ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Προ ημερών τα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας Samsung Heavy Industries, ανακοίνωσαν ότι υπέγραψαν συμβόλαιο για την κατασκευή δύο πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς αμμωνίας, συνολικού κόστους 240 εκατ. δολαρίων, ή 120 εκατ. δολ. έκαστο. Χωρίς να αποκαλύψουν το όνομα της εταιρείας που έκανε την παραγγελία, παρά μόνο ότι έχει έδρα στην Ωκεανία.
Πηγές της αγοράς συνδέουν την εταιρεία Cardiff Marine του κ. Οικονόμου με τα δύο νεότευκτα VLAC, τα οποία θα παραδοθούν τον Ιούνιο 2027.
Τα VLAC είναι ουσιαστικά οι πολύ μεγάλοι μεταφορείς αερίου (VLGC) της επόμενης γενιάς, που έχουν σχεδιαστεί για να μπορούν να μεταφέρουν φορτία αμμωνίας.
Καθώς ο κόσμος εστιάζει στη μείωση των εκπομπών άνθρακα και στην εξερεύνηση βιώσιμων ενεργειακών επιλογών, η αμμωνία έχει κερδίσει την προσοχή για τις δυνατότητές της ως καθαρού και ευέλικτου φορέα ενέργειας.
Η κατασκευή εξειδικευμένων carriers, σχεδιασμένων για τη μεταφορά αμμωνίας, καθίσταται κομβική για τη διευκόλυνση της αποτελεσματικής και ασφαλούς μεταφοράς της μέσω θαλάσσης.
Η κίνηση αυτή της Cardiff, αν επιβεβαιωθεί, αποτυπώνει το αυξημένο ενδιαφέρον των ελληνικών ναυτιλιακών για την αμμωνία, τόσο ως εμπόρευμα όσο και ως καύσιμο.
Toν Σεπτέμβριο η Capital Gas Ship Management Corp. συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη, ανακοίνωσε την παραγγελία των δύο πρώτων παγκοσμίως πολύ μεγάλων νεότευκτων πλοίων αμμωνίας (VLAC), χωρητικότητας 88,000 cbm.
Τα καινοτόμα πλοία θα κατασκευαστούν στην HD Hyundai Heavy Industries στο Ulsan και αναμένεται να παραδοθούν στη ναυτιλιακή μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2027.
Ακολούθησε η εταιρεία Naftomar Shipping and Trading , της οικογένειας Ζέιν, που έκλεισε συμφωνία με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hanwha Ocean, για την κατασκευή τεσσάρων πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς αμμωνίας (VLAC), συνολικής αξίας 496 εκατ. δολαρίων.
Τα πλοία που θα μπορούν να μεταφέρουν 93,000 cbm αμμωνίας έκαστο, θα παραδοθούν στην εταιρεία έως το πρώτο εξάμηνο του 2027.
Σημειώνεται ότι ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου έχει επιδοθεί την τελευταία διετία σε μπαράζ παραγγελιών νέων πλοίων – περίπου 40 κατά πληροφορίες-, από bulkers μέχρι δεξαμενόπλοια και LNG carriers, σε διάφορα ναυπηγεία.
Διαβάστε ακόμη:
Ο Αλέξανδρος Π. Παναγόπουλος ίδρυσε την πλατφόρμα Supercruises.com
Maersk: Προγραμματίζει τον διάπλου δεκάδων πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα