ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Επικίνδυνες διαστάσεις λαμβάνουν οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, με ελληνόκτητα πλοία να δέχονται χτυπήματα με drones και πυραύλους τις τελευταίες ημέρες. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε μία εβδομάδα πλοίο του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη και συγκεκριμένα το Tutor της Evalend Shipping, δέχθηκε ισχυρό πλήγμα και βυθίστηκε.
Την ίδια στιγμή απειλητικά e-mail σε ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες συνεχίζουν να στέλνονται προκαλώντας ανασφάλεια στις ναυτιλιακές μεταφορές και δημιουργώντας την ανάγκη για ακόμη περισσότερα μέτρα προστασίας των πλοίων.
Πριν από μερικές εβδομάδες το mononews σας είχε αποκαλύψει ένα σχετικό e-mail σε κορυφαίο Έλληνα εφοπλιστή, από τις αυτοαποκαλούμενες «Ενοπλες Δυνάμεις της Υεμένης», όπου στην ουσία πρόκειται για τους αντάρτες Χούθι.
Σήμερα σας αποκαλύπτουμε ένα ακόμη απειλητικό μήνυμα σε μεγάλη ναυτιλιακή εταιρεία Ελληνα εφοπλιστή.
Το e-mail στάλθηκε από τις λεγόμενες «Ναυτικές Δυνάμεις της Υεμένης» κι έχει παραλήπτη την εταιρεία Technomar Shipping ιδιοκτησίας του σημαντικού εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου.
Ενός εφοπλιστή ο οποίος έχει ισχυροποιηθεί τα τελευταία χρόνια καθώς είναι κι επικεφαλής της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο Global Ship Lease, που προέκυψε από τη συνένωση δυνάμεων του Έλληνα πλοιοκτήτη με λονδρέζικη ναυτιλιακή. Ο στόλος της εισηγμένης αριθμεί σε περισσότερα από 65 πλοία, κυρίως containerships.
Στο μήνυμα των ανταρτών Χούθι γίνεται λόγος για απόφαση των Ενόπλων Δυνάμεων της Υεμένης να «μπλοκάρουν» όλα τα πλοία του εφοπλιστή διότι, όπως υποστηρίζουν, παραβίασαν την απαγόρευση και εισήλθαν στα κατεχόμενα παλαιστινιακά λιμάνια.
Οι Ναυτικές Δυνάμεις της Υεμένης θέλουν να σας ενημερώσουν ότι τα πλοία σας παραβίασαν την απόφαση των Ενόπλων Δυνάμεων της Υεμένης σχετικά με την αποτροπή εισόδου πλοίων στα Κατεχόμενα Παλαιστινιακά λιμάνια στο τέταρτο στάδιο, ενώ τα πλοία της εταιρείας σας παραβίασαν την απόφαση και εισήλθαν στα κατεχόμενα Παλαιστινιακά λιμάνια.
Με βάση το μήνυμα, τα πλοία του Γιουρούκου εντάχθηκαν στη λίστα με τις κυρώσεις που προβλέπονται. Μάλιστα συνδέουν τη ναυτιλιακή του Ελληνα εφοπλιστή με το Ισραήλ.
Φαίνεται ότι οι εταιρείες του Γιουρούκου μπήκαν στο στόχαστρο καθώς πολλά από τα πλοία είναι ναυλωμένα από τον πολυεθνικό κολοσσό ισραηλινών συμφερόντων, ΖΙΜ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με πληροφορίες του mononews, ο κ. Γιουρούκος επικοινώνησε με τα υπουργεία Ναυτιλίας και Προστασίας του Πολίτη, προκειμένου να τους εκθέσει τα ζητήματα ασφαλείας της εταιρείας του που έχει έδρα την Αθήνα με πολλούς να υποστηρίζουν ότι τα υπουργεία δεν έδωσαν σημασία στις εκκλήσεις για βοήθεια.
Ποια είναι η ΖΙΜ
Η Zim Integrated Shipping Services Ltd., είναι η κορυφαία ναυτιλιακή εταιρεία του Ισραήλ και δραστηριοποιείται στον τομέα της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Σήμερα το παγκόσμιο μερίδιο της ανέρχεται στο 2,2% μεταφέροντας 618.327 TEU.
Συνολικά διαχειρίζεται 123 πλοία κοντέινερ, από τα οποία τα 8 είναι πλοιοκτησία της, με μεταφορική ικανότητα 28.681 TEU, ενώ έχει ναυλωμένα 115 μεταφορικής ικανότητας 589.327 TEU. Επίσης, ναυπηγεί 29 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 222.228 TEU.
Τα γραφεία της ΖΙΜ στον Πειραιά, στην οδό Κάστορος, έγιναν στόχος εμπρηστικού μηχανισμού την προηγούμενη εβδομάδα.
Η εταιρεία έχει ισχυρούς δεσμούς με την Ελλάδα, καθώς και στα γραφεία της έχουν εργαστεί στελέχη της ναυτιλίας, όπως ο Φάνης Κωνσταντακόπουλος, ο Νίκος Αρβανίτης και άλλοι.
Πριν δύο χρόνια, είχε επενδύσει σε μετοχές της ΖΙΜ και ο εφοπλιστής της Danaos, Γιάννης Κούστας, αλλά στη συνέχεια πούλησε, με σημαντικό κέρδος.
Η ZIM, είναι μια ισραηλινή διεθνής ναυτιλιακή εταιρεία εμπορευμάτων και ιδρύθηκε το 1945 ως ZIM Palestine Navigation Company Ltd. , μεταφέρει πάνω από 3.560.000 TEU, και βρίσκεται στην 10η θέση στον πίνακα κατάταξης των ναυτιλιακών εταιρειών κοντέινερ στον κόσμο.
Η ΖΙΜ, εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα, το 1962, και είναι μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι του Πειραιά.
Το 1972, η ZIM ήταν η πρώτη που καθιέρωσε τακτική γραμμή εμπορευματοκιβωτίων, συνδέοντας την Ελλάδα και τις χώρες των Βαλκανίων με λιμάνια ανά τον κόσμο, με το ZIM HAIFA να αποτελεί το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που προσέγγισε το λιμάνι του Πειραιά.
Όπως αναφέρει το e-mail:
Οι Ναυτικές Δυνάμεις της Υεμένης θέλουν να σας ενημερώσουν ότι τα πλοία σας παραβίασαν την απόφαση των Ενόπλων Δυνάμεων της Υεμένης σχετικά με την αποτροπή εισόδου πλοίων στα Κατεχόμενα Παλαιστινιακά λιμάνια, ενώ τα πλοία της εταιρείας σας παραβίασαν την απόφαση και εισήλθαν στα κατεχόμενα Παλαιστινιακά λιμάνια.
Ως εκ τούτου, θα επιβληθούν ποινές σε όλα τα πλοία της εταιρείας σας και θα αποτρέψουν τη διεξαγωγή τους μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, της Αραβικής Θάλασσας και του Ινδικού Ωκεανού.
Στο μέλλον θα φέρετε την ευθύνη για την είσοδο των πλοίων της εταιρείας σε λίστα απαγόρευσης επειδή παραβίασαν τους κανόνες απαγόρευσης που επιβλήθηκαν.
Σε περίπτωση που τα πλοία σας συνεχίσουν να εισέρχονται στα κατεχόμενα Παλαιστινιακά λιμάνια, όλες οι επιχειρήσεις που συνδέονται με την εταιρεία θα συμπεριληφθούν στη λίστα κυρώσεων».
Στη συνέχεια το απειλητικό μήνυμα κατηγορεί το Ισραήλ για την καταπίεση του παλαιστινιακού λαού και για όλα όσα έχουν κάνει στη Γάζα με τους χιλιάδες θανάτους και τη γενοκτονία των Παλαιστινίων και καταλήγει: «Σας ενημερώνουμε ότι συμπεριλήφθηκαν όλα τα πλοία της εταιρείας στον κατάλογο απαγόρευσης στο πλαίσιο του προγράμματος κυρώσεων που συνδέονταν με εκείνα τα πλοία που εισήλθαν στα κατεχόμενα παλαιστινιακά λιμάνια».
Η μεγάλη διαφορά του συγκεκριμένου e-mail με το προηγούμενο που είχε αποκαλύψει το mononews είναι ότι στην περίπτωση Γιουρούκου μπαίνουν στο στόχαστρο των Χούθι όλα τα πλοία της εταιρείας του κι όχι κάποιο ή κάποια που για τους αντάρτες παραβίασαν τους δικούς τους όρους.
Το γενικότερο ύφος και η φρασεολογία, πάντως, μοιάζει και δείχνει να προέρχεται από το ίδιο κέντρο.
Στο προηγούμενο e-mail αναφερόταν:
«Εφόσον το πλοίο ….. με αριθμό IMO …., το οποίο θεωρείται ότι ανήκει, διαχειρίζεται και λειτουργεί από την εταιρεία σας, έχει παραβιάσει έναν από τους όρους της απαγόρευσης: (Γ) Πλοία που κατευθύνονται προς λιμάνια του Ισραήλ, καθώς εισήλθε στο λιμάνι της Ασντόντ (πόλης του Ισραήλ) στις /2024, σας ενημερώνουμε ότι έχει συμπεριληφθεί στον κατάλογο των απαγορευμένων πλοίων, στο πλαίσιο του «Προγράμματος κυρώσεων που συνδέεται με πλοία που εισέρχονται σε λιμένες της σφετεριστικής οντότητας Ισραήλ», με έναρξη από τις 03/05/2024.
Ως εκ τούτου, απαγορεύεται στο συγκεκριμένο πλοίο να διασχίσει την Ερυθρά Θάλασσα, τον πορθμό Bab al-Mandab, τον Κόλπο του Άντεν, την Αραβική Θάλασσα και τον Ινδικό Ωκεανό, και θα αποτελέσει άμεσο στόχο των Ενόπλων Δυνάμεων της Υεμένης σε οποιαδήποτε περιοχή κρίνουν ότι είναι κατάλληλη.»
Και συνεχίζει η επιστολή:
«Η στόχευση ισραηλινών πλοίων από τις Ένοπλες Δυνάμεις της Υεμένης και η αποτροπή εισόδου άλλων πλοίων στους λιμένες της σφετεριστικής οντότητας Ισραήλ, βασίζεται στη θρησκευτική, ανθρωπιστική και ηθική ευθύνη προς τον καταπιεσμένο λαό της Παλαιστίνης, την άδικη πολιορκία του και τη συνέχιση των φρικτών και αποτρόπαιων σφαγών από το Ισραήλ.
Και εντάσσεται στο πλαίσιο των κυρώσεων που του έχουν επιβληθεί ως αποτέλεσμα της επίθεσής, της πολιορκίας και της πείνας στη Λωρίδα της Γάζας, των εγκλημάτων γενοκτονίας κατά του Παλαιστινιακού λαού, της δολοφονίας παιδιών και γυναικών, και της αποτροπής εισόδου φαρμάκων και τροφίμων για περισσότερα από 8 μήνες», αναφέρει η επιστολή.
Και καταλήγει λέγοντας: «Επομένως, φέρετε την ευθύνη και τις συνέπειες της ένταξης του πλοίου στον κατάλογο απαγορευμένων πλοίων, και εάν τα πλοία σας συνεχίσουν να παραβιάζουν τους όρους και να εισέρχονται στους λιμένες της σφετεριστικής οντότητας Ισραήλ, θα επιβληθούν κυρώσεις στην εταιρεία σας και σε ολόκληρο τον στόλο που σχετίζεται με αυτήν».
Είναι φανερό ότι πρόκειται για συγκεκριμένο οργανωμένο κέντρο των ανταρτών που εξαπολύει απειλητικά μηνύματα και στη συνέχεια επιθέσεις σε πλοία.
Ποιος είναι ο Γιώργος Γιουρούκος
Ο Γιώργος Γιουρούκος συγκαταλέγεται μεταξύ των ισχυρότερων Ελλήων εφοπλιστών με σημαντικές δράσεις στο επίπεδο της κοινωνικής προσφοράς.
Σπούδασε μηχανολόγος μηχανικός στο University College του Λονδίνου και απέκτησε μεταπτυχιακό στη μηχανολογία από το πανεπιστήμιο Brunel. Τον κέρδισαν όμως από νωρίς οι μπίζνες της θάλασσας. Είναι ιδρυτής της Technomar Shipping, που δραστηριοποιήθηκε έντονα στις αγοραπωλησίες πλοίων και στις συνεργασίες με διεθνή funds, έχοντας πλέον υπό διαχείριση περίπου 100 βαπόρια.
Είναι επίσης και εκτελεστικός Πρόεδρος και μέτοχος της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο Global Ship Lease, που προέκυψε από τη συνένωση δυνάμεων του Έλληνα πλοιοκτήτη με λονδρέζικη ναυτιλιακή. Ο στόλος της εισηγμένης αριθμεί σε περί τα 68 πλοία, κυρίως containerships.
Να σημειωθεί ότι το 2022 τα λειτουργικά έσοδα της Global Ship Lease ανήλθαν σε 645,6 εκατ. δολάρια έναντι 448 εκατ. δολαρίων το 2021, αυξημένα κατά 44,1%.
Τα καθαρά κέρδη στο τέταρτο τρίμηνο του 2022 διαμορφώθηκαν στα 72,6 εκατ. δολάρια έναντι 66,1 εκατ. δολαρίων το ίδιο διάστημα του 2021, σημειώνοντας αύξηση κατά 9,8%.
Τα ετήσια καθαρά κέρδη της ναυτιλιακής ανήλθαν στα 283,4 εκατ. δολάρια αυξημένα κατά 73,7% σε σχέση με αυτά του 2021 (163,2 εκατ. δολάρια).
Εκτός από τις επιτυχημένες κινήσεις στην ναυτιλία ο Γιώργος Γιουρούκος έδειξε για μία ακόμη φορά την κοινωνική του ευαισθησία στηρίζοντας τις οικογένειες των Ουκρανών ναυτικών και στελεχών της Technomar Shipping και της Global Ship που επλήγησαν από τον πόλεμο.
Συγκεκριμένα, ανέλαβε το κόστος της μεταφοράς στην Ελλάδα, της στέγασης και της σίτισης των οικογενειών των περίπου 400 Ουκρανών εργαζομένων στις δύο ναυτιλιακές του. Οι οικογένειες φιλοξενήθηκαν σε καταλύματα που ενοικιάστηκαν στη Βόρεια Εύβοια.
Ένα από τα στοιχεία που τον χαρακτηρίζουν είναι η λατρεία του για τη μουσική και κυρίως για τη ροκ. Ο «ροκάς» εφοπλιστής στην αίθουσα συσκέψεων, στα γραφεία της private εταιρείας του Technomar έχει βάλει μια ραπτομηχανή, από την βιοτεχνία ρούχων της μητέρας του. Σε όποιον την βλέπει για πρώτη φορά, εξηγεί ότι από εκεί ξεκίνησαν όλα…
Με σχεδόν 30 χρόνια εμπειρία στη ναυτιλιακή αγορά και αξιοθαύμαστη πορεία τόσο στο ξηρό φορτίο όσο και στα containerships, o εφοπλιστής Γιώργος Γιουρούκος έχει ένα από τα καλύτερα ονόματα στην αγορά. Οι συναλλαγές που πραγματοποίησε όλα αυτά τα χρόνια ξεπέρασαν τις 200, ενώ πέτυχε και καθοριστικές συμφωνίες με private equity funds και μεγάλες τράπεζες για εξασφάλιση κεφαλαίων χρηματοδότησης.
Το 2010 ο εφοπλιστής προχώρησε στο δεύτερο μεγάλο του εγχείρημα, ιδρύοντας σε συνεργασία με τις επενδυτικές Kelso & Company και Maas Capital Investments τη ναυτιλιακή Poseidon Containers Holdings, και εισήλθε στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων.
Το 2018 τάραξε τα νερά της παγκόσμιας ναυτιλίας, όταν και έκλεισε συμφωνία με τον Michael Gross, πρόεδρο της ναυτιλιακής Global Ship Lease με έδρα το Λονδίνο και προχώρησε στη συγχώνευση της με την Poseidon Containers Holdings, μία συναλλαγή ύψους 780 εκατ. δολαρίων.
Έτσι δημιουργήθηκε μία μεγάλη εταιρεία με βάση περιουσιακών στοιχείων άνω των 1,2 δισ. δολ. σε μεσαία και μικρότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Μάλιστα μετά από τη συγκριμένη κίνηση ο Γιώργος Γιουρούκος βραβεύτηκε από τα Lloyd’s List Awards με το βραβείο Greek Shipping Newsmaker of the Year.
Η Global Ship Lease , στην οποία κατέχει μετά τη συγχώνευση τη θέση του εκτελεστικού προέδρου, διαθέτει στόλο με 68 containerships, συνολικής χωρητικότητας 342,378 teu.
Όσον αφορά την Technomar, διαχειρίζεται περίπου 100 πλοία, ενώ έχει στενή συνεργασία στις εξαγορές πλοίων με την οικογένεια Στέγγου, η οποία έχει στραφεί σε επενδύσεις στη ναυτιλία.
Διαβάστε εδώ το e-mail:
Διαβάστε επίσης:
Απόστολος Λύτρας: Το χρονικό της υπόθεσης και πώς εκθέτει ανεπανόρθωτα τη δικαιοσύνη
Μάχη στην ΕΕ για έργα αξίας 500 εκατ. ευρώ – Ποιοι μεγάλοι τα έχουν αναλάβει
Kiabi: Στην Ελλάδα το αντίπαλο δέος Zara και Η&Μ της γαλλικής αγοράς