ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο ισχυρός εφοπλιστής σε μία προσπάθεια ανανέωσης της εταιρείας ανακοίνωσε στις αρχές του έτους ότι προχώρησε σε συμφωνία συνεργασίας με την Signal Maritime Services του Ιωάννη Μαρτίνου , η οποία ανέλαβε την εμπορική διαχείριση και των 18 τάνκερ aframax του Sigma Pool της Heidmar.
Στόχος της νέας εταιρείας διαχείρισης της Heidmar είναι να σταματήσει τη “διαρροή” πλοίων από το στόλο της, παρά το γεγονός ότι ορισμένες από τις συνεργαζόμενες ναυτιλιακές εμφανίζονται επιφυλακτικές, αφήνοντας ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα και εξετάζοντας και τις άλλες δυνατότητες που έχουν.
Η διαχείριση των τάνκερ της Heidmar θα γίνεται μέσω της πλατφόρμας διαχείρισής της Signal που είναι βασισμένη στην τεχνητή νοημοσύνη και, σύμφωνα με την εταιρεία, της έχει αποφέρει βελτίωση εσόδων από το 2018, όταν ξεκίνησε η λειτουργία της. Τα 18 τάνκερ εντάχθηκαν άμεσα στο Signal Maritime Aframax Pool, ενώ η συμφωνία θα επεκταθεί και στα suezmaxes που περιλαμβάνονται στο Bluefin pool της Heidmar και στα VLCC του Seawolf pool.
Ωστόσο, η είδηση που κυκλοφόρησε στη συνέχεια ότι η Heidmar θα σταματήσει τη λειτουργία της μετά τον ερχόμενο Ιούνιο, με τους εργαζομένους της στα γραφεία σε Σιγκαπούρη, Λονδίνο και Κονέκτικατ να λαμβάνουν τις πρώτες ενημερώσεις για απολύσεις από τον διευθύνοντα σύμβουλο Pankaj Khanna, θορύβησε αρκετούς από τους συνεργάτες της εταιρείας, οι οποίοι εμφανίζονται επιφυλακτικοί ως προς τις επόμενες κινήσεις τους, τηρώντας στάση αναμονής, αναφέρουν πηγές της αγοράς.
Σύμφωνα με τον Πάνο Δημητρακόπουλο, CEO της Signal Maritime που μίλησε στο Tradewinds, “κάποιοι συνεργάτες αιφνιδιάστηκαν από τη συμφωνία και σκέφτονται τις επιλογές που έχουν. Ωστόσο, δεν έχουμε κανένα λόγο να πιστεύουμε ότι θα διακόψουν τη συνεργασία. Είμαστε σε επαφή με τους περισσότερους από αυτούς, οι οποίοι εμφανίζονται ικανοποιημένοι με την επαφή τους με τη Signal και βλέπουν τη νέα δομή ως μία ευκαιρία για βελτίωση των αποδόσεων τους”.
Στους συνεργάτες του Sigma pool περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι Aktif Shipping, China Merchants Group, FSL Trust Management, Great Eastern Shipping, International Seaways, Kondinave, Liquimar Tankers Management κ.α.
Η Heidmar, ανήκει κατά 100% στη ναυτιλιακή Dryships, του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου. Αν και αρχικά κατείχε το 49,8% της επιχείρησης εξαγόρασε το καλοκαίρι του 2019 το υπόλοιπο 50,2% καταβάλλοντας περίπου 17 εκατ. δολάρια.
Παράλληλα, η Dryships όρισε νέο CEO της Heidmar, τον Pankaj Khanna, o οποίος υπήρξε στο παρελθόν CEO της άλλης εταιρείας του ισχυρού πλοιοκτήτη, της Ocean Rig, την οποία εξαγόρασε το 2018 η Transocean.
Οι αποσύρσεις πλοίων
Τον περασμένο Νοέμβριο, έντονο προβληματισμό προκάλεσε στη διοίκηση της Heidmar, η απόσυρση των οκτώ τάνκερ της ναυτιλιακής Ridgebury Tankers, από το pool της Blue Fin, και η μεταφορά τους στο ανταγωνιστικό pool Suez8, της Navig8, δεδομένου ότι κατά την τελευταία διετία ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων που διαχειρίζεται έχει μειωθεί σε λιγότερα από 50 έναντι 100 που ήταν πριν.
Το στοίχημα για το επόμενο διάστημα θα είναι να σταματήσουν οι περαιτέρω διαρροές και να αντιληφθούν οι συνεργάτες τον τρόπο λειτουργίας και την αποδοτικότητα της Signal Maritime, η οποία είναι πλέον υπεύθυνη για τη διαχείριση του στόλου.
Όσον αφορά το διαδικαστικό θέμα, οι όροι των συμβάσεων διευκρινίζουν ότι όποιος συνεργάτης επιθυμεί να αποχωρήσει πρέπει να ενημερώσει την εταιρεία τρεις μήνες νωρίτερα. Ωστόσο, δεν είναι ξεκάθαρο αν αυτό ισχύει και μετά τη μεταφορά της διαχείρισης στη Signal.
Πάντως, η παραμονή τους στο pool το τρίμηνο πριν την αποχώρηση, θα μπορούσε να αποτελέσει ευκαιρία να διαπιστώσουν τα βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα της Signal-Heidmar στη διαχείριση των τάνκερ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΚΕΠ: Κλειστά σε όλη τη χώρα στις 16 και 23 Νοεμβρίου
- Κατερίνα Παπακώστα: Το «Ecosystem» είναι ένα έργο που ενσαρκώνει τη δέσμευσή μας για μια πιο δίκαιη Ελλάδα
- Τοποθέτηση 90 φορτιστών ΔΕΗ blue για την κάλυψη των εταιρικών αναγκών
- Επίλεκτος: Αποφασίζει ανασύνθεση Επιτροπών μετά την παραίτηση μέλους ΔΣ