ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Με 892 εκατ. δολάρια εξασφαλισμένα έσοδα τα επόμενα χρόνια και 12 containerships «να ανοίγουν» μέσα στο έτος, με την ναυλαγορά να «καλπάζει», η Global Ship Lease του Γιώργου Γιουρούκου έχει βάλει «πρόσω ολοταχώς» τις μηχανές, έτοιμη να επενδύσει σε ακόμα περισσότερα πλοία, εκμεταλλευόμενη τις επενδυτικές ευκαιρίες.
Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία του Έλληνα εφοπλιστή έκλεισε την περασμένη χρονιά με έσοδα 282,8 εκατ. δολάρια και κατέγραψε κέρδη 37,6 εκατ. δολαρίων.
Ο ίδιος, αφού επεσήμανε ότι η εταιρεία είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί όλες τις ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη, σχολιάζοντας την πορεία της Global που σήμερα διαχειρίζεται ένα στόλο από 43 containerships, μεταφορικής ικανότητας από 2.000 «κουτιά» μέχρι 11.000 «κουτιά», τόνισε ότι η εταιρεία από το δεύτερο μισό του 2020, αλλά και μέσα στο 2021, έχει αναλάβει «δράση», προκειμένου να εκμεταλλευτεί την ισχυρή αγορά προς όφελός της.
«Καθώς οι πελάτες μας, οι εταιρείες liner ‘ξεμένουν’ από ελεύθερη χωρητικότητα, μετά την κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης, σε συνδυασμό με την συμφόρηση στα λιμάνια, ειδικά στην δυτική Ακτή των ΗΠΑ και στην Κίνα, καταφέραμε να υπογράψουμε νέα ή να επεκτείνουμε ναυλοσύμφωνα, σε επίπεδα αλλά και διάρκεια, που δεν είχαμε συναντήσει τα τελευταία χρόνια».
Εξίσου σημαντική, και βασικός στόχος της εταιρείας, ήταν και αναχρηματοδότηση που πέτυχε η Global, με όρους «δραματικά» καλύτερους από τους προηγούμενους σύμφωνα με τον κ. Γιουρούκο.
«Καθώς προχωρούμε τώρα σε μια περίοδο του έτους που συνήθως καταγράφεται εποχιακή πτώση εμείς συνεχίζουμε να βλέπουμε ένα εξαιρετικά θετικό περιβάλλον» σημείωσε ο εκτελεστικός πρόεδρος Γ. Γιούρουκος και προσέθεσε ότι αυτό οφείλεται τόσο στη διαρκή υψηλή ζήτηση όσο και στην περιορισμένη, σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα πορφορά πλοίων. Τάση που ενισχύεται από το πολύ χαμηλό βιβλίο παραγγελιών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η ναυλαγορά στις γραμμές της Ασίας με τις ΗΠΑ καταγράφουν τους υψηλότερους ναύλους της τελευταίας δεκαετίας, ενώ το order book στα μικρομεσαία containerships (χωρητικότητες που δραστηριοποιείται η Global) δεν ξεπερνά το 1,4%. Κάτι που σημαίνει ότι για κάθε 100 πλοία που είναι στο νερό, μόλις 1,4 κατασκευάζεται σε ναυπηγεία αυτή τη στιγμή.
H πορεία
Ο Γιώργος Γιούρουκος σπούδασε μηχανολόγος μηχανικός στο University College του Λονδίνου και απέκτησε μεταπτυχιακό στη μηχανολογία από το πανεπιστήμιο Brunel, όμως τον κέρδισε η ναυτιλία. Το 1993 έκανε τα πρώτα του βήματα σε μεγάλη ελληνική, ναυτιλιακή εταιρεία και εργάστηκε σε διάφορα τμήματα. Το 1994 ίδρυσε την private εταιρεία του ομίλου, την Technomar και δραστηριοποιήθηκε έντονα και με μεγάλη επιτυχία στις αγοραπωλησίες πλοίων και στις συνεργασίες με fund.
Στο ημερολόγιο γέφυρας καταγράφονται περισσότερες από 200 αγοραπωλησίες πλοίων όλα αυτά τα χρόνια, ενώ η ναυαρχίδα του ναυτιλιακού ομίλου σήμερα, διαχειρίζεται ένα στόλο μεικτό από 95 πλοία (containerships και bulk carriers”
Το 2010 ο Έλληνας εφοπλιστής ιδρύει σε συνεργασία με τις Kelso & Company και Maas Capital Investments τη ναυτιλιακή Poseidon Containers Holdings, που εξειδικεύεται στα containerships, και το 2015 με στόλο 18 πλοίων βάζει ρότα για το αμερικανικό χρηματιστήριο, χωρίς όμως τελικά να «δέσει» στο ταμπλό της Wall Street, παρά το γεγονός ότι η δημόσια προσφορά ολοκληρώθηκε με επιτυχία.
Ότι δεν έκανε όμως το 2015 το έκανε το 2018, όταν υπογράφει συμφωνία με τον Michael Gross, πρόεδρο της Global Ship Lease με έδρα το Λονδίνο για συγχώνευση με την Poseidon Containers Holdings. Με τη νέα εταιρεία που το ύψος του deal έφτασε τα 780 εκατ. δολάρια, ο έλληνας εφοπλιστής μπήκε στο αμερικανικό χρηματιστήριο.
Έναν χρόνο αργότερα, εξαιτίας των επιτυχημένων κινήσεων που έκανε στη σκακιέρα της παγκόσμιας ναυτιλίας, και πιο συγκεκριμένα τον Δεκέμβριο του 2019, κέρδισε στα Lloyd’s List Greek Shipping Award το βραβείο Greek Shipping Newsmaker of the Year.
Όσον αφορά την Technomar, η οποία βρίσκεται πολύ κοντά να σπάσει το όριο των 100 πλοίων, (διαχειρίζεται 95 αυτή τη περίοδο) συνεργάζεται στενά στις αγορές πλοίων με την οικογένεια Στέγγου, η οποία μετά την πώληση του Πόρτο Καρράς έχει στραφεί σε επενδύσεις στη ναυτιλία.
Διαβάστε ακόμη:
Έλληνες εφοπλιστές: Ποιες κατηγορίες πλοίων επιλέγουν από την second hand αγορά
Έμειναν με τον «μουτζούρη» στο χέρι… 21.000 Έλληνες επενδυτές, στους τελευταίους δύο μήνες
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΑΑΔΕ: Σημαντική μείωση του κενού ΦΠΑ στην Ελλάδα
- Στο Ταμείο Ανάκαμψης η διενέργεια προληπτικών ελέγχων για σοβαρά γενετικά νοσήματα
- Γαλλία: Επιβεβαιώθηκε η ετυμηγορία για Σαρκοζί – Θα φοράει ηλεκτρονικό βραχιολάκι για ένα χρόνο
- Πρόγραμμα Υποτροφιών COSMOTE: €500.000 σε 30 πρωτοετείς φοιτητές με οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες