές που πρωταγωνιστούν
Capital Product Partners (Βαγγέλης Μαρινάκης): Στα $204,1 εκατ. τα διαθέσιμα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κύπρος: Εντάχθηκε στην λίστα των ΗΠΑ για συμμετοχή σε προγράμματα στρατιωτικής εκπαίδευσης
- Βούλιαζει η Wall Street μετά τις ανανεωμένες προβλέψεις της FED
- Marc Benioff (CEO Salesforce): «Όχι» στην πώληση του Τime στον όμιλο Ant1
- International Chamber of Shipping: Νέος Γενικός Γραμματέας ο Θωμάς Α. Καζάκος