array(0) {
}
        
    
Menu
-0.8%
Τζίρος: 111.78 εκατ.

Schroders: Ποιες οι προοπτικές για ομόλογα, credit και χρέος αναδυόμενων αγορών το 2025 – Ελκυστικές ευκαιρίες εισοδήματος

Γιατί εκτινάχθηκαν τα ναύλα σε ορισμένες διαδρομές των containerships

Η έλλειψη χωρητικότητας στα containerships έχει οδηγήσει τις τιμές των ναύλων σε άνοδο μέχρι και 50% σε ορισμένες διαδρομές. Ειδικότερα, τα ναύλα από Βόρεια Ευρώπη προς Ασίας εκτινάχθηκαν στα 1,029 δολάρια ανά feu, από 663 δολάρια ανά feu στα μέσα Φεβρουαρίου, φτάνοντας στα υψηλότερα επίπεδα δύο και πλέον ετών, σύμφωνα με τον δείκτη Freightos Baltic […]

Εριέττα Κομνηνού
containership της ναυτιλιακής Maersk

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τι θα γίνει με τράπεζες και METLEN, ο εκνευρισμός του ΜΜ, η economy του Σταϊκούρα, η Ημέρα Καριέρας της Κεραμέως, ο Χατζημηνάς και τα μηνύματα, ένα επιχειρηματικό quiz και 3 hot εφοπλιστικά καλέσματα
VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας
VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας

Η έλλειψη χωρητικότητας στα containerships έχει οδηγήσει τις τιμές των ναύλων σε άνοδο μέχρι και 50% σε ορισμένες διαδρομές.

Ειδικότερα, τα ναύλα από Βόρεια Ευρώπη προς Ασίας εκτινάχθηκαν στα 1,029 δολάρια ανά feu, από 663 δολάρια ανά feu στα μέσα Φεβρουαρίου, φτάνοντας στα υψηλότερα επίπεδα δύο και πλέον ετών, σύμφωνα με τον δείκτη Freightos Baltic Index.

Η αύξηση αποδίδεται στην έλλειψη χωρητικότητας, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείας προχώρησαν σε τεράστιο αριθμό ακυρώσεων ταξιδιών το Φεβρουάριο και το Μάρτιο προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον αντίκτυπο του κορονοϊού στις κινεζικές εξαγωγές.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία συμφόρησης από τους ναυλωτές που αναζητούν τώρα χώρο σε πλοία που επιστρέφουν στην Ασία από την Ευρώπη και τη Βόρειο Αμερική.

Τα ναύλα για φορτία επιστροφής σκαρφάλωσαν υψηλότερα παρά την πτώση του όγκου των εμπορευματοκιβωτίων που πρόκειται να αποσταλούν.

Η δανέζικη Sea-Intelligence (SeaIntel) έχει προβλέψει ότι η αγορά εμπορευματοκιβωτίων αντιμετωπίζει πιθανή απώλεια όγκου 10% φέτος, ισοδύναμη με 17 εκατ. teu παγκοσμίως.

Ωστόσο, τα ναύλα παραμένουν σχετικά ισχυρά, καθώς οι εταιρείες έχουν ακυρώσει ένα σημαντικό αριθμό δρομολογίων προκειμένου να διαχειριστούν τη μείωση της ζήτησης.

Ορισμένες εκτιμήσεις δείχνουν ότι η χωρητικότητα έχει μειωθεί μέχρι κατά κατά 50% σε ορισμένες διαδρομές εκτός της Κίνας.

Τα περισσότερα δρομολόγια από την Κίνα ήταν κενά στα μέσα Φεβρουαρίου μετά το κινεζικό νέο έτος, αλλά ο αριθμός έχει αρχίσει να μειώνεται, ενώ τα σημάδια δείχνουν ότι τα δρομολόγια επιστρέφουν στο φυσιολογικό, δήλωσε η SeaIntel.

Αυτές οι εξελίξεις δείχνουν ότι οι μεταφορικές εταιρείες προετοιμάζονται για την ανάκαμψη της ζήτησης στο εγγύς μέλλον, με το ενδεχόμενο να υπάρξει επιτάχυνση στα τέλη Απριλίου, όταν υπάρξει αλληλοεπικάλυψη των παραγγελιών του καλοκαιριού με τις προηγούμενες.

“Καθώς η παραγωγή ανακάμπτει, η αύξηση στις τιμές γίνεται ολοένα και πιο πιθανή και οι μεταφορικές ετοιμάζονται για την αντεπίθεση”, αναφέρει η SeaIntel.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
ΣΧΟΛΙΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πλειστηριασμοί: Αναβιώνει η «βεντέτα» Βρύζα – Σαλπιγγίδη: Τα δανεικά και το ακίνητο στη Χαλκιδική

Τι λέει ο Ευάγγελος Μυτιληναίος στο mononews.gr, η αγωνία του Βασίλη Κάτσου, η συγκίνηση στο Ντίσελντορφ, οι 5 υπουργοί που τα σπάνε, ποιοι μιλούν για τη Γιάννα, ένα hot quiz με πολιτικούς και ποια εστιατόρια πάνε στο Ελληνικό

Ευάγγελος Μυτιληναίος στο mononews: Γιατί θέλουμε να βάλουμε την METLEN στο LSE – Τα τεράστια πλεονεκτήματα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Schroders: Ποιες οι προοπτικές για ομόλογα, credit και χρέος αναδυόμενων αγορών το 2025 – Ελκυστικές ευκαιρίες εισοδήματος
Βορίδης και τέως Περιττός
Nova ICT: Παίρνει έργο €32 εκατ. για τη διαχείριση κρίσεων
Θα συνεχίσει η Fed να μειώνει τα επιτόκια μέσα στο 2025;
Χρήστος Μεγάλου (Πειραιώς): Πιστωτική επέκταση 10 δις την περίοδο 2025-2028
Elite: Στο σφυρί τα ιμάτια της Πατραϊκής Χαρτοποιίας Α.Ε.
Helleniq Energy: Σήμερα το deal για το 35% της ΔΕΠΑ Εμπορίας – Το σχέδιο Σιάμισιη για το 2025
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Τουρισμός: 50% περισσότεροι Αμερικανοί ψάχνουν διακοπές στην Αθήνα
Γιατί φαίνεται να είναι χαμηλή η λαϊκή απήχηση των μέτρων για τις τραπεζικές χρεώσεις