Ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου αποφάσισε να δώσει περισσότερο χρόνο στους επενδυτές της Performance Shipping για ν’ αποδεχθούν την πρόταση εξαγοράς των μετοχών της εταιρείας που έχει υποβάλει, καθώς η ανταπόκριση τους αυξάνεται.

Συγκεκριμένα, η Sphinx Investment Corp, η εταιρεία μέσω της οποίας ο ισχυρός πλοιοκτήτης κατέχει ποσοστό 8,4% στην Performance (1,033,859 μετοχές), με ανακοίνωση της παρατείνει την ημερομηνία λήξης της προσφοράς έως τις 17 Σεπτεμβρίου 2024, από 28 Ιουνίου που ήταν προηγουμένως.

1

Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέθεσε η Sphinx στο χρηματιστήριο, μέχρι τις 26 Ιουνίου, οι έγκυρες προσφορές πώλησης από επενδυτές της Performance Shipping, αυξήθηκαν σε 968.154 μετοχές, από 609.914 μετοχές που είχε εξασφαλίσει τον Μάρτιο.

Αριθμός που προσεγγίζει τις 1.033.859 μετοχές, ποσοστό 8,4%, που κατέχει ο εφοπλιστής στην εταιρεία της οικογένειας Παληού.

Υπενθυμίζεται ότι ο Γιώργος Οικονόμου κατέθεσε δημόσια πρόταση εξαγοράς των μετοχών της ναυτιλιακής τον περασμένο Οκτώβριο, προσφέροντας 3 δολάρια ανά μετοχή.

Πρόκειται για premium 40,8% σε σχέση με την τιμή κλεισίματος του τίτλου της Performance Shipping στην αγορά του Nasdaq στις 26 Ιουνίου, στα 2,13 δολάρια, επισημαίνει η Shpinx.

Παράλληλα με την προσφορά, σε εξέλιξη βρίσκεται και ο δικαστικός αγώνας που ξεκίνησε ο κ. Οικονόμου κατά της διοίκησης της εταιρείας, την οποία κατηγορεί για «παράβαση των καθηκόντων της έναντι των μετόχων κυριαρχώντας στον έλεγχο ψήφου της εταιρείας μέσω μιας διπλής ιδιοκτησιακής δομής».

Ο Γιώργος Οικονόμου έχει ζητήσει από το δικαστήριο να ακυρώσει τη διαδικασία μέσω της οποίας πραγματοποιήθηκαν ανταλλαγές μετοχών από τον Δεκέμβριο του 2021 έως το 2022, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί η συγκεκριμένη ιδιοκτησιακή δομή.

Από την πλευρά της, η διοίκηση της Performance έχει ζητήσει μέσω των δικηγόρων της από το Ανώτατο Δικαστήριο της Νέας Υόρκης να απορρίψει την αγωγή που κατέθεσε ο πλοιοκτήτης κατά των διευθυντών και στελεχών της.

Μάλιστα στις 4 Απριλίου, η Performance Shipping κατέθεσε πρόσθετα απαντητικά υπομνήματα στο δικαστήριο προκειμένου να υποστήριξη το αρχικό αίτημα απόρριψης.

«Η έκβαση των αιτήσεων απόρριψης και της διαδικασίας ακύρωσης δεν μπορεί να προβλεφθεί με βεβαιότητα», υποστήριξε σε ανακοίνωση της η Sphinx.

Πάντως η διοίκηση της ναυτιλιακής ισχυρίζεται ότι o Γιώργος Οικονόμου έγινε μέτοχος της εταιρείας με μοναδικό σκοπό να κινηθεί νομικά εναντίον της.

Η πρόεδρος της Performance Αλίκη Παλιού, κόρη του Συμεών Παληού, είχε τον έλεγχο περίπου του 85% των μετοχών με δικαίωμα ψήφου μέσω της Mango Shipping, μιας οντότητας που ίδρυσε ο πατέρας της, υποστηρίζει η αγωγή.

Ωστόσο, σύμφωνα με τα ενημερωτικά αρχεία της SEC, στις 20 Μαρτίου 2024, το ποσοστό της Mango Shipping στην εταιρεία έχει μειωθεί στο 66,4%.

Ο Ανδρέας Μιχαλόπουλος, σύζυγος της Αλίκης Παλιού και διευθύνων σύμβουλος της Performance, ελέγχει περίπου το 3,6% των ψήφων μέσω της Mitzela Corp που του ανήκει.

Η περίπτωση της Seanergy

Tην ίδια ώρα, ο Γιώργος Οικονόμου έχει άλλη μια διαμάχη σε εξέλιξη, με την διοίκηση της Seanergy Maritime Holdings αναφορικά με την σύνθεση του ΔΣ της εταιρείας, με τον μεγιστάνα της ναυτιλίας να κατηγορεί την εισηγμένη ναυτιλιακή ότι «κλέβει από τους μετόχους» τα δικαιώματα διακυβέρνησης τους.

Μέσω της Sphinx ο εφοπλιστής κατέχει ποσοστό σχεδόν 9% της ναυτιλιακής και υποστηρίζει ότι «το διοικητικό συμβούλιο της Seanergy ουσιαστικά “έκλεψε” από τους μετόχους τα δικαιώματά διακυβέρνησης τους, πουλώντας το 49,99% των δικαιωμάτων ψήφου της στον διευθύνοντα σύμβουλο Σταμάτη Τσαντάνη έναντι του πενιχρού ποσού των 250.000 δολαρίων, την περίοδο που η εταιρεία είχε περιουσιακά στοιχεία άνω των 400 εκατομμυρίων δολαρίων».

Ο κ. Οικονόμου έχει προτείνει δύο πρόσωπα ως υποψήφιους για την εκλογή τους στο ΔΣ της Seanergy τους Γιάννη Λιβέρη και ο Γεώργιο Κοκκώδη. Και ζητά από τους μετόχους της ναυτιλιακής να αποδοκιμάσουν την υπάρχουσα διοίκηση της εταιρείας δίνοντας ψήφο δυσπιστίας στον Διευθύνοντα Σύμβουλο Σταμάτη Τσαντάνη, καθώς και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου, Χριστίνα Αναγνωσταρά και Ηλία Κουλουκουνδή, στην επόμενη ετήσια γενική συνέλευση.

Παράλληλα κατηγορεί τον κ. Τσαντάνη ότι έχει αρνηθεί τα πολλαπλά αιτήματα να μιλήσει μαζί του προκειμένου να βρεθεί μία λύση.

Τα μέτωπα που έκλεισαν

Ο Γιώργος Οικονόμου έχει εξηγήσει κατά το παρελθόν ότι θέλει να κάνει πραγματικές συζητήσεις με τις διοικήσεις των εταιρειών στις οποίες κατέχει μερίδια. Εκείνοι που δεν το κάνουν αντιμετωπίζουν μια λιγότερο φιλική στάση.

Πρόσφατα έβαλε τέλος στην πολύμηνη διαμάχη του τόσο με την Genco όσο και με την OceanPal της Σεμίραμις Παληού.

Στην περίπτωση της Genco Shipping & Trading, αποφάσισε να εγκαταλείψει την προσπάθεια τοποθέτησης δικού του προτεινόμενου υποψηφίου στο ΔΣ της ναυτιλιακής.

Ωστόσο, δεν αποχώρησε με άδεια χέρια, αφού πέτυχε τον πρωταρχικό του στόχο: Να εξασφαλίσει κέρδη από όλη αυτή την διαδικασία.

Συγκεκριμένα, εισήλθε στο μετοχικό  κεφάλαιο της εισηγμένης ναυτιλιακής στα τέλη Δεκεμβρίου 2023, πούλησε πάνω από τις μισές εκ των 2,3 εκατομμυρίων μετοχών που κατείχε λίγο πριν την γενική συνέλευση των μετόχων και κατοχύρωσε κέρδη άνω των 7 εκατ. δολαρίων.

Στη συνέχεια έκλεισε και τους ανοιχτούς λογαριασμούς του με την διοίκηση της εταιρείας OceanPal, στην οποία κατέχει ποσοστό 14,1%, όταν η CEO της Σεμίραμις Παληού, δέχθηκε να συνομιλήσει μαζί του.

Έτσι, η εταιρεία του Γιώργου Οικονόμου, Sphinx, και η OceanPal συμφώνησαν, σε μη δεσμευτική βάση, την παροχή συμβουλών στρατηγικής από τον εφοπλιστή στο Διοικητικό Συμβούλιο της εισηγμένης, σχετικά με μελλοντικές ευκαιρίες δημιουργίας αξίας για τους μετόχους της.

Ως αντάλλαγμα εκείνος σταμάτησε τις ενέργειες για την αλλαγή των μελών του ΔΣ της OceanPal, απέσυρε τους δικούς του υποψηφίους και στήριξε τις υποψηφιότητες της διοίκησης.

Και σε αυτή την περίπτωση, βγήκε ωφελημένος, αφού στο πλαίσιο της συμφωνίας εξασφάλισε αμοιβή 6,75 εκατ. δολαρίων για την στήριξη και τις συμβουλές στρατηγικής που θα παρέχει στην εταιρεία της Σεμίραμις Παληού.

Διαβάστε επίσης:

Ο Γιώργος Οικονόμου μιλάει για τις επενδύσεις του στη ναυτιλία ως ακτιβιστής: Το κάνω για τα λεφτά

Γιώργος Προκοπίου (Dynagas LNG Partners): Aύξηση κερδών στο πρώτο τρίμηνο και πρόωρη αποπληρωμή δανείου

Lomar Shipping (Οικογένεια Λογοθέτη): Μέσα σε μια δεκαετία, αγόρασε 150 πλοία κοντέινερ και πούλησε τα 100!