• Ναυτιλία

    Γιώργος Χατζής (Newport SA): Ναυπηγεί τρία πλοία και αγόρασε τέσσερα από «δεύτερο χέρι»

    Γιώργος Χατζής

    Γιώργος Χατζής


    Ο εφοπλιστής Γιώργος Χατζής, εκτός από τα τρία νεότευκτα που ναυπηγεί, επεκτείνεται και στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων.

    Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, η εταιρεία του Γιώργου Χατζή, Newport SA, αγόρασε το kamsarmax, Lily Atlantic, χωρητικότητας 82.200 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2009.

    Η τιμή αγοράς που αναφέρθηκε ανέρχεται σε περίπου 16,5 εκατομμύρια δολάρια.

    Το πλοίο ναυπηγήθηκε στο Tadotsu Tsuneishi και οι προηγούμενοι Ιάπωνες πλοιοκτήτες του Toko Unyu, το επισκεύασαν πρόσφατα.

    Το Lily Atlantic γίνεται το τέταρτο bulker, που από τον προηγούμενο μήνα Δεκέμβριο  εντάχθηκε στον στόλο του Γιώργου Χατζή, ο οποίος διαχειρίζεται περισσότερα από 30 bulker, με τις δύο εταιρείες διαχείρισης που έχει με έδρα τον Πειραιά.

    Η Newport SA δραστηριοποιείται στον τομέα της handysize.

    Η δεύτερη εταιρεία, Grehel Shipmanagement, αντίθετα, εστιάζει στη διαχείριση μεγαλύτερων bulkers — κυρίως panamaxes και kamsarmaxes που μεταφέρουν σιτάρι και κριθάρι.

    Τον Ιούνιο, η εταιρεία εμφανίστηκε ως  διαχειριστής του πλοίου Erena, χωρητικότητας 83.500 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2011.

    Ένα άλλο bulker που εμφανίζεται επί του παρόντος στη λίστα στόλων της Grehel είναι το Haato, χωρητικότητας 61.500 dwt, κατασκευής 2011.

    Πρόκειται για ένα ultramax που ταξίδευε προηγουμένως ως Shimanami Queen και αναφέρθηκε ότι πουλήθηκε στα τέλη του 2023 σε αγνώστους αγοραστές μεταξύ 18,5 και 19 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Η εταιρεία Newport, προσέθεσε το Pacific Cypress, χωρητικότητας 38.100 dwt, κατασκευής 2012, το οποίο εντάχθηκε στον στόλο τον Απρίλιο ως Agia Charis, μετά από πώληση από τον Shoei Kisen.

    Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία ναυπηγεί τρία kamsarmax στο ναυπηγείο Oshima Shipbuilding, ενώ το πρώτο πλοίο, αναμένεται να παραδοθεί το 2025 και τα υπόλοιπα δύο το 2026.

    Η εταιρεία Newport, ιδρύθηκε το 2004 και δημιούργησε στόλο με πλοία τύπου handysize. Το 2016, εισήλθε στην κατηγορία των panamax  με την απόκτηση του  χωρητικότητας 76,000-dwt πλοίου Ji May κατασκευής 2001, το οποίο στη συνέχεια μετονομάστηκε σε Levantes.

    Το Forbes, τον Γιώργο Χατζή, τον κατατάσσει στην 48η θέση στον πίνακα με τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές, με 24 πλοία, συνολικής αξίας 556,4 εκατ. δολαρίων

    Μαζί µε την Grehel Shipmanagement Co., ο Γιώργος Χατζής, διαχειρίζεται έναν στόλο 32 πλοίων, που κυµαίνονται από 30.000 dwt έως 83.000 dwt, διαθέτοντας µια εντυπωσιακή συνολική χωρητικότητα 1.992.051 dwt.

    Διαβάστε επίσης

    Γιώργος Προκοπίου: “Είναι θαύμα που οι Έλληνες εφοπλιστές παραμένουν στην κορυφή”

    Τσικαλάκης (ΠΝΟ): Περιοδείες στα πλοία για την απεργία των ναυτικών

    Ανδρέας Μαρτίνος (Minerva Dry Marine): Αγόρασε το τέταρτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων



    ΣΧΟΛΙΑ