ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τίτλοι τέλους στο σίριαλ της πολύμηνης διαμάχης για την εξαγορά της Dorian LPG, συμφερόντων του εφοπλιστή Γ. Χατζηπατέρα, από την BW LPG, καθώς η τελευταία αποφάσισε να αποσύρει την αρχική προσφορά της προς τη ναυτιλιακή.
Ο Andreas Sohmen-Pao, Πρόεδρος BW LPG, με έδρα τη Σιγκαπούρη, επιβεβαίωσε ότι η προσφορά του 1,1 δισ. δολ. για την ελληνική ναυτιλιακή δεν ισχύει πλέον, στέλνοντας επιστολή στο Διευθύνοντα Σύμβουλο της Γιάννη Χατζηπατέρα.
Η πρώτη πρόταση της BW LPG προς τη διοίκηση της Dorian είχε γίνει τον περασμένο Μάϊο, ενώ μετά την αρχική απόρριψη η υποψήφια αγοράστρια επανήλθε με βελτιωμένους όρους.
Mάλιστα, ο Sohmen-Pao, παρά την απόσυρση της προσφοράς επισημαίνει ότι εξακολουθεί να πιστεύει πως η ένωση δυνάμεων των δύο μεγαλύτερων εταιριών VLGC θα ήταν επωφελής για τους μετόχους της Dorian.
Ωστόσο, μετά από αρκετές συναντήσεις μεταξύ των στελεχών των δύο πλευρών, ο επικεφαλής της BW LPG ένιωσε ότι δεν υπήρχαν ενδείξεις καλής θελησης για την εξεύρεση κοινής γραμμής πλεύσης.
“Είμαστε πρωτίστως αποφασισμένοι να ενεργήσουμε προς το συμφέρον των μετόχων της BW LPG», δήλωσε ο Sohmen-Pao. “Συνεπώς, αποσύρουμε την πρότασή μας.”
“Δεν είναι συνηθισμένη πρακτική ούτε προς το συμφέρον των μετόχων μας να έχουμε ανοικτή πρόταση απεριόριστα, ειδικά όταν είναι ιδιαίτερα ευνοϊκή για τον αντισυμβαλλόμενο.”
Παράλληλα, η BW αποσύρει τις προσπάθειες εξασφάλισης εκπροσώπων της στο ΔΣ της Dorian. Υπενθυμίζεται ότι είχε εκφράσει το καλοκαίρι την πρόθεση της να προτείνει τρία ανεξάρτητα, αξιόλογα στελέχη, για το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρίας, στην επικείμενη ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων.
Παρόλο που η Dorian θεωρούσε πάντα την πρόταση του BW LPG ως “ανεπιθύμητη”, ήταν δυσαρεστημένη με τα σχόλια του τύπου, προερχόμενα από τα στελέχη της BW, που υποστήριζαν ότι η εταιρία δεν ανταποκρίνεται στη δεύτερη πρόταση. Μάλιστα, σε ανακοίνωση της η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή είχε επισημάνει στις αρχές Σεπτεμβρίου ότι οι δηλώσεις αυτές δημιουργούσαν λάθος εντυπώσεις, δεδομένου ότι οι δύο πλευρές είχαν πραγματοποιήσει αρκετές συναντήσεις.
O Sohmen-Pao δήλωσε σήμερα ότι προσφέφεραν στη Dorian το 46% της νέας εταιρίας, παρά το γεγονός ότι θα συνεισέφερε το 25% των συνδυασμένων εσόδων. Επίσης, υποστήριξε ότι το λειτουργικό κόστος της Dorian είναι κατά μέσο όρο $ 5.600 ημερησίως υψηλότερο από το BW LPG.
Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων, η Dorian είχε προτείνει να εξαγοράσει τα οικολογικά πλοία της BW LPG.
Ο επικεφαλής της εταιρίας αναφέρει στην επιστολή του: “Πιστεύουμε ότι αυτή ήταν μια χαμένη ευκαιρία για τους μετόχους της Dorian και για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, αλλά παραμένουμε ανοιχτοί σε μια μελλοντική συζήτηση εάν το διοικητικό συμβούλιο και οι μέτοχοί σας πεισθούν για τα πλεονεκτήματα της ενοποίησης”.
Σημειώνεται ότι η μητρική της BW LPG επένδυσε για πρώτη φορά στη Dorian LPG το 2015.
Μάλιστα, τον περασμένο Ιούλιο, ο Charles Fabrikant, ένας από τους βασικούς μετόχους της Dorian LPG, είχε πάρει θέση υπέρ της BW LPG, με ανοικτή επιστολή του προς το ΔΣ της Dorian LPG. Η Seacor του Fabrikant επένδυσε μαζί με τη Dorian σε νεότευκτα πλοία το 2013 και παρέμεινε βασικός μέτοχος της εταιρίας μετά την εισαγωγή της τόσο στην αγορά του Όσλο όσο και στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
Η Seacor, η οποία κατέχει σήμερα το 9,4% της Dorian LPG, είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής που μίλησε υπέρ της ένωσης των δύο μεγαλύτερων ναυτιλιακών με πλοία VLGC παγκοσμίως.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πώς οι εφοπλιστές Αγγελικούσης και Κυριακού αιφνιδίασαν την αγορά των VLCC
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ποια ελληνική ναυτιλιακή πούλησε και το τελευταίο από τα παλιά της πλοία
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αδ. Λαιμός: Στο σφυρί πλοίο της Diamlemos. Το μυστήριο με τον αγοραστή