array(0) {
}
        
    
Menu
-4.83%
Τζίρος: 382.56 εκατ.

Πανικός στα χρηματιστήρια: «Μερικές φορές πρέπει να παίρνεις το φάρμακό σου», δηλώνει ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τραμπ

Γιατί εκτινάχθηκαν τα ναύλα σε ορισμένες διαδρομές των containerships

Η έλλειψη χωρητικότητας στα containerships έχει οδηγήσει τις τιμές των ναύλων σε άνοδο μέχρι και 50% σε ορισμένες διαδρομές. Ειδικότερα, τα ναύλα από Βόρεια Ευρώπη προς Ασίας εκτινάχθηκαν στα 1,029 δολάρια ανά feu, από 663 δολάρια ανά feu στα μέσα Φεβρουαρίου, φτάνοντας στα υψηλότερα επίπεδα δύο και πλέον ετών, σύμφωνα με τον δείκτη Freightos Baltic […]

Εριέττα Κομνηνού
containership της ναυτιλιακής Maersk

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας
VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας
H MSC προσέγγισε το 20,3% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας στα κοντέινερ

Η έλλειψη χωρητικότητας στα containerships έχει οδηγήσει τις τιμές των ναύλων σε άνοδο μέχρι και 50% σε ορισμένες διαδρομές.

Ειδικότερα, τα ναύλα από Βόρεια Ευρώπη προς Ασίας εκτινάχθηκαν στα 1,029 δολάρια ανά feu, από 663 δολάρια ανά feu στα μέσα Φεβρουαρίου, φτάνοντας στα υψηλότερα επίπεδα δύο και πλέον ετών, σύμφωνα με τον δείκτη Freightos Baltic Index.

Η αύξηση αποδίδεται στην έλλειψη χωρητικότητας, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείας προχώρησαν σε τεράστιο αριθμό ακυρώσεων ταξιδιών το Φεβρουάριο και το Μάρτιο προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον αντίκτυπο του κορονοϊού στις κινεζικές εξαγωγές.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία συμφόρησης από τους ναυλωτές που αναζητούν τώρα χώρο σε πλοία που επιστρέφουν στην Ασία από την Ευρώπη και τη Βόρειο Αμερική.

Τα ναύλα για φορτία επιστροφής σκαρφάλωσαν υψηλότερα παρά την πτώση του όγκου των εμπορευματοκιβωτίων που πρόκειται να αποσταλούν.

Η δανέζικη Sea-Intelligence (SeaIntel) έχει προβλέψει ότι η αγορά εμπορευματοκιβωτίων αντιμετωπίζει πιθανή απώλεια όγκου 10% φέτος, ισοδύναμη με 17 εκατ. teu παγκοσμίως.

Ωστόσο, τα ναύλα παραμένουν σχετικά ισχυρά, καθώς οι εταιρείες έχουν ακυρώσει ένα σημαντικό αριθμό δρομολογίων προκειμένου να διαχειριστούν τη μείωση της ζήτησης.

Ορισμένες εκτιμήσεις δείχνουν ότι η χωρητικότητα έχει μειωθεί μέχρι κατά κατά 50% σε ορισμένες διαδρομές εκτός της Κίνας.

Τα περισσότερα δρομολόγια από την Κίνα ήταν κενά στα μέσα Φεβρουαρίου μετά το κινεζικό νέο έτος, αλλά ο αριθμός έχει αρχίσει να μειώνεται, ενώ τα σημάδια δείχνουν ότι τα δρομολόγια επιστρέφουν στο φυσιολογικό, δήλωσε η SeaIntel.

Αυτές οι εξελίξεις δείχνουν ότι οι μεταφορικές εταιρείες προετοιμάζονται για την ανάκαμψη της ζήτησης στο εγγύς μέλλον, με το ενδεχόμενο να υπάρξει επιτάχυνση στα τέλη Απριλίου, όταν υπάρξει αλληλοεπικάλυψη των παραγγελιών του καλοκαιριού με τις προηγούμενες.

“Καθώς η παραγωγή ανακάμπτει, η αύξηση στις τιμές γίνεται ολοένα και πιο πιθανή και οι μεταφορικές ετοιμάζονται για την αντεπίθεση”, αναφέρει η SeaIntel.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
ΣΧΟΛΙΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Σύνταξη πριν τα 62 για 10 κατηγορίες ασφαλισμένων 40.000 μπορούν να αποχωρήσουν το 2025

Ο ιδρυτής της Manessis Travel, Ανδρέας Μάνεσσης, είναι ο ιδιοκτήτης της Mercedes που έτρεχε με 291 χιλ/ώρα

Ανδρέας Καψάλης (Lamda): Ποιος είναι ο «Number One» των εργοταξίων στο Ελληνικό

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πανικός στα χρηματιστήρια: «Μερικές φορές πρέπει να παίρνεις το φάρμακό σου», δηλώνει ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τραμπ
Καιρός: Καταιγίδες και χιόνια από την «ψυχρή εισβολή»
Τέμπη: Πανεπιστήμια Γάνδης και Πίζας αμφισβητούν τις αναφορές του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για την πυρόσφαιρα
Ελληνοτουρκικό παζάρι: Συναντήσεις πολιτικών και Ελλήνων-Τούρκων επιχειρηματιών στη σκιά της Διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου
Τρία καυτά ερωτήματα των ξένων – Χειρόφρενο στην παροχολογία ελέω εμπορικού πολέμου  
Τι θα κάνουν οι αγορές με βάση τον VIX S&P 500, τα σοφά λόγια Μπάφετ, τα μπόνους στον ΟΠΑΠ, οι νέες αρμοδιότητες Χατζηδάκη, γιατί πήγε ο Καρατζάς στον Πιερ, και η οργή του ΚΜ με την πλατινομαλλούσα βουλευτή
Motor Oil… εισηγμένη «παντός καιρού»
Χρηματιστές στο mononews.gr: Όποια μετοχή έχει μερισματική απόδοση πάνω από 4% είναι για αγορά από την Δευτέρα
Έρχεται σκοτοδίνη και όποιος αντέξει – Τι κάνουμε τώρα στο Χρηματιστήριο;
Κριστίν Λαγκάρντ: Το ξύπνημα της… Ωραίας Κοιμωμένης