Εκατόν σαράντα πλοία από τη Γερμανία, συνολικής χωρητικότητας 4,6 εκατ. τόνων, έχουν αγοράσει από το 2015 οι Έλληνες πλοιοκτήτες, γεγονός που έχει άμεση σχέση με την παρατεταμένη μείωση των ναύλων, αλλά και τις δυσκολίες ανεύρεσης χρηματοδοτικών κεφαλαίων που αντιμετωπίζουν οι Γερμανοί πλοιοκτήτες.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Wall Street Journal, η οποία επικαλείται στοιχεία της Ένωσης Γερμανών Πλοιοκτητών (VDR), η παρατεταμένη μείωση των ναύλων και τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια έχουν οδηγήσει σε σημαντική μείωση τον εμπορικό στόλο της Γερμανίας.

«Η έλλειψη χρηματοδότησης για τα πλοία και η αδυναμία κάλυψης τόκων και δόσεων είχαν ως αποτέλεσμα μαζικές πωλήσεις γερμανικών πλοίων», υπογραμμίζει ο Αλφρεντ Χαρτμαν, πρόεδρος της Ένωσης Γερμανών Πλοιοκτητών.

Τα δεδομένα της VDR δείχνουν ότι τα υπό γερμανική σημαία πλοία ανέρχονται σήμερα σε 2.400, ενώ ο αριθμός τους το 2012 έφτανε τα 3.800.

Όσον αφορά την ολική χωρητικότητα, ο αριθμός της παρουσιάζει μείωση κατά ένα τέταρτο.

«Τα περισσότερα υπό γερμανική σημαία πλοία πήγαν σε πλούσιους σε μετρητά Έλληνες ιδιοκτήτες και ακολούθησαν αγοραστές από την Κίνα και τη Σιγκαπούρη», σημειώνει η αμερικανική εφημερίδα.

«Πλοία πενταετίας έχουν πουληθεί σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές – διπλάσια από την τιμή scrap ή με 70% έκπτωση», δήλωσε στην WSJ ο Βασίλειος Καρατζάς, διευθύνων σύμβουλος της Karatzas Marine Advisors με έδρα τη Νέα Υόρκη, που συμμετέχει στην πώληση πολλών γερμανικών πλοίων μέσω διαχειριστών αφερεγγυότητας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Σουραβλάς: Η Load Line προσθέτει ένα supramax στον στόλο της

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Χατζηγιάννης: Νέα επένδυση στην αγορά των VLCC για την Hellenic Tankers

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γιατί η Chevron αποτελεί μήλον της έριδος για τους ισχυρούς Έλληνες εφοπλιστές