Κορυφώνεται η κόντρα ανάμεσα στον Γιώργο Οικονόμου και την οικογένεια Παληού, καθώς ο εφοπλιστής υπέβαλε πρόταση εξαγοράς των μετοχών της ναυτιλιακής Performance Shipping στην τιμή των 3 δολαρίων ανά μετοχή.

Στο άκουσμα της είδησης ο τίτλος της εταιρείας εκτοξεύτηκε κατά σχεδόν 28% στη συνεδρίαση της Τετάρτης, κλείνοντας στα 2,15 δολάρια.

1

Mε την νέα κίνηση ο Γιώργος Οικονόμου επιχειρεί να αυξήσει το ποσοστό του στην εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία και να πιέσει για την αλλαγή των μελών του διοικητικού της συμβουλίου.

Η Sphinx Investment Corp. εταιρεία συμφερόντων του κ. Οικονόμου, κατέθεσε πρόταση στη SEC για την εξαγορά των όλων των εκδοθέντων και σε κυκλοφορία κοινών μετοχών, ονομαστικής αξίας 0,01 δολαρίων ανά μετοχή της Performance Shipping, συμπεριλαμβανομένων των σχετικών δικαιωμάτων αγοράς προνομιούχων μετοχών που εκδόθηκαν με βάση τη Συμφωνία Δικαιωμάτων Μετοχών, στις 20 Δεκεμβρίου 2021, έναντι 3 δολαρίων ανά μετοχή.

Η προσφορά θα λήξει στις 8 Νοεμβρίου 2023, εκτός αν η Sphinx παρατείνει την διάρκεια της.

Σημειώνεται ότι ο κ. Οικονόμου εξακολουθεί να κατέχει 1.033.859 μετοχές της Performance Shipping, ωστόσο, το ποσοστό του στην εταιρεία μειώθηκε σε 8,8% από 9,1% που ήταν πριν, καθώς στο τέλος Σεπτεμβρίου 2023, ο αριθμός των κοινών σε κυκλοφορία μετοχών της αυξήθηκε σε 11.734.683 από 11.309.236 που ήταν στο τέλος Αυγούστου.

Την ίδια ώρα, η βασική μέτοχος και πρόεδρος της ναυτιλιακής Αλίκης Παληού, μέσω της Mango Shipping Corp. κατέχει 24,255,692 μετοχές, ποσοστό 67,4%.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα η επενδυτική τράπεζα Maxim Group ξεκίνησε την κάλυψη της εταιρείας δίνοντας σύσταση «αγορά» για τη μετοχή της και τιμή στόχο τα 4 δολάρια, σχεδόν διπλάσια δηλαδή από τα τρέχοντα επίπεδα.

Πρόταση για αλλαγή Δ.Σ.

Εκτός από την πρότασης εξαγοράς, η Sphinx και ο Γιώργος Οικονόμου επανήλθαν και στο θέμα αλλαγής των μελών του Δ.Σ. της ναυτιλιακής, με νέα επιστολή που απευθύνεται στην επόμενη γενική συνέλευση των μετόχων και ζητά την ψήφο τους για τα εξής θέματα:

Την εκλογή του Γιάννη Λιβέρη ως μέλος του Δ.Σ..

Πιστεύουμε ότι ο κ. Λιβέρης θα ήταν μια πολύτιμη προσθήκη στο Διοικητικό Συμβούλιο καθώς είναι ένα έμπειρο στέλεχος με φρέσκια σκέψη που θα ενεργήσει προς το συμφέρον των κατόχων κοινών μετοχών στο σύνολο τους και θα προωθήσει μεταρρυθμίσεις στο πλαίσιο της εταιρικής διακυβέρνησης της εταιρείας που είναι απαραίτητες για να “ξεκλειδώσει” την αξία της κοινής μετοχής, η οποία είναι παγιδευμένη από την υφιστάμενη κεφαλαιακή δομή της εισηγμένης, αναφέρει μεταξύ άλλων ο Γιώργος Οικονόμου.

Παράλληλα υποστηρίζει ότι το σημερινό Δ.Σ. έχει επικεντρωθεί στα συμφέροντα του βασικού μετόχου, της Mango Shipping της Αλίκης Παληού, του Ανδρέα Μιχαλόπουλου (CEO της εταιρείας και συζύγου της Αλίκης Παληού) και της Mitzela Corp. (συμφερόντων του κ. Μιχαλόπουλου).

Παραίτηση τεσσάρων μελών

Ο Γιώργος Οικονόμου ζητά από τους μετόχους να στηρίξουν την πρόταση παραίτησης των Ανδρέα Μιχαλόπουλου, Loïsa Ranunkel, Άλεξ Παπαγεωργίου και Μιχάλη Μπουτάρη από το διοικητικό συμβούλιο.

Όπως επισημαίνει, η εταιρεία έχει επείγουσα ανάγκη για νέα εποπτεία και ηγεσία.

Η υιοθέτηση αυτών των ψηφισμάτων θα δώσει την ευκαιρία στους μετόχους να εκφράσουν δημόσια την απώλεια εμπιστοσύνης απέναντι στο υφιστάμενο ΔΣ και στις ικανότητες των μελών της και θα στείλει ένα μήνυμα για άμεση αλλαγή, επισημαίνει η Sphinx.

Αύξηση ποσοστού στην Ocean Pal

Στο μεταξύ, ο Γιώργος Οικονόμου συνεχίζει να ενισχύει τη θέση του στην OceanPal, στην οποία επικεφαλής είναι η  Σεμίραμις Παληού, αδελφή της Αλίκης Παληού.

Με ανακοίνωση στη SEC η Sphinx Investment Corp., συμφερόντων του εφοπλιστή, αναφέρει ότι στις 5 Οκτωβρίου 2023 αγόρασε επιπλέον 50.245 μετοχές, καταβάλλοντας συνολικά 125.287 δολάρια.

Κατέχει πλέον συνολικά 429.606 μετοχές της ναυτιλιακής, ποσοστό 12,1%.

Διαβάστε ακόμη:

Γιώργος Οικονόμου: Συνεχίζεται ο πόλεμος με την οικογένεια Παληού – Στο 10,7% αύξησε το ποσοστό του στην OceanPal

Το κρουαζιερόπλοιο Costa Atlantica διεκδίκησε η SeaJets του Μάριου Ηλιόπουλου

Γιώργος Προκοπίου: Χειροθετήθηκε άρχοντας του Οικουμενικού Πατριαρχείου